Τις πολύ υψηλές τιμές σε κάποια ξενοδοχεία, που δημοσιοποιούνται σε διαδικτυακές μηχανές αναζήτησης δωματίων, τις αποδίδει σε εικονική πραγματικότητα το μέλος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας και πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κεφαλονιάς, Σπύρος Γαλιατσάτος, υπογραμμίζοντας ότι οι τιμές που ακούγονται δεν έχουν να κάνουν με την πραγματικότητα που βιώνει ο κλάδος συνολικά.
Όπως είπε ο κ. Γαλιατσάτος ουσιαστικά οι τιμές των ξενοδοχείων δεν ανεβαίνουν, ενώ θα έπρεπε, λαμβάνοντας υπόψη τις μεγάλες μειώσεις που έκαναν τα προηγούμενα χρόνια και την ταυτόχρονη μεγάλη φορολόγησή τους. Εξηγώντας το φαινόμενο κάποιοι δικτυακοί τόποι να εμφανίζουν υπέρογκες τιμές, ο κ. Γαλιατσάτος υπογράμμισε ότι αυτό είναι μια διαστρέβλωση της πραγματικότητας και καμιά κράτηση δεν γίνεται σε αυτές τις τιμές. Όπως είπε, αυτό είναι μια πρακτική (η αναγραφή μιας υπέρογκης τιμής πώλησης του δωματίου) προκειμένου να λειτουργήσει αποτρεπτικά ώστε να μην γίνει η κράτηση, αφού το εν λόγω δωμάτιο έχει ήδη πουληθεί από τον ξενοδόχο. Συμβαίνει ακόμα και τώρα, όπως εξήγησε ο κ. Γαλιατσάτος να έχει το ξενοδοχείο του κράτηση με 80 ευρώ το δίκλινο και ο δικτυακός τόπος να αναγράφει τιμή τριπλάσια και τετραπλάσια.
Την ίδια στιγμή, ωστόσο, σημειώνει ο κ. Γαλιατσάτος ότι και στον κλάδο των ξενοδοχείων ισχύει ο νόμος της προσφοράς και ζήτησης και διερωτήθηκε «γιατί κάποιος να δώσει 2.000 ευρώ για ένα δωμάτιο και να μην πάει με τα ίδια χρήματα στη Μαγιόρκα ή σε κάποιο άλλο παγκόσμιο τουριστικό θέρετρο». Αυτή την περίοδο, ανάφερε ο κ. Γαλιατσάτος, ένα δίκλινο στο Αργοστόλι εκκινεί από 60 ευρώ.
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο πρόεδρος της Ένωσης Λακωνίας και μέλος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Δημήτρης Πολλάλης υπογραμμίζει ότι δεν μπορεί οι κορυφαίοι τουριστικοί προορισμοί της χώρας (που στηρίζονται στον εισερχόμενο τουρισμό) να διαμορφώνουν συνολική εικόνα για τις τιμές των ξενοδοχείων. Ο κ. Πολλάλης παρατηρεί ότι στους υπόλοιπους προορισμούς όχι μόνο δεν υπάρχει αύξηση τιμών αλλά αντίθετα υπάρχει μείωση και αυτό γιατί στηρίζονται στον Έλληνα τουρίστα. «Και σε καμία περίπτωση τα δυο- τρία ξενοδοχεία της Σαντορίνης και της Κρήτης δεν δίνουν το στίγμα της υπόλοιπης τουριστικής Ελλάδας» ανάφερε ο κ. Πολλάλης.
Για το ίδιο θέμα, ο ΣΕΤΕ επισημαίνει, ότι, εξαιρώντας μεμονωμένες περιπτώσεις, η αύξηση της μέσης τιμής δωματίου παραμένει, στο σύνολο του κλάδου, οριακή παρά τη θεαματικά αυξημένη ζήτηση, όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ σχετικά με το Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, Μαΐου 2014.
Στον αντίποδα, ο πρώην πρόεδρος των Τουριστικών Πρακτόρων της χώρας (Hatta), Γιώργος Τελώνης, επισημαίνει ότι παρατηρούνται αυξήσεις τιμών στα ξενοδοχεία και έκανε λόγο για μια κίνηση που μπορεί να έχει συνέπειες την επόμενη χρονιά. Ο κ. Τελώνης εξήγησε ότι οι αυξημένες τιμές μπορεί οδηγήσουν τους μεγάλους tour operators να στείλουν την επόμενη χρονιά πελάτες τους σε φθηνότερους προορισμούς. Σημειώνεται ότι φέτος οι ξενοδόχοι πέτυχαν μεγαλύτερες κατά 5% τιμές στις διαπραγματεύσεις τους με τους tour operators, όπως έχει δηλώσει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, Γιάννης Ρέτσος.
Κατά συνέπεια, συνέχισε ο κ. Τελώνης, «η Ελλάδα πράγματι έχει ένα εξαιρετικό τουριστικό προϊόν και είναι υποτιμημένο. Ωστόσο δεν θα πρέπει να δίδεται υπερτιμημένο σε σχέση με τις ανταγωνίστριες χώρες. Είναι σημαντικό η Ελλάδα να είναι ανταγωνιστική και στο θέμα των τιμών» σημείωσε.
Για τον κ. Τελώνη είναι ιδιαίτερα σημαντικό το θέμα της εστίασης, που παρά τη μείωση του ΦΠΑ στο 13%, οι τιμές δεν έχουν πέσει, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει. Μάλιστα παρατηρεί ότι στην πλειονότητά τους, οι επιχειρηματίες έχουν αποσύρει και τα ταμπελάκια που δείχνουν τη μείωση των τιμών στα είδη εστίασης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