Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ καταδικάζει την απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, για μείωση της οργανικής σύνθεσης στο πλοίο Ιόνιαν Σταρ. Η απόφαση αυτή και άλλες ανάλογες για «ειδικές συνθέσεις» υλοποιούν τις απαιτήσεις εφοπλιστών – ΕΕ, ανοίγουν δρόμο για απολύσεις, υπονομεύουν την ασφάλεια των επιβατών. Ο κ. Δρίτσας, προκειμένου να εξασφαλίσει συναίνεση, επικαλείται το αίτημα το λαού μας για τακτική – ασφαλή – φθηνή σύνδεση στη γραμμή Σάμη – Ιθάκη – Πάτρα και το αντιπαραβάλλει στα δικαιώματα των ναυτεργατών. Η τακτική του κοινωνικού αυτοματισμού, το διαίρει και βασίλευε, είναι δοκιμασμένο δηλητήριο για τη λαϊκή συνείδηση και υπάρχει εμπειρία για να απορριφθεί αποφασιστικά. Όσο το εφοπλιστικό κέρδος είναι το κριτήριο για τη δρομολόγηση των πλοίων και τους όρους ασφαλείας, καμία εγγύηση δεν θα υπάρχει ούτε για τα δρομολόγια, ούτε για τους όρους ασφαλείας, ούτε για τα δικαιώματα των ναυτεργατών. Οι εκπαιδευτικοί των 650 ευρώ, που διαμένουν μακριά από τις εστίες τους, βιώνουν στο πετσί τους τον αποκλεισμό από τη δυνατότητα μετακίνησης στους οικείους τους. Επιπλέον, οι δημόσιοι υπάλληλοι που μετακινούνται καθημερινά με το πορθμείο Αργοστόλι – Ληξούρι καταβάλλουν 120 ευρώ το μήνα (2,80 ευρώ χ 2 = 5,60 ευρώ να πας και να ’ρθεις)!!!
Απαιτούμε:
Κατάργηση των μνημονίων, του κανονισμού 3577/92 της ΕΕ και του Νόμου 2932/2001 για την απελευθέρωση της Ακτοπλοΐας και γενικότερα των εσωτερικών θαλάσσιων μεταφορών της χώρας.
Κατάργηση όλων των «ειδικών συνθέσεων».
Καθημερινά δρομολόγια από Ιθάκη και Κεφαλονιά προς Πάτρα και Κυλλήνη, χειμώνα – καλοκαίρι.
Τακτική καθημερινή σύνδεση των δύο νησιών μας.
Δρομολόγηση σύγχρονων και ασφαλών πλοίων. Να υπάρχει γιατρός και εξοπλισμός για τις πρώτες βοήθειες.
Μείωση 50% των εισιτηρίων και των ναύλων των οχημάτων. Δωρεάν εισιτήρια για άνεργους, ειδικές τιμές για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (συνταξιούχους, ΝΑΤ, πολύτεκνοι, φοιτητές, ΑΜΕΑ, φαντάροι, αναπληρωτές και νέοι εκπαιδευτικοί).
Ουσιαστικοί έλεγχοι αξιοπλοΐας και λήψη αυστηρών μέτρων για την ασφάλεια και προστασία της ζωής στη θάλασσα.
Δημιουργία ενιαίου, αποκλειστικά Δημόσιου, φορέα συγκοινωνιών, που δεν θα υπηρετεί το εφοπλιστικό κέρδος, αλλά θα ικανοποιεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες και όπου οι θαλάσσιες και εναέριες μεταφορές θα αποτελούν κοινωνικό αγαθό.
Αργοστόλι 20/12/2015
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