Σύγχρονες - ασφαλείς - φτηνές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες με καθημερινή σύνδεση των νησιών μεταξύ τους και με την ηπειρωτική Ελλάδα, όλο το χρόνο
Το τοπικό ΚΚΕ για τη γραμμή Πάτρα-Σάμη
Πολιτική
28/07/2015 | 09:59

Η ΤΕ Κεφαλονιάς – Ιθάκης του ΚΚΕ με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις στο θέμα της ακτοπλοΐας καταγγέλλει την επιχείρηση αποπροσανατολισμού και εγκλωβισμού του λαού από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Κυβέρνηση και τοπική διοίκηση ως πολιτική αντιστοιχία των δυνάμεων του συναινετικού μετώπου (ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και ΝΔ-ΠΑΣΟΚ- ΠΟΤΑΜΙ ) που υλοποιεί βήμα –βήμα την νέα σφαγή του τρίτου μνημονίου για το λαό, τον εκβιάζουν να στοιχηθεί πίσω από τα κάθε λογής εφοπλιστικά συμφέροντα. Τον πιέζουν να ξεχάσει για πάντα την ασφαλή – απρόσκοπτη – ολοχρονική – φθηνή ακτοπλοϊκή σύνδεση Σάμη – Ιθάκη – Πάτρα, και να δεχτεί, είτε να μην υπάρξει καθόλου, είτε την  ολιγόμηνη ισχύ της  στα μέτρα των  εφοπλιστών.

Στα πλαίσια αυτά ο αρμόδιος Αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας κ. Δρίτσας καλεί «…τους τοπικούς πολιτικούς, συνδικαλιστικούς φορείς και τους κατοίκους του Νομού», να αποδεχθούν τη «νομιμότητα», δηλαδή όσα θεσμοθέτησαν και θεσμοθετούν κυβερνήσεις αστικής διαχείρισης – εφοπλιστές – ΕΕ – ΕΚΤ – ΔΝΤ. Ο Υπουργός εγκαλεί πολλαπλά τους φορείς ότι, «…δεν ενεργοποιήθηκαν, ώστε να ενθαρρυνθούν οι εταιρείες και να ασκηθεί η αναγκαία κοινωνική πίεση»!!! Ξεκαθαρίζει πως το κύριο «δεν είναι η αναγκαιότητα αλλά η βιωσιμότητα της γραμμής». Με άλλα λόγια όλοι, κυβέρνηση, τοπική διοίκηση, επαγγελματικές ενώσεις, εργατικά συνδικάτα, πολιτικά κόμματα, ως κοινωνικοί εταίροι, να συμβάλλουν για να διασφαλιστεί η μέγιστη εφοπλιστική κερδοφορία και η ανταγωνιστικότητα στην εν λόγω γραμμή!

Ιδιαίτερη συμβολή στις παραπάνω επιδιώξεις κυβέρνησης – εφοπλιστών έχουν  και οι διάφορες  συνιστώσες του ΣΥΡΙΖΑ. Ενώ κανείς τους δεν αμφισβητεί ούτε στο ελάχιστο τον καπιταλιστικό δρόμο ανάπτυξης, όλοι ερίζουν για το μίγμα της διαχείρισης που θα ασκηθεί στην ακτοπλοΐα. Άλλοι (όπως η Βουλευτής), δίνουν συγχαρητήρια στον εαυτό τους για την προσωρινή επαναλειτουργία της γραμμής χαρακτηρίζοντάς την ως «..το εφαλτήριο για τη μόνιμη και απρόσκοπτη επαναλειτουργία της…», άλλοι (όπως η δημοτική παράταξη «Ριζοσπάστες ξανά») λένε ουσιαστικά ότι, από το τίποτε καλό είναι και το τρίμηνο, άλλοι (όπως η Περιφερειακή Αρχή της Αριστερής Πλατφόρμας) κάνουν λόγο για «.. δημόσιο φορέα για όλα» (προφανώς και για την «επιχειρηματική ενθάρρυνση» που λέει ο Υπουργός), αλλά σε καμία περίπτωση δεν θέτουν θέμα για «δημόσιο φορέα ιδιοκτήτη πλοίων».

