3o Γυμνάσιο Αργοστολίου: Κινητικότητα μαθητών στο προγράμματος Erasmus στην Πορτογαλία [εικόνες]
Κοινωνία
16/05/2022 | 11:15

Την εβδομάδα 2-6 Μαϊου 2022 οι μαθητές της Β’ και Γ’ Τάξης του σχολείου μας  Γαρμπής  Γεώργιος, Δανάλης Παναγιώτης, Κοκκόση Ευαγγελία-Αναστασία , Παπαϊωάννου Μαρία-Σωτηρία , Παυλάτος Αστέριος, Πανούτσου Μαρία-Αρετή, Τιμοθεάτος Ιωάννης και Φραγκισκάτου Έλενα με την συνοδεία της διευθύντριας κας Αλίκης Γαλιατσατου και των καθηγητών του σχολείου κας Αφροδίτης Αλεξανδροπούλου, κ. Νικόλαου Σπηλιώτη, κ. Αγγελου Ευθυμιου  επισκέφθηκαν το σχολείο “ Agrupamento de Escolas Dr. Serafim Leite ” στο S. João da Madeira της Πορτογαλίας, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ “Knowing Sports, Outdoor Activities and Traditions”. Το πρόγραμμα χρηματοδοτήθηκε από τους πόρους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής – “Πρόγραμμα Erasmus+”.

Εκτός από τους μαθητές του σχολείου της Πορτογαλίας και της Ελλάδας συμμετείχαν ακόμα μαθητές 24 μαθητές και 9 καθηγητές από την Β. Μακεδονία, Τουρκία, Γαλλία και Ισπανία. Κατά την διάρκεια της εβδομάδας οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μαθήματα στο σχολείο υποδοχής και να πραγματοποίησαν εκπαιδευτικές επισκέψεις σε αξιοθέατα ιστορικής σημασίας. Συνοπτικά το πρόγραμμα της εβδομάδας ήταν:

Δευτέρα 2 Μαϊου 2022

Καλωσόρισμα απο σχολείο υποδοχής, παρουσιάσεις μαθητών, δραστηριότητες γνωριμίας, επίσκεψη στο δημαρχείο της πόλης, επίσκεψη στο Parque do rio Ul.

Τρίτη 3 Μαϊου 2022

Μετάβαση στην περιοχή Espinho για μαθήματα Surf (1η Ημέρα), επίσκεψη στο Πόρτο.

Τετάρτη 3 Μαϊου 2022

Μετάβαση στην περιοχή Arouca, επίσκεψη στο μονοπάτι Castelo  de Paiva και την κρεμαστή γέφυρα.

Πέμπτη 4 Μαϊου 2022

Μετάβαση στην περιοχή Espinho για μαθήματα Surf (2η Ημέρα), επίσκεψη στο Aveiro.

Παρασκευή 5 Μαϊου 2022

Δραστηριότητες στο σχολείο, επίσκεψη στο Hat Museum και στο Oliva Creative Factory.

Εντυπώσεις των μαθητών

Σεσίλια Κοκκόση “Η επίσκεψη στο São João da Madeira, της Πορτογαλίας, ήταν κάτι το ξεχωριστό το οποίο θα μείνει για πάντα στη μνήμη μου ως μία από τις καλύτερες εμπειρίες που μου έχουν δοθεί. Επισκεφτήκαμε πολλά μέρη και πήραμε μέρος σε πολλές δραστηριότητες που, αν δεν ήταν αυτό το ταξίδι, δεν θα είχαμε δοκιμάσει ποτέ. Μία από αυτές ήταν το surfing, στα κρύα νερά του Ατλαντικού. Επίσης, είχαμε τη δυνατότητα να γνωρίσουμε τον τρόπο ζωής, τις συνήθειες, τη πολιτιστική κληρονομία των κατοίκων αυτής της πόλης καθώς και να γνωρίσουμε συνομήλικούς μας, από διάφορα μέρη της Ευρώπης. Μεγάλη εντύπωση μου έκαναν τα μαγευτικά τοπία που συναντήσαμε, ο συνδυασμός των βουνών με των καταρρακτών και των ποταμών. Το αγαπημένο μου μέρος που επισκεφτήκαμε ήταν η Coimbra. Ελπίζω ότι στο μέλλον θα μου ξαναδοθεί μία παρόμοια ευκαιρία σαν και αυτή που έζησα αυτή την εβδομάδα.”

Μαρία – Αρετή ΠανούτσουΤο ταξίδι μου στην Πορτογαλία με το αθλητικό πρόγραμμα erasmus+, έχει αποτυπωθεί ανεξίτηλα στο μυαλό και την ψυχή μου ως η πιο όμορφη ανάμνηση μέχρι στιγμής. Η επίσκεψή μας σε αυτή την πανέμορφη χώρα, εκπροσωπώντας το σχολείο μας, μας προσέφερε μοναδικές εμπειρίες, όμορφα συναισθήματα φιλίας, σεβασμού, θαυμασμού και σχέσεις που εύχομαι να συνεχιστούν και στο μέλλον. Αφήσαμε το χαμόγελο και το γέλιο μας στο εκθαμβωτικό Porto, στη βαρκάδα μας στα κανάλια του Aveiro και στο προαύλιο του σχολείου όπου γνωρίσαμε τους υπόλοιπους μαθητές, με δημιουργικά παιχνίδια. Δοκιμάσαμε νόστιμα παραδοσιακά πιάτα, κάναμε πεζοπορία στην καταπράσινη Arouca και τέλος, κάναμε surfing στα κύματα του Ατλαντικού Ωκεανού. Ακόμα, με εντυπωσίασε η αρχιτεκτονική των κτιρίων, η θερμή υποδοχή των Πορτογάλων καθώς και η γνωριμία μας με τον Δήμαρχο του São João Da Madeira, αλλά και με άλλες γνωστές προσωπικότητες. Ωστόσο, απ’όλες τις δραστηριότητες του προγράμματος, θα μου μείνει αξέχαστο το surfing, που αποτέλεσε ξεχωριστή εμπειρία για όλα τα παιδιά που συμμετείχαν, αλλά και η επίσκεψή μας στο όμορφο Porto, με την διάσημη γέφυρα και τα χρώματα, γεμάτα ζωντάνια, που το χαρακτηρίζουν. Ευχαριστώ τους εκπαιδευτικούς και τη διευθύντριά μου, που μου έδωσε την ευκαιρία να συμμετάσχω σε αυτό το απίθανο πρόγραμμα.

