Δεν φαίνεται να λειτούργησε προς όφελος των μαθητών η πρώτη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων στην πρώτη Λυκείου. Τα μέχρι τώρα στοιχεία δείχνουν βαθμολογική σφαγή , ενώ οι μεταξεταστέοι σε αρκετές περιοχές φτάνουν το 40%.
Η Τράπεζα Θεμάτων επέλεξε θέματα σε σύντομο χρονικό διάστημα και εν συνεχεία δέχθηκε έντονη κριτική από εκπαιδευτικούς για το βαθμό δυσκολίας τους.
Το βασικό πρόβλημα εντοπίζεται στην Άλγεβρα της Α” Λυκείου, όπου έγινε η μεγαλύτερη σφαγή. Τα βαθμολογικά στοιχεία δείχνουν ότι φέτος δεν κατόρθωσε να περάσει το μάθημα και θα κληθεί σε νέες επαναληπτικές εξετάσεις τον Σεπτέμβριο ίσως και το 20% των μαθητών.
Το ποσοστό αυτό ποικίλλει από σχολείο σε σχολείο, καθώς υπάρχει σχολείο στην περιοχή του Περιστερίου όπου «κόπηκε» το 40% των μαθητών. Αντίστοιχα βαθμολογητές σε λύκειο της Πετρούπολης μιλούν για ένα 30% των μαθητών που «κόπηκαν» στο ίδιο μάθημα, ενώ σε λύκειο των Αμπελόκηπων επίσης μεγάλος αριθμός παιδιών δεν περνούν στην επόμενη τάξη.
Πολλά παιδιά θα δώσουν ξανά εξετάσεις τον Σεπτέμβριο και στη Γεωμετρία, στη Φυσική, στη Χημεία και στα Αρχαία.
«Η βεβιασμένη εφαρμογή του μέτρου εφέτος και η μη σωστή στάθμιση των θεμάτων της Τράπεζας ανάλογα με τα όσα είχαν διδαχθεί οι μαθητές στη διάρκεια της χρονιάς έφερε τελικά αυτό το αποτέλεσμα, το οποίο δυστυχώς πολλοί είχαμε προβλέψει νωρίς στον χώρο της εκπαίδευσης» λέει στο «Βήμα» ο εκπαιδευτικός και αναλυτής στατιστικών στοιχείων της εκπαίδευσης κ. Γ. Χατζητέγας. «Και αυτό παρά το γεγονός ότι σε πολλά σχολεία οι φιλότιμες προσπάθειες που έκαναν καθηγητές ώστε η θεματοδοσία του 50% που επέλεγαν οι ίδιοι να είναι σε ένα επίπεδο στο οποίο να μπορούν να ανταποκριθούν οι μαθητές» συμπληρώνει.
Το πρόβλημα εφέτος επιδείνωσε η νέα ρύθμιση που εφαρμόστηκε μαζί με την Τράπεζα Θεμάτων η οποία ορίζει ότι οι μαθητές δεν μπορούν να γλιτώσουν την επαναληπτική διαδικασία του Σεπτεμβρίου εάν έχουν μέσο όρο στο απολυτήριό τους το 10. Από εφέτος για να περάσουν οι μαθητές της Α” Λυκείου στην επόμενη τάξη, πρέπει να έχουν πιάσει το 10 σε όλα τα βασικά μαθήματα (Άλγεβρα, Γεωμετρία, Νεοελληνική γλώσσα, Λογοτεχνία, Αρχαία Ελληνικά).
Ο νέος υπουργός Παιδείας, Ανδρέας Λοβέρδος, έχει δηλώσει ήδη ότι θα μελετήσει τα στοιχεία πανελλαδικά και αν χρειαστεί μια ειδική οδηγία φέτος για να μην αδικηθούν οι μαθητές της Α” Λυκείου και να μη θυσιαστούν στον βωμό πολιτικών σκοπιμοτήτων, θα το κάνει.
Πηγή: aftodioikisi.gr