Προς Υποψηφίους Δημάρχους:
1. κ. Γκισγκίνη Νικόλαο του Γεωργίου,
«ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΔΗΜΟΥ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ»
2. κ. Παρίση Ηλία του Μιχαήλ
«ΦΙΛΟΙ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΚΗΣ ΟΜΟΝΟΙΑΣ (ΦΙ.Κ.Ο)»
3. κ. Παρίση Αλέξανδρο του Παναγή
«ΙΣΧΥΡΗ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ»
4. κ. Μιχαλάτο Θεόφιλο του Γερασίμου
«ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΝΩΜΕΝΗ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ»
5. κ. Καλαφάτη Αλέξανδρο του Παναγή
«ΕΝΩΜΕΝΗ ΤΕΤΡΑΠΟΛΗ»
6. Δημητράτο Γεράσιμο του Ιάσονα
«ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΕΣ ΞΑΝΑ»
(κατά σειρά ανακήρυξης από το Πολυμελές Πρωτοδικείο Κεφαλληνίας – Αρ. 4/2014 – 3.5.2014)
Κοινοποίηση:
Τοπικά Μέσα Ενημέρωσης Κεφαλονιάς
Ανοικτή Επιστολή – Πρόσκληση:
Απάντηση σε «10+1 μεγάλες προσδοκίες για την Τοπική Αυτοδιοίκηση»
Αξιότιμοι κύριοι Υποψήφιοι Δήμαρχοι,
Με την ευκαιρία της ανακήρυξης συνδυασμών και των υποψηφίων των συνδυασμών για την ανάδειξη δημοτικών αρχών του Δήμου Κεφαλονιάς της Περιφερειακής Ενότητας Κεφαλληνίας για τις εκλογές της 18ης Μαΐου 2014 από το Πολυμελές Πρωτοδικείο Κεφαλληνίας, ευχόμαστε η συμμετοχή σας στις εκλογές να φέρει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τις τους δοκιμαζόμενους από τους Σεισμούς και την Κρίση Δημότες της Κεφαλονιάς.
Η συντακτική ομάδα και τα μέλη του ἔστω αποφάσισαν να συμμετέχουν στις Εκλογές για την Τοπική Αυτοδιοίκηση με εποικοδομητικό τρόπο, ανοίγοντας την πολιτική συζήτηση πάνω στα κεντρικά ζητήματα που, κατά την άποψη τους, θα είναι ζωτικής σημασίας για την τοπική κοινωνία στην διάρκεια της νέας δημοτικής θητείας. Για το σκοπό αυτό απευθυνόμαστε σε εσάς και στις δημοτικές παρατάξεις των οποίων είστε επικεφαλής και σας ζητάμε να διευκρινίσετε τις θέσεις σας πάνω σε «10+1 μεγάλες προσδοκίες γιατην Τοπική Αυτοδιοίκηση» όπως αυτές καταγράφηκαν σε σχετικό άρθρο του εντύπου ἔστω (τεύχος 4, Ιαν. – Απρ.2014, σελ. 13-16) το οποίο και επισυνάπτουμε.
Σε μία εποχή που ο πολιτικός λόγος ευτελίζεται από ανώνυμα λιβελογραφήματα και κυριαρχείται από ad hominem («ενάντια στο άτομο») και όχι πολιτικά επιχειρήματα, πιστεύουμε ότι η πρωτοβουλία μας αυτή θα συμβάλει στην ποιοτική αναβάθμιση της πολιτικής αντιπαράθεσης και θα βοηθήσει τους δημότες να αποφασίσουν με ωριμότητα και υψηλά πολιτικά κριτήρια. Για το λόγο αυτό ευελπιστούμε στην θετική ανταπόκριση όλων σας στο κάλεσμα μας.
Οι απαντήσεις σας στα 10+1 ερωτήματα που θέτουμε θα δημοσιευθούν στην τελευταία (προεκλογική) έκδοση του ἔστω και γι’ αυτό το λόγο παρακαλούμε θερμά να μας τις αποστείλετε σε ηλεκτρονική μορφή (Email: info [at] esto.gr) μέχρι το αργότερο τα μεσάνυχτα της 10ης Μαΐου 2014. Πληροφορίες για την μορφή και την δομή των απαντήσεων θα βρείτε στο συνημμένο άρθρο του εντύπου ἔστω.
