Την εβδομάδα 23-31 Μαρτίου φιλοξενήθηκε στο σχολείο η διαδικτυακή κινητικότητα “Let’s make the audience active – quizzes, puzzles and mindmapping” στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ “Fostering students’ motivation through collaborative digital frameworks”.
Συμμετείχαν σχεδόν εξήντα μαθητές και καθηγητές από τα σχολεία:
§ Poland (Jaworznia – www.gimnazjumjaworznia.republika.pl/ ) Zespol Placowek Oswiatowych w Jaworzni
§ Spain (Valencia – www.santiagoapostolcabanyal.es) Escuela Santiago Apostol Cabanyal
§ Portugal (Caldas da Rainha – www.crdl.pt) Colégio Rainha Dona Leonor
§ France (ROANNE – www.albert-thomas.org) LYCEE PROFESSIONNEL ALBERT THOMAS
§ Turkey (Istanbul/Esenler – www.men deresoo.meb.k12.tr ) Menderes Ortaokulu
Από το 3ο Γυμνάσιο Αργοστολίου συμμετείχαν οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου:
Φραγκισκάτου Έλενα, Παπαιωάννου Μαρίσα, Μπαλατής Παναγιώτης, Παυλάτος Αστέρης, Μαντέλης Γιώργος, Κοκκόση Σεσίλια, Μαλάϊ Μελίνα, Μεταξά Χαρά, Τουλάτου Κάτια.
Το πρόγραμμα ανά ημέρα και βίντεο από τις δραστηριότητες.
1η Ημέρα – 23/3/2021: Καλωσόρισμα, παρουσιάσεις της Κεφαλονιάς και Ελλάδας, γνωριμία των συμμετεχόντων μαθητών
2η Ημέρα – 24/3/2021: Παρουσιάσεις μαθητών, ομαδικές δραστηριότητες και κουίζ, συνέντευξη των μαθητών του σχολείου από τους μαθητές του σχολείου από την Τουρκία
3η Ημέρα – 26/3/2021: Σε μικρές ομάδες οι μαθητές του σχολείου σε ρόλο καθηγητή ανέλαβαν να εκπαιδεύσουν τους συμμαθητές τους μαθαίνοντάς τους λέξεις και αξιοθέατα της Ελλάδας χρησιμοποιώντας κουίζ και παζλ
4η Ημέρα – 30/3/2021: Οι μαθητές συνεργάστηκαν και δημιουργήσαν ένα εννοιολογικό χάρτη που αναπαριστά την κάθε χώρα ξεχωριστά αλλά και τα κοινά μας στοιχεία.
5η Ημέρα – 31/3/2021: Αποχαιρετισμός, εντυπώσεις και παρουσιάσεις των μελλοντικών σχεδίων
Όλοι οι συμμετέχοντες έμειναν με τις καλύτερες εντυπώσεις. Σχόλια των μαθητών του 3ου Γυμνασίου Αργοστολίου:
PAPAIOANNOU Marisa, “Η εμπειρία μου στο πρόγραμμα ήταν πολύ ευχάριστη και εποικοδομητική. Είχα την χαρά να έρθω σε επαφή με παιδιά από διάφορα μέρη του κόσμου και να ανακαλύψω καινούργιους πολιτισμούς και χώρες. Συζητήσαμε πολλά ενδιαφέροντα θέματα και ανυπομονώ για την επόμενη συνάντηση και του χρόνου, η οποία ελπίζω να πραγματοποιηθεί από κοντά. Μου άρεσε ο χωρισμός μας σε ομάδες, γιατί έτσι είχα την δυνατότητα να μιλήσω με τα παιδιά και να τα γνωρίσω καλύτερα. Το μόνο που θα άλλαζα είναι πως θα προτιμούσα οι συναντήσεις να ήταν δια ζώσης, αλλά για αυτό δεν μπορώ να κάνω κάτι λόγω της κατάστασης. Στη συνέχεια θα ήθελα όταν τελειώσει η πανδημία να πραγματοποιήσουμε ανταλλαγή μαθητών έτσι ώστε να αποκτήσουμε μαζί τους φιλικούς δεσμούς. “
MPALATIS Panagiotis, “Οι εντυπώσεις μου από το Πρόγραμμα Erasmus ήταν πολλές. Την πρώτη μέρα ένιωθα λίγο άβολα και ντρεπόμουν να μιλήσω. Όταν όμως άρχισαν και οι υπόλοιποι συμμαθητές μου να κάνουν την παρουσίαση του εαυτού τους πήρα θάρρος και ξεπέρασα το άγχος μου. Τις υπόλοιπες μέρες το χάρηκα περισσότερο, γιατί είχαμε μοιραστεί σε ομάδες και έτσι μπορούσα να συνεργαστώ και με άλλα παιδιά από άλλες χώρες. Πιο πολύ πλάκα είχε όταν προσπαθούσαμε να μάθουμε τα άλλα παιδιά απλές λέξεις ελληνικές. Βέβαια εκνευρίστηκα λίγο όταν δεν απαντούσαν στο τελικό κουίζ και έτσι δεν κέρδισε κάποιος από τη δική μου ομάδα. Επίσης μου άρεσε και το mindmap που κολλάγαμε σε ένα χάρτη τα μέρη που θέλαμε να προβάλλουμε στους άλλους. Θα ήταν πιο ωραία θα γίνονταν όλα ζωντανά και όχι διαδικτυακά. Τέλος περιμένω να τελειώσει όλο αυτό με τον κορονοϊό και να πάμε κανένα ταξιδάκι για να δούμε αυτές τις χώρες από κοντά.”
