Στην τελική ευθεία βρίσκεται η αδειοδότηση του δεύτερου υδατοδρομίου της χώρας μετά την Κέρκυρα, αυτού των Παξών, για το οποίο έχει συνταχθεί θετική εισήγηση από την αρμόδια Επιτροπή Υδατοδρομίων. Μένουν λοιπόν οι υπογραφές των συναρμόδιων υπουργών Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων και Ναυτιλίας, καθώς και η δημοσίευση της άδειας στο ΦΕΚ για να δούμε την πρώτη πτήση υδροπλάνου στον άξονα του Ιονίου. Εφόσον δεν υπάρξουν καθυστερήσεις, το πρώτο υδροπλάνο είναι εφικτό να πετάξει αμέσως μετά τον Δεκαπενταύγουστο.
Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι το τέλος Ιουνίου θα έχει ολοκληρωθεί και η αδειοδότηση του υδατοδρομίου στην Πάτρα, το οποίο βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο ωριμότητας. Ένα υδατοδρόμιο σημαντικό για τον άξονα της δυτικής Ελλάδας, καθώς αναμένεται να δώσει όγκο πτητικού έργου. Μέχρι τα μέσα Αυγούστου λοιπόν είναι εφικτό να έρθουν και τα πρώτα υδροπλάνα από τη γειτονική Κροατία, προκειμένου να μη χαθεί τελείως η εφετινή τουριστική σεζόν.
Πρόκειται για την εταιρεία European Coastal Airlines (ECA), που ως κοινοτικός αερομεταφορέας μπορεί να εκτελεί πτήσεις εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σε άλλη περίπτωση, η νηολόγηση υδροπλάνων χρειάζεται το λιγότερο πέντε μήνες, μεταθέτοντας την πρώτη πτήση για το καλοκαίρι του 2017.
Το προς αδειοδότηση δίκτυο υδατοδρομίων επεκτείνεται
Ένας ακόμη προορισμός εντάσσεται, την ίδια στιγμή, στον άξονα της δυτικής Ελλάδας, καθώς ανατέθηκε στην εταιρεία Ελληνικά Υδατοδρόμια η αδειοδότηση υδατοδρομίου στο λιμάνι της Πύλου. Πρόκειται για τον 29ο προορισμό που προστίθεται στο δίκτυο της εταιρείας, καθώς και τον έβδομο στη δυτική Ελλάδα.
Μέχρι στιγμής, οι χρονοβόρες διαδικασίες έγκρισης περιβαλλοντικών όρων, αποτελούν τον κύριο λόγο καθυστέρησης, όμως καταβάλλονται από το αρμόδιο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προσπάθειες επιτάχυνσης.
Η πρωτοβουλία για τη δημιουργία υδατοδρομίου στο λιμάνι της Πύλου ανήκει στον Δήμο Πύλου – Νέστορος, με στόχο την ενίσχυση της προσβασιμότητας και τον περαιτέρω εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος της Μεσσηνίας, με πυρήνα βέβαια το γνωστό τουριστικό συγκρότημα «Costa Navarino».
«Η αδειοδότηση του υδατοδρομίου στον δήμο μας σηματοδοτεί μια καινούργια προοπτική ανάπτυξης του τουρισμού και κατ’ επέκταση της τοπικής οικονομίας. Ένα όνειρό μας γίνεται πραγματικότητα, κάνοντάς μας πιο αισιόδοξους για το μέλλον και τον τόπο μας» δήλωσε ο δήμαρχος Δημήτριος Καφαντάρης.
Οι διαδικασίες για την αδειοδότηση του υδατοδρομίου ξεκίνησαν άμεσα. Κλιμάκιο εμπειρογνωμόνων της εταιρείας Ελληνικά Υδατοδρόμια μετέβη ήδη στην Πύλο και έπειτα από αυτοψία χωροθέτησε το υδατοδρόμιο στο λιμάνι της πόλης, το οποίο θεωρείται ένα από τα πλέον ασφαλή στη Μεσόγειο λόγω της νήσου Σφακτηρίας που με το μακρόστενο σχήμα της το «κλείνει» και λειτουργεί ως φυσικός κυματοθραύστης.
Μέσω του υδατοδρομίου της Πύλου, εκτός των άλλων, θα εξυπηρετούνται και πτήσεις για τη μεταφορά επιβατών από και προς άλλους τουριστικούς προορισμούς (προς Κρήτη, Ιόνιο, Κυκλάδες), καθώς και προς άλλους σημαντικούς προορισμούς-πόλεις της Πελοποννήσου (Πάτρα, Κόρινθο, Κατάκολο, Ναύπλιο κ.ά.). Ακόμα, θα πραγματοποιούνται περιηγητικές πτήσεις (sightseeing) προς τα αξιοθέατα της περιοχής, ενώ θα καλύπτονται και αεροπορικές μεταφορές ειδικού σκοπού (νοσοκομειακές, cargo κ.ά.).
Επιπλέον, η γεωγραφική θέση της Πύλου εξασφαλίζει την εύκολη σύνδεση του υδατοδρομίου με το αεροδρόμιο της Καλαμάτας μέσω πτήσεων που θα πραγματοποιούνται με αμφίβια υδροπλάνα. Οι τουρίστες, φτάνοντας στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας, θα έχουν τη δυνατότητα να επιβιβάζονται σε υδροπλάνο και με πτήση ολιγόλεπτης διάρκειας να βρίσκονται στην Πύλο, ξεκινώντας έτσι τις διακοπές τους με άκρως εντυπωσιακό τρόπο.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της εταιρείας Ελληνικά Υδατοδρόμια Τάσος Γκόβας τόνισε: «Ως εταιρεία, πιστεύουμε ότι ο ρόλος του υδατοδρομίου της Πύλου θα είναι κομβικός για τη βιώσιμη λειτουργία των υδροπλάνων στην ευρύτερη περιοχή της δυτικής Ελλάδας. Η Πύλος αποτελεί αδιαμφισβήτητα ένα εξαιρετικό τουριστικό προορισμό, ο οποίος αναπτύσσεται με προγραμματισμό, δίνοντας έμφαση σε ποιοτικά χαρακτηριστικά, όπως είναι η αειφόρος ανάπτυξη».
«Σε ένα τέτοιο περιβάλλον ταιριάζει απόλυτα η λειτουργία του υδατοδρομίου, ενός συγκοινωνιακού μοντέλου που δεν απαιτεί βαριές κατασκευές και είναι πολύ φιλικό προς το φυσικό περιβάλλον» πρόσθεσε.
Πηγή: in.gr