Για οποιαδήποτε διευκρίνηση απαιτηθεί είμαστε στην διάθεση σας (τηλ.: 211 790 2112, Φαξ: 211 790 5003, Email: info [at] esto.gr, Φόρμα Επικοινωνίας: www.esto.gr/contact).
Η Συντακτική Ομάδα
του ἔστω
10+1 μεγάλες προσδοκίες για την Τοπική Αυτοδιοίκηση
Μια πρωτοβουλία της συντακτικής ομάδας και των μελών του ἔστω για το άνοιγμα του πολιτικού διαλόγου μεταξύ των Δημοτικών Παρατάξεων και μέσα στην τοπική κοινωνία.
Ένας παλιός μύθος για την Τοπική Αυτοδιοίκηση λέει ότι είναι «ανεξάρτητη» από την κεντρική πολιτική σκηνή και τα πολιτικά κόμματα. Και όπως όλοι οι μύθοι, έτσι και αυτός κρύβει μικρές αλήθειες και μεγάλα ψέμματα. Είναι αλήθεια ότι στα τοπικά ζητήματα τα πράγματα περιπλέκονται. Το προσωπικό και οικογενειακό στοιχείο αλλοιώνει, τουλάχιστον μερικώς, το ιδεολογικό και πολιτικό. Είναι αλήθεια ότι με τους ανθρώπους που συναντάς καθημερινά, που ζεις μαζί, που μοιράζεσαι χαρές και πίκρες οι πολιτικές διαφορές δεν σε εμποδίζουν να συνομιλήσεις, ίσως να συμφωνήσεις, ακόμα και να συμπορευτείς. Ωστόσο, είναι ψέμα ότι τα κόμματα δεν παίζουν ρόλο στα θέματα της τοπικής αυτοδιοίκησης, τον κατεξοχήν πολιτικό τομέα δράσης. Επίσης, είναι μεγάλο σφάλμα να πιστεύουμε ότι οι ιδεολογικές καταβολές και οι ιδεολογίες δεν έχουν θέση στα τοπικά πράγματα. Δεν είναι ίδιος δήμαρχος ο φιλελεύθερος, ο κομμουνιστής, ο δεξιός, ο αριστερός, ο σοσιαλιστής, ο φασίστας. Οι πολιτικές και ιδεολογικές καταβολές του κόσμου της αυτοδιοίκησης σαφέστατα καθορίζουν και την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα της Δημοτικής Αρχής και του Δημοτικού Συμβουλίου παρά το ρόλο που μπορεί να παίζει το προσωπικό στοιχείο. Ένας Δήμαρχος που, για παράδειγμα, ιδεολογικά πιστεύει στην κοινωνική μέριμνα και προστασία ή θεωρεί την παιδεία κοινωνικό αγαθό έχει εντελώς διαφορετικές βάσεις και προοπτικές στο έργο του από έναν που πιστεύει ότι όλα αυτά είναι καλύτερα να γίνονται από ιδιώτες (που ενίοτε δεν βλάπτει να είναι και φίλοι μας και χορηγοί μας!).
Ένας ακόμα μύθος, πολύ πιο αληθινός από τον προηγούμενο, θέλει τα αποτελέσματα των εκλογών της τοπικής αυτοδιοίκησης να καθορίζονται από ισορροπίες, μετακινήσεις, υποσχέσεις, οικογενειακές και προσωπικές χάρες και συναλλαγές. Αυτός ο μύθος παραμένει μύθος, παρά τη μεγάλη αλήθεια του, γιατί δεν είναι ποτέ άμεσα επαληθεύσιμος ή τουλάχιστον δεν επαληθεύεται εύκολα πριν να είναι αργά. Στο βαθμό που ο μύθος ισχύει, στο τέλος εκλέγεται ένας Δήμαρχος που, πιθανότατα, ο πολιτικοϊδεολογικός του προσανατολισμός δεν τυγχάνει καθολικής αποδοχής ή τουλάχιστον συνειδητής αποδοχής από την κοινωνία. Είναι σαφές ότι σε αυτό δεν φταίει μόνο ο εκλεγμένος αλλά και οι εκλογείς: η διαφθορά της πολιτικής συνείδησης, όπως και το ταγκό, θέλει δύο πλευρές!