Αστέρης ΠαυλάτοςΗ επίσκεψη μας στην Πορτογαλία ήταν μία μοναδική εμπειρία που θα μας μείνει αξέχαστη. Περίμενα με ανυπομονησία αυτό το πρώτο μου ταξίδι με το πρόγραμμα Erasmus, και ήταν πολύ καλύτερο από ότι περίμενα. Οι εντυπώσεις μου είναι εξαιρετικές. Οι πόλεις που επισκεφθήκαμε ήταν γραφικές και προσεγμένες και οι άνθρωποι ευγενικοί και φιλόξενοι. Το Sao Joao da Madeira είναι μία μικρή πόλη καταπράσινη και καθαρή. Μου έκανε εντύπωση η υποδοχή μας από τον δήμαρχο της πόλης. Πήγαμε στο δημαρχείο, στην αίθουσα που κάνουν τα συμβούλια και την προτελευταία μέρα μας ξενάγησε ο ίδιος στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Sao Joao. Eπίσης μας πρόσφερε εισιτήρια για να πάμε σε συναυλία δωρεάν. Το σχολείο στο Sao Joao da Madeira τα είχε οργανώσει όλα και οι καθηγητές τους αλλά κυρίως οι Πορτογάλοι συμμαθητές μας, προσπάθησαν να μας βοηθήσουν να προσαρμοστούμε και να νιώσουμε άνετα. Το πέτυχαν !!Παρέα με μαθητές άλλων χωρών ακολουθήσαμε το πρόγραμμα που μας έδωσαν και επισκεφθήκαμε την Coimbra, το Aveiro, την Αrouca, το Espinho και το Porto. Eνθουσιάστηκα με το Porto και την επιβλητική κρεμαστή γέφυρα στο γεωπάρκο της Αρούκα. Το πρόγραμμα περιελάμβανε σπορ, υπαίθριες δραστηριότητες και παραδόσεις και δεν θα μπορούσε να λείπει το surf που είναι από τα πιο δημοφιλή σπορ στην Πορτογαλία. Δύο πρωινά, στην παραλία στο Espinho, με την βοήθεια εκπαιδευτή ανεβήκαμε στη σανίδα και βουτήξαμε στον Ατλαντικό. Ήταν από τις πιο διασκεδαστικές εμπειρίες της ζωής μου. Γνωρίσαμε παιδιά από την Κροατία, τη Γαλλία, τα Σκόπια, την Τουρκία και φυσικά την Πορτογαλία. Περάσαμε πολύ χρόνο μαζί και κουβεντιάζοντας μάθαμε ο ένας τον άλλον. Θα μου λείψουν τα παιδιά που γνώρισα και ανυπομονώ για την επόμενη φορά που θα μου δοθεί η ευκαιρία να ξαναπάω στο εξωτερικό με το Erasmus.

Γιάννης ΤιμοθεάτοςΤην προηγούμενη βδομάδα έζησα μια αξέχαστη εμπειρία . Πήγα με το σχολείο μου στην Πορτογαλία στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus και ήταν φανταστικά . Αφού φτάσαμε στην Λισαβόνα με λεωφορείο πήγαμε στην πόλη Coibra όπου περιπλανηθήκαμε για λίγη ώρα, μετά πήγαμε στο ξενοδοχείο για να ξεκουραστούμε . Τη Δευτέρα γνωριστήκαμε με τα παιδιά από την Πορτογαλία και παίξαμε παραδοσιακά παιχνίδια στον χώρο του σχολείου τους . Την Τρίτη κάναμε για πρώτη φορά σερφ το οποίο είναι μια εμπειρία που δεν θα ξεχάσω ποτέ. Μετά είδαμε την πόλη Aveiro . Την Τετάρτη διανύσαμε 10 χιλιόμετρα με τα πόδια δίπλα σε ένα μαγευτικό τοπίο . Την Πέμπτη ήταν η δεύτερη μέρα που κάναμε σερφ και έπειτα επισκεφθήκαμε το Πόρτο και το βράδυ έγινε το πάρτι λήξης . Την Παρασκευή το πρωί επισκεφθήκαμε το μουσείο καπέλων και το μουσείο παπουτσιών και το βράδυ της ίδιας μέρας πήγαμε σε μια συναυλία . Έπειτα αποχαιρετήσαμε τους πάντες και το Σάββατο το πρωί άρχισε το ταξίδι της επιστροφής. Ήταν πραγματικά μια αξέχαστη εμπειρία και θέλω να ευχαριστήσω τους καθηγητές και τη διευθύντρια του σχολείου μου που μου έδωσαν τη δυνατότητα να τη ζήσω.