Κατάργηση ή μείωση της επιδότησης των 28 άγονων αεροπορικών γραμμών προανήγγειλε ο Σπίρτζης
Καταργείται η “άγονη” αεροπορική γραμμή Κέρκυρα-Κεφαλονιά-Ζάκυνθος;
Κοινωνία
05/02/2016 | 14:43

Τις στρεβλώσεις στο σύστημα επιδότησης άγονων αεροπορικών γραμμών που κοστίζουν στα κρατικά ταμεία 45 εκατ. ευρώ παρουσίασε στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης προαναγγέλλοντας σαρωτικές αλλαγές με κατάργηση όλων «των ρουσφετιών» – όπως τα χαρακτήρισε ο υπουργός.

Ο κ. Σπίρτζης απαντώντας σε σχετικό ερώτημα του κ. Δημήτρη Σταμάτη (ΝΔ) παρουσίασε στοιχεία που δείχνουν ότι γραμμές εσωτερικού επιδοτούνται με ποσά διπλάσια ή τριπλάσια από τις τιμές που κοστίζουν ταξίδια προς γνωστούς ευρωπαϊκούς προορισμούς.

Είπε για παράδειγμα ότι τι εισιτήριο προς Λονδίνο κοστίζει σήμερα από 158 ευρώ έως 213 ευρώ την ώρα που η πτήση Άκτιο – Σητεία επιδοτείται με 547 ευρώ την θέση, Θεσσαλονίκη – Σκύρος με 459 ευρώ, Αλεξανδρούπολη – Σητεία με 465 ευρώ κ.α.

«Είναι το Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα, Αθήνα – Ζάκυνθος άγονες γραμμές;» αναρωτήθηκε ο κ. Σπίρτζης για να σημειώσει ότι «ακόμα και αν πάει άδειο το αεροπλάνο το κράτος πληρώνει όλες τις θέσεις».

Ο υπουργός είπε ότι θα εισαχθούν νέα κριτήρια μεταξύ των οποίων: «η εποχικότητα: Δεν γίνεται σε νησιά να έχουμε το ίδιο αντιστάθμισμα καλοκαιρινούς με χειμερινούς μήνες. Άλλο κριτήριο είναι η επιβατική κίνηση. Επίσης ο διαχωρισμός επιδότησης μόνιμων κατοίκων από επισκέπτες. Χιλιομετρική απόσταση. Εθνική Πολιτική κ.α.»

Ο κ. Σπίρτζης πάντως ξεκαθάρισε ότι οι περιοχές που πραγματικά χρειάζονται βοήθεια και αποτελούν άγονες γραμμές, όπως Κάλυμνος και Καστελόριζο δεν θα έχουν πρόβλημα ωστόσο «σε άλλες περιπτώσεις ή θα υπάρξουν δραματικές περικοπές ή και κατάργηση».

Δείτε τον πίνακα με τις 28 «άγονες» αεροπορικές γραμμές οι οποίες επιδοτούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό:

agones

eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