Σε μια ιδανική κοινωνία, οι τοπικοί αιρετοί εκλέγονται με βάση το πρόγραμμα της δημοτικής παράταξης με την οποία συντάσσονται, σε συνδυασμό με τον προσωπικό πολιτικό ρόλο και σχεδιασμό που τους έχει ανατεθεί. Στο πλαίσιο αυτό η προσωπικότητα και οι δεξιότητες του αιρετού απλά συμπληρώνουν και υπογραμμίζουν το συλλογικό και ατομικό πολιτικό ρόλο και σκοπό.
Η τρέχουσα προεκλογική περίοδος έχει μέσα από σκοπιμότητες και συγκυρίες συμπιεστεί ασφυκτικά. Από τη μία πλευρά η κυβερνητική πολυγλωσσία, σκοπιμότητα και ανικανότητα άφησε για μεγάλο χρονικό διάστημα εκκρεμές το θέμα της διάσπασης ή μη των μεγάλων νησιωτικών Δήμων με αποτέλεσμα να καθυστερούν οι πολιτικές διεργασίες για την συγκρότητηση των δημοτικών παρατάξεων. Από την άλλη οι κεντρικές πολιτικές εξελίξεις, με το ρευστό πολιτικό κλίμα που δημιουργούν σε συνδυασμό με πολιτικές αδυναμίες και/ή καιροσκοπισμούς αποθάρρυναν τις εξελίξεις. Στην περίπτωση της Κεφαλονιάς ένας ακόμα παράγοντας που απέτρεψε αλλά και επιτάχυνε εξελίξεις ήταν η πρόσφατη παρατεταμένη επίσκεψη του Εγκέλαδου.
Σε αυτό το πλαίσιο, και εν αναμονή της δημοσιοποίησης των εκλογικών προγραμμάτων τους, οι γενικόλογες και αόριστες διατυπώσεις των δελτίων τύπου και των ανακοινώσεων των υφιστάμενων ή υπό σύσταση δημοτικών παρατάξεων δεν επαρκούν για να ανοίξουν, με πολιτικούς όρους, τον απαραίτητο διάλογο που πρέπει να διεξαχθεί μέσα στην τοπική κοινωνία, πριν αυτή πάρει τις αποφάσεις της και επιλέξει τους ταγούς της. Ο χρόνος είναι λίγος και τα ζητήματα μεγάλα και καυτά.
Η συντακτική ομάδα και τα μέλη του ἔστω αποφάσισαν να συμμετέχουν στις Εκλογές για την Τοπική Αυτοδιοίκηση με εποικοδομητικό τρόπο, ανοίγοντας την πολιτική συζήτηση πάνω στα κεντρικά ζητήματα που, κατά την άποψη τους, θα είναι ζωτικής σημασίας για την τοπική κοινωνία στην διάρκεια της νέας δημοτικής θητείας. Για το σκοπό αυτό απευθύνεται στις δημοτικές παρατάξεις και τους επικεφαλής τους που θα διεκδικήσουν την ψήφο των δημοτών στις επόμενες εκλογές και τους ζητάει να διευκρινίσουν τις θέσεις τους πάνω σε κεντρικά ζητήματα. Οι απόψεις των δημοτικών παρατάξεων θα καταγραφούν και θα δημοσιευθούν στην τελευταία προεκλογική έκδοση του έστω. Οι απαντήσεις και οι τυχόν μη-απαντήσεις θα κριθούν από τους αναγνώστες μας -ελπίζουμε και στην κάλπη! Τα ίδια ερωτήματα απευθύνονται και σε κάθε ανένταχτο δημότη, κίνηση ή ομάδα που ενδιαφέρεται και έχει άποψη, η οποία επίσης θα δημοσιευθεί. Στην τελευταία προεκλογική μας έκδοση, εκτός από τις απόψεις των παρατάξεων, των ανένταχτων κινήσεων, ομάδων ή ατόμων, θα καταγραφούν και οι απόψεις της συντακτικής ομάδας και των μελών του έστω ενώ τα κεντρικά ζητήματα που θέτουμε θα συνοδευθούν και θα τεκμηριωθούν με σχετικά άρθρα και ενημερωτικό υλικό προκειμένου να υπάρχει πλήρης και σφαιρική ενημέρωση των αναγνωστών.
