1.150 είναι τα ελληνικά λιμάνια αλλά δυστυχώς είναι πολύ λίγα αυτά που διαθέτουν υποτυπώδεις έως επαρκείς εγκαταστάσεις για να ελλιμενίσουν κρουαζιερόπλοια
Φρένο στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας η έλλειψη υποδομών
Τουρισμός
29/05/2015 | 10:02

Της Σίσσυς Αντωνάτου

antwnatoy

Ολοκληρώθηκαν σήμερα οι εργασίες του 3ου Posidonia Sea Tourism Forum  με την Ελλάδα να σημειώνει αποτυχίες γιατί δεν κατάφερε να επωφεληθεί όσο έπρεπε από την αλματώδη ανάπτυξη της αγοράς της κρουαζιέρας στον Ευρωπαϊκό χώρο γιατί οι επενδύσεις στις απαιτούμενες λιμενικές υποδομές για τον ελλιμενισμό των κρουαζιερόπλοιων μειώθηκαν κατά 80% στη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας, σύμφωνα με τους ειδικούς που συζητούν τις προοπτικές του θαλάσσιου τουρισμού για την Ελλάδα και την ανατολική Μεσόγειο.

1.150 είναι τα ελληνικά λιμάνια αλλά δυστυχώς είναι πολύ λίγα αυτά που διαθέτουν υποτυπώδεις έως επαρκείς εγκαταστάσεις για να ελλιμενίσουν κρουαζιερόπλοια. Το πιο σημαντικό όλων όμως είναι ότι πολύ λίγα λιμάνια μπορούν να φιλοξενήσουν τα τεράστια πλοία των 4.000 επιβατών, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό καθότι από το 1996 και μετά οι εταιρείες κρουαζιέρας επενδύουν κυρίως σε πλοία χωρητικότητας.

posidonia11

“Τουρισμός σημαίνει Ελλάδα και Ελλάδα σημαίνει τουρισμός”, ήταν η εκπληκτική δήλωση του κ. Michel Nestour, αντιπροέδρου και υπεύθυνου για την Ανάπτυξη Διεθνών Λιμένων και Προορισμών, της Carnival Corporation Plc, του μεγαλύτερου ομίλου εταιρειών κρουαζιέρας παγκοσμίως. “Η Ελλάδα δεν κατάφερε να αξιοποιήσει το φυσικό κάλλος της και την ιδανική γεωγραφική της θέση διότι υστερεί σε βασικές υποδομές όχι μόνο σε κάποια λιμάνια αλλά και σε οδικές μεταφορές και σε αεροπορικές συνδέσεις με βασικές αγορές, υποδομές που είναι απαραίτητες για να προσελκύσει τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια”, ήταν δυστυχώς για τη χώρα μας οι επισημάνσεις του κ. Nestour.

Και η καταγραφή των προβλημάτων που καθημερινά αντιμετωπίζουν οι υπεύθυνοι των εταιρειών της κρουαζιέρας συνεχίζεται. Η δήλωση του κ. Adam Sharp, πραγματικά ήταν πολύ σημαντική για την πορεία της κρουαζιέρας στην Ελλάδα. «Με κατά μέσο όρο 1,7 καθημερινές πτήσεις ανάμεσα στο διεθνές αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος” και το JFK της Νέας Υόρκης, τη μοναδική υφιστάμενη αεροπορική σύνδεση μεταξύ των δύο χωρών, δεν είναι να απορεί κανείς που οι παγκόσμιοι ηγέτες της βιομηχανίας κρουαζιέρας, όπως η Royal Caribbean Cruises θεωρούν ότι η περιορισμένη αεροπορική σύνδεση της Ελλάδας αποτελεί εμπόδιο στην πλεύση νέων υπερμεγεθών πλοίων στη χώρα. “Με το 50% των πελατών μας να προέρχονται από την αγορά των ΗΠΑ, αυτό αποτελεί μεγάλη πρόκληση για εμάς” επεσήμανε  ο κ. Adam Sharp, διευθυντής Λιμενικών και Επιβατικών Υπηρεσιών – ΕΜΕΑ, Royal Caribbean Cruises, ο οποίος μάλιστα έκανε αναφορά στη γραφειοκρατία και στις μεγάλες ουρές στις αφίξεις των αεροδρομίων ως πρόσθετους ανασταλτικούς παράγοντες στην ανάδειξη της Ελλάδας ως κυρίαρχου προορισμού για τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια.
Από τις παραπάνω δηλώσεις η αγορά των ΗΠΑ είναι απομονωμένη σε μεγάλο βαθμό από το ελληνικό θαλάσσιο τουριστικό προϊόν,  έτσι η χώρα στρέφεται και εναποθέτει τις ελπίδες της στην αναδυόμενη κινεζική αγορά, η οποία, έχει δυνατότητα πολύ μεγάλης βελτίωσης, αφού η Ελλάδα μετά βίας προσελκύει 100.000 τουρίστες  από τα 100 εκατομμύρια των Κινέζων που ταξιδεύουν κάθε χρόνο στο εξωτερικό. Βασικό αγκάθι η έλλειψη απευθείας αεροπορικής  σύνδεσης  μεταξύ Ελλάδας και Κίνας κάτι όμως που πρέπει οπωσδήποτε να απαλειφτεί με δρομολόγηση άμεσων πτήσεων μεταξύ των κύριων κινεζικών πόλεων και των ελληνικών νησιών και άλλων τουριστικών προορισμών, δήλωσε ο κ. Zou Xiaoli, πρέσβης της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Ελλάδα, στην ομιλία στους συνέδρους στο πλαίσιο του κινεζο-ελληνικού Σεμιναρίου Συνεργασίας στον Τουρισμό και Προώθησης Επενδύσεων για τους Κλάδους της Κρουαζιέρας και του Yachting της Επαρχίας Hainan.

