Την 30η Σεπτεμβρίου όρισε το ΤΑΙΠΕΔ ως την καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών για την παραχώρηση της διαχείρισης 14 περιφερειακών αεροδρομίων
Στην τελική ευθεία ο διαγωνισμός για την πώληση του αεροδρομίου μας
Κοινωνία
07/08/2014 | 08:44

Την 30η Σεπτεμβρίου όρισε το ΤΑΙΠΕΔ ως την καταληκτική ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για την παραχώρηση της διαχείρισης 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Πρόκειται  για μια από τις μεγαλύτερες αποκρατικοποιήσεις που θα συνοδευτεί με επενδύσεις τουλάχιστον 200 εκατ. ευρώ από τους επενδυτές για την αναβάθμιση των αεροδρομίων.
Ο διαγωνισμός μπαίνει στην τελική ευθεία μετά την ολοκλήρωση της σύμβασης παραχώρησης και το συντονισμό με το ελληνικό δημόσιο για την οριστικοποίηση της που πέτυχε η απερχόμενη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ. Πλέον το μόνο που απομένει για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού είναι η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών.

Όπως εκτιμάται θα γίνει σκληρή μάχη από τα επτά σχήματα που έχουν προεπιλεγεί αφού τα περίπου 18 εκατ. επιβατών που διακινούνται από τα υπό παραχώρηση αεροδρόμια είναι ένα μέγεθος που δεν αφήνει κανέναν αδιάφορο.

Μάλιστα, επειδή η κίνηση παρουσιάζεται ιδιαίτερα αυξημένη, στο ΤΑΙΠΕΔ θεωρούν ιδανική τη συγκυρία για την επίτευξη υψηλού τιμήματος.

Υπό παραχώρηση βγαίνουν δύο ομάδες από 7+4 αεροδρόμια η καθεμία, με το διαγωνισμό να προβλέπει τη δημιουργία συμβάσεων παραχώρησης για 30 συν 10 έτη.

Στην πρώτη ομάδα ανήκουν τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας. Προαιρετικά μπορούν να προστεθούν τρία  μεταξύ των αεροδρομίων Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Αγχιάλου.

Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου και προαιρετικά μέχρι 3 από τα αεροδρόμια  των Λήμνου, Χίου, Καρπάθου και Νέας Αγχιάλου.

Από τη Ρόδο, τη Θεσσαλονίκη, την Κω, την Κέρκυρα και τα Χανιά εκτιμάται ότι περνούν περισσότεροι από 13 εκατ. επιβάτες, απορροφώντας το 71% της επιβατικής κίνησης. Για τα συγκεκριμένα αεροδρόμια προβλέπεται επένδυση αξίας άνω των 100 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των υποδομών.

Οι αερολιμένες Ζακύνθου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σάμου, Κεφαλλονιάς, Ακτίου και Καβάλας είναι αναπτυσσόμενοι μεσαίου μεγέθους και απαιτούν την πραγματοποίηση έργων υποδομής ύψους 95 εκατ. ευρώ. Βάσει των δεδομένων του 2013, ο αριθμός των αφίξεων στα συγκεκριμένα αεροδρόμια διαμορφώθηκε περίπου στα 4 εκατομμύρια.
Τα σχήματα που θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές – παράγοντες της αγοράς δεν αποκλείουν και συμμαχίες της τελευταίας στιγμής-  είναι οι :

Vinci-Ελλάκτωρ, J&P Άβαξ-Zurich Airport, Fraport – Copelouzos, ΜΕΤΚΑ- Corporacion America, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, η Aeroports De La Cote d Azur, και η Advent International.

Εν τω μεταξύ, σήμερα συζητείται από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής ο διορισμός της νέας διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ με τον κ. Μανώλη Κονδύλη να προαλείφεται για τη θέση του προέδρου και τον κ. Πασχάλη Μπουχώρη για τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου.

 

Πηγή:TO BHMA

eKefalonia
eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Anassa Clothing Γυναικεια Ρουχα
Real Estate Kefalonia
Kefalonia Transfer