Για λόγους οικονομίας του λόγου και κωδικοποίησης των προτάσεων, οι τοποθετήσεις στα επιμέρους ζητήματα θα πρέπει να είναι σε έκταση έως και 200 λέξεων, ενώ εκτενέστερες τοποθετήσεις είτε θα δημοσιευθούν μετά από επεξεργασία με τη σύμφωνη γνώμη του συντάκτη του κειμένου είτε δεν θα δημοσιευθούν. Για τις δημοτικές παρατάξεις είναι επιθυμητή και τυχόν παραπομπή σε εκτενέστερα εδάφια του εκλογικού τους προγράμματος. Ο ίδιος περιορισμός μεγέθους ισχύει και για τις ανένταχτες κινήσεις, ομάδες και δημότες, εκτός εάν επιθυμούν να διατυπώσουν την άποψη τους για ένα επιλεγμένο ζήτημα υπό μορφή άρθρου. Στην περίπτωση αυτή το μέγεθος του κειμένου δεν πρέπει να ξεπερνά τις 600 λέξεις.
Η συντακτική ομάδα και τα μέλη του ἔστω
Οι προσδοκίες
Οι πολίτες καλούνται να επιλέξουν στις Δημοτικές Εκλογές τον Δήμαρχο και το Δημοτικό Συμβούλιο που θα διαχειριστεί τα μεγάλα ζητήματα της τοπικής κοινωνίας. Ως δημοτική παράταξη ποια είναι η θέση σας στα ακόλουθα ζητήματα;
(1) Σεισμοί.
Η Κεφαλονιά χτυπήθηκε για μία ακόμα φορά από τον Εγκέλαδο. Η Παλική πληγώθηκε εντονότερα αλλά δεν είναι αμελητέες οι επιπτώσεις και στην υπόλοιπη Κεφαλονιά με ιδιαίτερη βαρύτητα στις υποδομές αλλά και την οικονομία. Περιοχές όπως η Έρισσος θα πληρώσουν με δυσβάσταχτο τίμημα, για πολύ μεγάλο διάστημα, έναν σεισμό που ένιωσαν πολύ περισσότερο από τις επιπτώσεις του και την απομόνωση που έφερε. Επίσης αναδείχθηκαν σημαντικά ζητήματα οργάνωσης στη διαχείριση κρίσεων και στην πολιτική προστασία.
Ποια μέτρα θα λάβετε για την αποκατάσταση των ζημιών στις υποδομές και την υποστήριξη των πληγέντων και της τοπικής οικονομίας; Ποια πολιτική θα ακολουθήσετε για την βελτίωση του σχεδιασμού της πολιτικής προστασίας στην περίπτωση σεισμού;
(2) Υδρογονάνθρακες.
Αν προχωρήσει ο σχεδιασμός της κυβέρνησης, η Κεφαλονιά θα βρεθεί στο επίκεντρο του πεδίου των γεωτρήσεων για την άντληση υδρογονανθράκων στο Ιόνιο. Η επιλογή αυτή θα δημιουργήσει τετελεσμένα γεγονότα και δυσμενέστατες επιπτώσεις στον πρωτογενή τομέα και την τουριστική ανάπτυξη της Κεφαλονιάς. Η σεισμικότητα της περιοχής καθιστά τον εφιάλτη μιας ολοκληρωτικής οικολογικής καταστροφής πολύ πιθανότερο ενδεχόμενο, γεγονός που έχει αγνοηθεί στις περιβαλλοντικές μελέτες που έχει εκπονήσει η κυβέρνηση.