PAVLATOS Asteris, “Το πρόγραμμα ήταν πρωτόγνωρο για μένα. Η αρχική μου συστολή ξεπεράστηκε σχετικά γρήγορα. Όλοι οι συμμαθητές μας, από τις άλλες χώρες, είχαν διάθεση για συζήτηση, γνωριμία και ανταλλαγή πληροφοριών σε σχέση με τις χώρες τους. Πέρασα καταπληκτικά και πιστεύω ότι κάθε μαθητής πρέπει να αποκτήσει αυτή την εξαιρετική εμπειρία. Περισσότερο από όλα μου άρεσε ότι καταφέραμε να συνεργαστούμε και να δουλέψουμε ομαδικά. Μου έκανε εντύπωση ο ζήλος των παιδιών από τις άλλες χώρες να μάθουν βασικές ελληνικές λέξεις. Αυτό που θα άλλαζα σίγουρα είναι το μέσο επικοινωνίας. Θα ήθελα να γνωριστούμε με τα παιδιά από κοντά, να έρθουν στην Κεφαλονιά και να πάμε και εμείς στη χώρα τους.”
MANTELIS Giorgos, “Κατά τη διάρκεια του προγράμματος Erasmus, στο οποίο συμμετείχα, πέρασα πολύ όμορφα κάνοντας διάφορες δραστηριότητες. Αρχικά, εντύπωση μου έκανε η οργάνωση όλων των μαθητών και των καθηγητών από διάφορες χώρες, σαν την Τουρκία και την Πολωνία. Επίσης, απόλαυσα την 3η κατά σειρά ημέρα, στην οποία χωριστήκαμε κατά τύχη σε ομάδες των δώδεκα ατόμων και οι Έλληνες μαθητές αναλάβαμε την εκμάθηση των ξένων παιδιών στην ελληνική γλώσσα. Επιπλέον, ένιωσα ευχαρίστηση την πέμπτη και τελευταία μέρα του προγράμματος, καθώς όλοι αποχαιρετιστήκαμε και παρακολουθήσαμε μερικές παρουσιάσεις και κάποια βίντεο από τις υπόλοιπες χώρες που συμμετείχαν. Προσωπικά, αυτό που θα άλλαζα είναι το γεγονός ότι δεν μπορέσαμε να παραβρεθούμε σε διαφορετικές χώρες, αλλά καθίσαμε μπροστά από την οθόνη του Η/Υ μας. Τέλος, ελπίζω μελλοντικά να μου δοθεί η δυνατότητα να γνωρίσω άλλους πολιτισμούς μέσα από αυτό το πρόγραμμα και να συναντηθώ με τους ξένους μαθητές, οι οποίοι μου έκαναν παρέα όλη αυτήν την εβδομάδα που αφιερώθηκε στο project αυτό.”
METAXA Xara, “Είμαι πολύ χαρούμενη που συμμετείχα σε αυτό το πρότζεκτ και που γνώρισα όλους εσάς. Η δραστηριότητα αυτή ήταν πολύ σημαντική για εμένα διότι επικοινώνησα με ανθρώπους από άλλες χώρες και κατάλαβα ότι μεταξύ μας μοιάζουμε πάρα πολύ και δεν έχουμε να χωρίσουμε τίποτα. Στην αρχή ντρεπόμουν αλλά κατά την διάρκεια του προγράμματος κατάφερα να έχω παραπάνω αυτοπεποίθηση. Στεναχωριέμαι που τελείωσε και κυρίως γιατί δεν καταφέραμε να σας επισκεφθούμε. Ελπίζω να επαναληφθεί κάποια στιγμή.”
TOULATOU Katia “Μου άρεσε πολύ που γνώρισα μαθητές και καθηγητές από άλλα σχολεία και συνεργαστήκαμε σε διάφορες δραστηριότητες. Διασκέδασα πολύ την τρίτη ημέρα που τους μάθαμε Ελληνικές λέξεις και μου άρεσε που μας έμαθαν κάποιες λέξεις στα Πολωνικά. Θα προτιμούσα να είχαμε πιο πολλές ημέρες να γνωριστούμε. Στο μέλλον θα ήθελα να ταξιδέψω σε αυτές τις χώρες με τους συμμαθητές μου για να γνωρίσω καλύτερα τα άλλα παιδιά και τις χώρες τους. Σε περίπτωση που δεν γίνει αυτό θα ήθελα να οργανώσουμε ξανά μια διαδικτυακή συνάντηση.”