Θα ξεπεράσουν τα 20 εκατομμύρια οι ξένοι τουρίστες που αναμένεται να έρθουν φέτος στην Ελλάδα, σπάζοντας κάθε ρεκόρ. Ήδη ο ΣΕΤΕ, με βάση τα νέα δεδομένα των προγραμματισμένων αεροπορικών θέσεων από το εξωτερικό για το 2014, αναθεώρησε τον αρχικό στόχο για 18,5 εκατ. διεθνείς αφίξεις στα 19 εκατομμύρια.
Στον αριθμό των ξένων τουριστών που θα έρθουν στην Ελλάδα με αεροπλάνα πρέπει να προστεθούν και οι αφίξεις με κρουαζιερόπλοια και άλλα μέσα. Σε μελέτη του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων καταγράφεται σημαντική αύξηση προγραμματιζόμενων πτήσεων και θέσεων από το εξωτερικό σε σχέση με το 2013. Από την ίδια μελέτη, προκύπτει, επίσης, η μεταβολή του μείγματος εισερχόμενων πτήσεων, με τις τακτικές πτήσεις να είναι πλέον περισσότερες από τις πτήσεις τσάρτερ (51% τακτικές και 49% τσάρτερ). Πρόκειται για μια ιδιαίτερα θετική εξέλιξη, διότι δείχνει ότι εξελίσσονται στη χώρα μας συνθήκες μεγαλύτερης ισορροπίας στα τουριστικά δίκτυα διανομής, άρα και στη ζήτηση.
Θεσσαλονίκη
Ανατράπηκε προς το καλύτερο ο αρχικός προγραμματισμός του λιμένα της Θεσσαλονίκης για την προσέγγιση κρουαζιερόπλοιων τη φετινή θερινή περίοδο, καθώς τελικά θα καταπλεύσουν στη συμπρωτεύουσα τουλάχιστον 30 πλοία, έναντι 25 που ήταν γνωστά μέχρι τώρα.
Δεν αποκλείεται, μάλιστα, ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων να αυξηθεί ακόμη περισσότερο, αφού υπάρχουν αφίξεις πλοίων, που ανακοινώνονται μόλις λίγες ώρες πριν φθάσουν στο λιμάνι.Ειδικότερα, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης κατέπλευσε σήμερα νωρίς το πρωί, προερχόμενο από τον Βόλο, το κρουαζιερόπλοιο Golden Iris, με σημαία Παναμά. Το πλοίο θα παραμείνει στην πόλη μέχρι τις 4 το απόγευμα, οπότε θα αναχωρήσει για τη Σάμο. Μεταφέρει 820 επιβάτες από το Ισραήλ, οι οποίοι θα ξεναγηθούν στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και θα επισκεφθούν την αγορά της.
Με αφορμή την άφιξη του Golden Iris, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «ΟΛΘ Α.Ε.», Στ. Αγγελούδης, δήλωσε ότι «η Θεσσαλονίκη μπορεί να γίνει σημαντικός σταθμός κρουαζιερόπλοιων στη Βορειοανατολική Μεσόγειο. Ο τουρισμός και η αγορά της πόλης έχουν πολλά να κερδίσουν από αυτό. Για να επιτευχθεί, όμως, ο στόχος χρειάζεται συντονισμός, συστηματική και επίμονη δουλειά από όλους τους εμπλεκόμενους παράγοντες.
Η ΟΛΘ Α.Ε. τα τελευταία χρόνια έχει ανταποκριθεί στο κομμάτι που της αναλογεί, μειώνοντας κατά πολύ τα τέλη ελλιμενισμού και πραγματοποιώντας επαφές με εταιρείες του κλάδου, με αποτέλεσμα να υπάρχει αύξηση στις αφίξεις», καταλήγει ο κ. Αγγελούδης. Να σημειωθεί πως πέρσι καταγράφτηκε μεγάλη άνοδος στη διακίνηση επιβατών κρουαζιέρας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, καθώς σ’ αυτό κατέπλευσαν συνολικά 14.591 επιβάτες, ήτοι αύξηση 82,3% σε σχέση με το 2012.
Xαμηλότερες από τους στόχους οι πρωτογενείς δαπάνες
Χαμηλότερο κατά 5,6% ή κατά 644,3 εκατ. ευρώ, σε σχέση με τους στόχους, ήταν το σύνολο των πρωτογενών δαπανών του προϋπολογισμού σε συνδυασμό με τη μεταβολή των απλήρωτων υποχρεώσεων του Δημοσίου στο πρώτο τρίμηνο του 2014. Συνολικά οι πρωτογενείς δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού και του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων διαμορφώθηκαν σε 10,9 δισ. ευρώ στο πρώτο τρίμηνο έναντι στόχου για περίπου 11,57 δισ. ευρώ.
Στο υπουργείο Υγείας οι συνολικές πληρωμές ήταν χαμηλότερες κατά 301,5 εκατ. ευρώ ή 19,5%, κυρίως εξαιτίας της συγκράτησης των δαπανών για εφημερίες, πρόσθετες παροχές και καθυστέρησης πληρωμών του ΠΔΕ.
Στο υπουργείο Οικονομικών υπήρξε υπέρβαση 19,1 εκατ. ή 11,5% εξαιτίας πρόσκαιρης αύξησης απλήρωτων υποχρεώσεων τον Μάρτιο, λόγω υποχρέωσης καταβολής 30,4 εκατ. για την ελληνική συμμετοχή στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της ΕτΕΠ.
Οι γενικές κρατικές δαπάνες παρουσιάζουν υπέρβαση 146,5 εκατ. ή 6,9% λόγω καταβολής δαπανών συντάξεων εξαιτίας αυξημένων αποχωρήσεων από το Δημόσιο το 2013.
Στο υπουργείο Υποδομών καταγράφεται υπέρβαση 139,8 εκατ. ή 64,8% εξαιτίας αύξησης δαπανών του ΠΔΕ λόγω μετακύλισης στο πρώτο φετινό τρίμηνο δαπανών που δεν έγιναν εντός του 2013.
Πηγή: imerisia.gr/