Είστε υπέρ ή κατά της εγκατάστασης γεωτρήσεων για την άντληση υδρογονανθράκων και γιατί; Αν είστε υπέρ πως θα αντιμετωπίσετε τις αρνητικές συνέπειες της εγκατάστασης μονάδων άντλησης; Αν είστε κατά, θα αντιδράσετε -και πώς -στα σχέδια της κυβέρνησης;
(3) Ανεργία – Νέα Γενιά.
Το πρόβλημα της ανεργίας έχει φτάσει σε εφιαλτικά επίπεδα για όλο τον πληθυσμό. Για τη νέα γενιά τα δεδομένα στον τομέα της εργασίας είναι δυσμενέστερα αφού η ανεργία ξεπερνάει το 50. Η μετανάστευση των νέων έχει αυξηθεί σημαντικά στερώντας την χώρα και τον τόπο μας από εξειδικευμένο επιστημονικά προσωπικό που είναι απαραίτητο για την όποια προοπτική ανόρθωσης της κοινωνίας. Το σημαντικότερο στοιχείο που έχει χαθεί είναι αυτό της αισιοδοξίας και της ελπίδας για το μέλλον.
Τι πολιτική θα ακολουθήσετε για την αντιμετώπιση των ζητημάτων της ανεργίας στους τομείς που η αρμοδιότητα σας το επιτρέπει; Πως θα τοποθετηθείτε σε σχέση με πολιτική της κυβέρνησης στα εργασιακά θέματα; Τι πολιτικές θα εφαρμόσετε για τη νέα γενιά;
(4) Κρίση – Κοινωνική Πολιτική.
Η οικονομική κρίση που αντιμετωπίζει η χώρα έχει σαρώσει τις κρατικές δομές της υγείας και της κοινωνικής μέριμνας. Πρόσφατα η άρνηση του Δήμου Κεφαλονιάς να αντιμετωπίσει τα σωρευμένα χρέη και προβλήματα οδήγησαν στο κλείσιμο του Καφενείου της Καμπάνας που προσέφερε αξιοπρεπή εργασία σε άτομα με ψυχοκοινωνικά προβλήματα και στην απενεργοποίηση του Κοινωνικού Συνεταιρισμού Περιορισμένης Ευθύνης (ΚΟΙ.Σ.Π.Ε.) «Ρότα». Οι δομές παροχής υπηρεσιών ψυχικής υγείας απαξιώνονται και διαλύονται με απρόβλεπτες συνέπειες για την κοινωνία.
Τι παρεμβάσεις θα κάνετε για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της οικονομικής κρίσης στην τοπική κοινωνία; Ποια η πολιτική σας σε σχέση με τις κοινωνικές υπηρεσίες του Δήμου; Τι θα κάνετε με το Καφενείο της Καμπάνας και τον ΚΟΙΣΠΕ «Ρότα»;
(5) Εκπαίδευση – Παιδεία.
Η δημόσια εκπαίδευση είναι υπό διωγμό σε μια εποχή που οι «δανειστές» μας θέλουν για εργάτες τους, κατά γενική ομολογία υψηλής κατάρτισης, μετανάστες Έλληνες επιστήμονες αλλά αποψιλώνουν ότι έχει απομείνει από τη Δημόσια Παιδεία. Από την άλλη είναι γεγονός ότι η Παιδεία μας πολύ πριν από την κρίση δεν ήταν και τόσο δωρεάν. Το Σύνταγμα της χώρας αλλά και το πνεύμα και το γράμμα του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα επιτρέπουν στην αυτοδιοίκηση να συμβάλει καθοριστικά στην προώθηση της Εκπαίδευσης και της Παιδείας. Άλλωστε έργο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι τα εκπαιδευτικά συστήματα των περισσοτέρων Ευρωπαϊκών Κρατών που θαυμάζουμε και συχνά επικαλούμαστε. Τα άλλοτε φημισμένα για την Παιδεία και τον Πολιτισμό τους Ιόνια συναποτελούν την προτελευταία σε επίπεδο μόρφωσης Περιφέρεια της Χώρας και αυτό ως παρενέργεια της τουριστικής ανάπτυξης.