Η πολυγλωσσία των «φυλών» του ΣΥΡΙΖΑ που στοιχίζονται πίσω από τα διάφορα εφοπλιστικά συμφέροντα, καμία σχέση δεν έχει με τη γλώσσα των συμφερόντων της εργατικής τάξης και των σύμμαχων λαϊκών στρωμάτων. Εκφράζει την αντιπαράθεση μεταξύ αυτών των διαφορετικών εφοπλιστικών ομίλων και συμφερόντων. Αυτό πια γίνεται φανερό και στον πιο αδαή.

Στην ίδια κατεύθυνση είναι οι συγκλήσεις και διαφοροποιήσεις του Δήμου Κεφαλονιάς (ΝΔ) και Δήμου Ιθάκης, με εκείνη της Περιφέρειας. Εξάλλου η ανακοίνωση του κ. Υπουργού κάνει σαφές το όργιο χτυπημάτων που ανταλλάσσουν οι εφοπλιστές μεταξύ τους αλλά κι όλοι μαζί ενάντια στο λαό.

Η ΤΕ Κεφαλονιάς – Ιθάκης του ΚΚΕ καλεί το λαό να βγάλει συμπεράσματα και να μην παρασυρθεί από τη φιλοεφοπλιστική φιλολογία που αναπτύσσεται. Η διακοπή της σύνδεσης Ιθάκης – Κεφαλονιάς και με την Πάτρα, ήρθε σαν συνέπεια των μεγαλύτερων προνομίων και της ασυδοσίας των εφοπλιστών, με βάση τις κατευθύνσεις και αποφάσεις της ΕΕ (κανονισμός 3577/92 που κατάργησε το «Cabotage», απελευθέρωση των εσωτερικών θαλάσσιων μεταφορών). «Νέα ενθάρρυνση» που ζητά η κυβέρνηση σημαίνει μόνο ένα σίγουρο αποτέλεσμα: να πληρώσει ξανά ο λαός (όπως γίνεται και τώρα με την μετακύληση του νέου ΦΠΑ στα εισιτήρια), να γίνει ακόμη πιο αμφίβολο το δικαίωμά του στη μετακίνηση. Οι εφοπλιστές ζητούν νέα προνόμια και κρατικό χρήμα για να γίνει «άγονη» η γραμμή Πάτρα – Ιθάκη – Σάμη, όπως κάνουν και στο Αιγαίο, με ομηρία των νησιωτών. Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ συνεχίζει επάξια την αντιλαϊκή πολιτική της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Ο κ. Δρίτσας σε αυτό τον άξονα κινείται.

Οι επιδοτήσεις των εφοπλιστών με ζεστό χρήμα (συνολικά με 1 δισ. ευρώ την περίοδο 2002 – 2014) δεν βελτίωσαν τα δεδομένα για τους νησιώτες. Όσο τα πλοία είναι ιδιοκτησία των εφοπλιστών και λειτουργούν με μοναδικό κριτήριο το κέρδος τους, το χρόνιο πρόβλημα της ανεπαρκούς εξυπηρέτησης των νησιών θα οξύνεται. Η στρατηγική της ΕΕ υπηρετεί την κερδοφορία των ναυτιλιακών εταιρειών.

Ο λαός να μην πέσει στην παγίδα της «βιωσιμότητας» στη γραμμή. Να αμφισβητήσει τη γραμμή της αστικής νομιμότητας και της διαχείρισης του καπιταλισμού και να διεκδικήσει:

Σύγχρονες – ασφαλείς – φτηνές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες με καθημερινή σύνδεση των νησιών μεταξύ τους και με την ηπειρωτική Ελλάδα, όλο το χρόνο. Κατάργηση του Κανονισμού 3577/92. Εξασφάλιση πλήρους και σταθερής δουλειάς στους ναυτεργάτες με ασφαλείς, ανθρώπινες συνθήκες εργασίας. Αποκλειστικά κρατικά λιμάνια και λιμενικές υπηρεσίες. Μόνο η Λαϊκή εξουσία, με κοινωνικοποίηση των πλοίων, με αποκλειστικά Δημόσιο φορέα ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, μπορεί να εξασφαλίσει ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που θα καλύπτουν τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες.

Αργοστόλι 28/7/2015

Η Τ.Ε. Κεφαλονιάς – Ιθάκης του ΚΚΕ

eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