“Οι ταξιδιωτικές συνήθειες των Κινέζων τουριστών αλλάζουν. Από την περιήγηση των αξιοθέατων και τα ψώνια στρέφονται στην αναψυχή και τις διακοπές. Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο θαλάσσιος τουρισμός θα κερδίσει την αγάπη των Κινέζων τουριστών”, τόνισε, προσθέτοντας ότι το θέμα της έκδοσης βίζας είναι ακόμη ένα εμπόδιο που πρέπει να αρθεί.

posidonia21

“Τα αναρίθμητα ελληνικά νησιά, τα υπέροχα πλούσια σε ιστορία και πολιτισμό φυσικά τοπία, η μοναδική γεωγραφική της θέση, το ευχάριστο κλίμα, το νόστιμο φαγητό και οι καλόκαρδοι άνθρωποί της είναι βέβαιο ότι θα προσελκύουν όλο και περισσότερους Κινέζους τουρίστες. Το Αιγαίο Πέλαγος, πιο συγκεκριμένα, αποτελεί έναν σαγηνευτικό και ρομαντικό προορισμό για τους Κινέζους”, πρόσθεσε.
Σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Nestour, προϋπόθεση για τη προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού Κινέζων τουριστών, δίνοντας τους τη δυνατότητα να απολαύσουν τη μαγεία του Αιγαίου και του Ιονίου, είναι αποκλειστικά και μόνο προσέλκυση σοβαρών  επενδυτών σε τουριστικές υποδομές και την αντιμετώπιση των λιμανιών της Ελλάδας ως στρατηγικών πόρων. Με αυτά τα δεδομένα θα καταφέρει η χώρα το ζητούμενο, που δεν είναι άλλο παρά  η δημιουργία νέων βιώσιμων θέσεων απασχόλησης.

“Η Ελλάδα θα μπορούσε να αυξήσει τον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων που δέχεται, όπως έχει κάνει στο παρελθόν και η Βαρκελώνη και τώρα είναι η πρώτη δύναμη στον τουρισμό κρουαζιέρας στην Ευρώπη”. Και συνέχισε τονίζοντας ότι “και η Savonarola είναι άλλο ένα παράδειγμα που άγγιξε σε τουριστική κίνηση το ένα εκατομμύριο επιβάτες μόνο και μόνο επειδή οι αρμόδιοι επιδίωξαν μια μακροπρόθεσμη στρατηγική συνεργασία με μια εταιρεία κρουαζιερόπλοιων”.

Να ευχηθούμε τα συμπεράσματα του συνεδρίου να βρουν «ευήκοα ώτα» και η Ελλάδα και ιδιαίτερα  το νησί μας να  γίνει πόλος έλξεις όλων αυτών των εκατοντάδων χιλιάδων και όχι μόνο, τουριστών που επιλέγουν να καλύψουν τις ημέρες των διακοπών τους  να τις χαρούν  μέσα από τη διάρκεια μιας  κρουαζιέρας.  Εύχομαι  μέσα από αυτήν να ανακαλύψουν  τους τουριστικούς προορισμούς που θα τους δεχθούν σε μια επόμενη επίσκεψη  τους, αυτή τη φορά όμως παραμένοντας στις ξενοδοχειακές  υποδομές  μας.

 

eKefalonia
eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