Ποια θα είναι η πολιτική σας στα θέματα Εκπαίδευσης και Παιδείας; Τι παρεμβάσεις και προγράμματα σκοπεύετε να εφαρμόσετε; Ποια η θέση σας για τα Τ.Ε.Ι. την λειτουργία και το ρόλο τους;
(6) Πολιτισμός.
Ο Πολιτισμός φαίνεται να έχει καταστεί είδος πολυτελείας στην περίοδο της οικονομικής κρίσης. Ωστόσο στη χώρα αυτή, ακόμα και σε πολύ φτωχότερες από τώρα περιόδους της Ιστορίας της, ο πολιτισμός ήταν βασική προτεραιότητα και άνθιζε. Στην Κεφαλονιά, παρά την τεράστια κληρονομιά και παράδοση της, ο τομέας του πολιτισμού βρίσκεται σε τραγική κατάσταση.
Ποιες πολιτικές και δράσεις σκοπεύετε να εφαρμόσετε στον τομέα του Πολιτισμού;
(7) Πρωτογενής Τομέας.
Ο πρωτογενής τομέας έχει σημαντική θέση στην τοπική οικονομία. Η αλλαγή των ευρωπαϊκών πολιτικών δημιουργεί νέα δεδομένα και ανατρέπει τους σχεδιασμούς χρόνων. Ταυτόχρονα αστοχίες προηγούμενων τοπικών ηγεσιών έχουν αφαιρέσει από την τοπική φαρέτρα για την στήριξη του πρωτογενή τομέα τόσο τυπικά εργαλεία (π.χ. Προστασία Ονομασίας Προέλευσης για την Κεφαλονίτικη φέτα κλπ) όσο και ουσιαστικές παρεμβάσεις για τον εκσυγχρονισμό του αγροτοκτηνοτροφικού τομέα. Οι όποιες προσπάθειες εξαντλήθηκαν σε άστοχες και ατυχείς παρεμβάσεις μετατροπής του αγροτικού τομέα σε αγροτουριστικό (Leader κλπ).
Ποιες πολιτικές και παρεμβάσεις σκοπεύετε να εφαρμόσετε στον πρωτογενή τομέα; Πώς θα συνεργαστείτε με τους συλλογικούς φορείς του πρωτογενούς τομέα; Πώς θα τοποθετηθείτε απέναντι σε παρεμβάσεις της κεντρικής κυβέρνησης που ανατρέπουν με αρνητικό τρόπο τα δεδομένα του πρωτογενή τομέα;
(8) Τουρισμός.
Η διεθνής κρίση έχει αλλάξει τα δεδομένα της τουριστικής βιομηχανίας. Η εγχώρια κρίση και ύφεση ανατρέπουν τα δεδομένα στα οποία στήθηκε ο σχεδιασμός της τουριστικής ανάπτυξης στη χώρα μας. Οι επαγγελματίες του τουρισμού όπως και οι επαγγελματίες των άλλων τομέων βρίσκονται σε δεινή οικονομική κατάσταση .Ο τουρισμός παραμένει η κατ’ εξοχήν εξαγωγική δραστηριότητα της χώρας και δη των νησιών μας. Κατά την προηγούμενη δημοτική θητεία δόθηκε βάρος στην προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων και στην συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις.
Ποιες είναι οι παρεμβάσεις και πολιτικές που σκοπεύετε να εφαρμόσετε στον τομέα του τουρισμού; Σε ποια βάση και με ποιο στόχο θα συνεργαστείτε με τους συλλογικούς φορείς του κλάδου; Ποιος είναι ο κεντρικός σας στόχος-πολιτική στον τουριστικό τομέα; Τι σκοπεύετε να κάνετε για τα θέματα της προσβασιμότητας (αεροπορική και θαλάσσια πρόσβαση);
(9) Νέες τεχνολογίες.
