Σε 18.841 ανέρχονταν, το 2014 οι Έλληνες επιβάτες, οι οποίοι επέλεξαν την κρουαζιέρα για τις διακοπές τους, ενώ ο συγκεκριμένος κλάδος, παρά την οικονομική κρίση και την πτώση των προηγούμενων ετών στην Ελλάδα, παρουσίασε αύξηση 10%.
Αυτό αναφέρει η Διεθνής Ένωση Κρουαζιέρας, Cruise Line Association (CLIA), που παρουσίασε επίσημα στοιχεία για τον κλάδο σε όλη την Ευρώπη. Όπως σημειώνει η CLIA, το συγκεκριμένο τουριστικό προϊόν στην Ελλάδα εξακολουθεί να παραμένει άγνωστο για πολλούς επιβάτες, καθώς πολλοί Έλληνες έχουν επιλέξει να μετακινούνται με πλοία προκειμένου να φθάσουν σε κάποιο νησί για τις διακοπές τους.
Η χώρα που έρχεται πρώτη στην αγορά κρουαζιέρας στην Ευρώπη, με 1,77 εκατομμύρια επιβάτες και αύξηση 5%, είναι η Γερμανία, η οποία το 2014 αντιπροσώπευε το 28% της ευρωπαϊκής αγοράς, από 27% που ήταν το 2013. Ακολουθούν το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ιρλανδία, όπου ο κλάδος παρουσιάζει μείωση κατά 4,8% με 1,64 εκατομμύρια επιβάτες. Η Ιταλία παραμένει η τρίτη μεγαλύτερη αγορά στον κλάδο, παρά τη μείωση κατά 3,1%, με 842.000 επιβάτες.
Το 2014, η Γαλλία εδραίωσε τη θέση της ως τέταρτη στην ευρωπαϊκή αγορά με μία εντυπωσιακή αύξηση κατά 13,7%, φτάνοντας τους 593.000 επιβάτες. Αυτό οφείλεται, κυρίως, στην αύξηση των αναχωρήσεων από τα γαλλικά λιμάνια (home porting) αλλά και στην αύξηση της δυναμικότητας των κλινών. Ακολουθεί η Ισπανία με μείωση κατά 4,5% και 454.000 επιβάτες.
Κατά τη διάρκεια του 2014, οι γραμμές κρουαζιέρας που δραστηριοποιούνται στην Ισπανία επικεντρώθηκαν στη βελτίωση της ποιότητας του προϊόντος και όχι σε αύξηση του όγκου των πωλήσεων, οι οποίες μειώθηκαν μετά από χρόνια ισχυρής ανάπτυξης. Το Βέλγιο, το 2014 παρουσίασε αύξηση 6% για να φθάσει τους 73.000 επιβάτες.