Έχουν περάσει πολλά χρόνια από την εποχή που τα Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης έβαλαν ως στόχο την Κοινωνία της Πληροφορίας ή την Ψηφιακή Σύγκλιση αλλά η πραγματική ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στο δημόσιο τομέα αλλά και ευρύτερα στην κοινωνία παραμένει ζητούμενο. Υφιστάμενες δομές (π.χ. Δίκτυο Οπτικών Ινών στο Αργοστόλι, Ασύρματο Δίκτυο στο Ληξούρι κλπ.) παραμένουν αναξιοποίητες, ενώ επιτυχημένες παρεμβάσεις δεν επεκτάθηκαν ποτέ στο σύνολο του Δήμου.
Πως σκοπεύετε να αξιοποιήσετε τις νέες τεχνολογίες στην λειτουργία του Δήμου και πως σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε τα θέματα κατάρτισης του προσωπικού; Τι δράσεις και παρεμβάσεις θα εφαρμόσετε για την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών από την τοπική κοινωνία και τους επαγγελματίες;
(10) Διοικητική Οργάνωση – Καλλικράτης.
Η εφαρμογή του Καλλικράτη δημιούργησε Δήμους που θέτουν σε δοκιμασία την αρχή της εγγύτητας προς τον πολίτη. Στην Καποδιστριακή δομή των μικρότερων Δήμων ήταν απαραίτητη η λειτουργία διαδημοτικών δομών και συνεργασιών για την εξοικονόμηση πόρων. Αντίθετα στην Καλλικρατική εκδοχή είναι απαραίτητη η δημιουργία αξιόπιστων και αποδοτικών τοπικών υπηρεσιών-παραρτημάτων για την εξυπηρέτηση του δημότη στα δημοτικά διαμερίσματα. Αυτό δεν εφαρμόστηκε στην προηγούμενη θητεία ενώ ταυτόχρονα η λογική των περικοπών ερήμωσε περισσότερο την περιφέρεια του νησιού.
Ποια η θέση σας σε σχέση με το χωροταξικό ζήτημα που έχει αφήσει ανοιχτό η Κυβέρνηση; Ένας Δήμος η Κεφαλονιά ή περισσότεροι και ποιοι; Πώς θα οργανώσετε τις υπηρεσίες του ενιαίου Δήμου ως προς τα ζητήματα της αποδοτικότητας και της αποκέντρωσης; Πώς θα συνεργαστείτε με το προσωπικό του Δήμου που καλείται μέσα σε ένα πλαίσιο φόβου για το μέλλον του να σταθεί στο πλάι σας στην αντιμετώπιση των μεγάλων ζητημάτων;
(+1) Όραμα και προοπτική.
Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες, πολύ συχνά όμως οι λεπτομέρειες δεν μπορούν να υπερνικήσουν την δύναμη του οράματος και του σχεδιασμού μιας γενικότερης προοπτικής. Η πολιτική είναι η τέχνη του εφικτού αλλά η πολιτική θα ήταν αποκλειστική δουλειά διαχειριστών αν το όνειρο και η ουτοπία δεν ήταν ενίοτε η κινητήριος δύναμη της πολιτικής δράσης.
Ποιο είναι το όραμα σας και ποια η προοπτική για την Κεφαλονιά που θα παραδώσετε μετά το τέλος της θητεία σας; Ποια είναι τα σημαντικά στοιχεία που η θητεία σας θα έχει προσθέσει;
Όλα τα παραπάνω αποτελούν αναμφισβήτητα την ανάγνωση της πραγματικότητας όπως την προσέγγισαν η συντακτική ομάδα και τα μέλη του ἔστω. Όπως και να’ χει, η απάντηση των παρατάξεων θα είναι ουσιαστικά η απάντηση σε 10 σημεία – μεγάλες προσδοκίες της τοπικής κοινωνίας για τις προσεχείς δημοτικές εκλογές. Το ἔστω θα έχει επιτύχει τον σκοπό του αν με τον τρόπο αυτό ανοίξει μια δημιουργική και πάντοτε καθαρά πολιτική συζήτηση μέσα στην ίδια την κοινωνία. Αν αυτή οδηγήσει σε ενεργό συμμετοχή που δεν θα περιορίζεται μόνο στην άσκηση του εκλογικού δικαιώματος τότε θα έχει ξεπεραστεί κάθε προσδοκία.