Η πτώση που εμφανίζεται όχι μόνο για κρατήσεις, αλλά γενικότερα ακόμη και για απλές ερωτήσεις για κρατήσεις αναφορικά με το νησί μας ανέρχεται σε ποσοστό μείωσης της τάξης του 30% – 35% μέχρι σήμερα 31.07.2014.
Πρόεδρος των ενοικιαζομένων στη Κεφαλονιά: 30% μείωση
Τουρισμός
31/07/2014 | 17:21

Προς Κεκάτο Ευάγγελο

Αξιότιμε κ. Α/Δήμαρχε,

Είμαστε στη δυσάρεστη θέση να σας ενημερώσουμε για την κατάσταση που επικρατεί στο νησί μας κατά την έναρξη της υψηλής τουριστικής περιόδου 2014.

Μετά από την καθημερινή επαφή που έχουμε με τους ιδιοκτήτες των τουριστικών καταλυμάτων της Κεφαλονιάς, αλλά και της Ιθάκης λόγω της έκδοσης τιμοκαταλόγων από την Ομοσπονδία μας, σας πληροφορούμε ότι η εικόνα των κρατήσεων για τα μέλη μας είναι απογοητευτική.

Η πτώση που εμφανίζεται όχι μόνο για κρατήσεις, αλλά γενικότερα ακόμη και για απλές ερωτήσεις για κρατήσεις αναφορικά με το νησί μας ανέρχεται σε ποσοστό μείωσης της τάξης του 30% – 35% μέχρι σήμερα 31.07.2014.

Οι πιο πολλοί εν δυνάμει επισκέπτες αναρωτούνται γιατί το νησί μας δεν έχει την προβολή που έχουν άλλα ελληνικά νησιά, τόσο του Αιγαίου, όσο και του Ιονίου και γενικότερα την προβολή των ελληνικών τουριστικών προορισμών.

Επίσης θέλω να σας αναφέρω τη δυσαρέσκεια του φορέα μας σε τοπικό επίπεδο και όχι μόνο, για τις ανακοινώσεις στον ηλεκτρονικό τύπο του Προέδρου της Ένωσης Ξενοδόχων κ. Σπύρου Γαλιατσάτου. Εφ΄ όσον ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων έχει στα χέρια τόσο λεπτομερή στοιχεία για τα παράνομα καταλύματα και βέβαια δεν αμφισβητώ τα λεγόμενά του, τον παρακαλώ να παραδώσει ή να κοινοποιήσει τα στοιχεία στην Ο.Ε.Ε.Δ.Δ.Κ.Ι. και στον Ε.Ο.Τ.  προκειμένου να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα. . Σας παραθέτω το επίμαχο δημοσίευμα.

«Αγαπητοί συνάδελφοι,
Και άλλα νέα από το ΞΕΕ. Άρχισε ο πόλεμος εναντίον μας…
Εμείς τελικά τι κάνουμε;
40.000 παράνομα καταλύματα κάνουν ζημιά στον τουρισμό

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος επισημαίνοντας πως η ενοικίαση παράνομων καταλυμάτων εξελίσσεται σε… πληγή για τον ελληνικό τουρισμό, με τις απώλειες σε τουριστικό συνάλλαγμα να φτάνουν το 1 δισ. ευρώ.

Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Γιώργος Τσακίρης, ερωτώμενος για το θέμα απάντησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι αυτήν την περίοδο στην Ελλάδα λειτουργούν τουλάχιστον 40.000 με 45.000 παράνομα καταλύματα, με τους ιδιοκτήτες τους να αδιαφορούν για τα βαριά πρόστιμα που υπάρχουν.

«Παρά τις πρωτοβουλίες του ΥΠΟΤ για ένταξη αυτών των καταλυμάτων σε καθεστώς νομιμότητας, οι ιδιοκτήτες μόνο 3.000 από αυτά ανταποκρίθηκαν. Οι υπόλοιποι, παρά το πρόστιμο των 50.000 ευρώ κάθε φορά που θα ελεγχθούν ως παράνομοι, εξακολουθούν να προτιμούν την παρανομία» σημειώνει ο κ. Τσακίρης.

Ο Σπύρος Γαλιατσάτος, πρόεδρος της Ένωσης Ξεμοδόχων Κεφαλονιάς και μέλος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος εκτιμά σε δηλώσεις του ότι το φαινόμενο των παράνομων καταλυμάτων -που λειτουργούν ανταγωνιστικά ως προς τα ξενοδοχεία- δεν καταπολεμάται επαρκώς.

«Στα παράνομα καταλύματα κατευθύνεται μέρος του εισερχόμενου τουριστικού ρεύματος της χώρας και για τον λόγο αυτόν, ενώ υπάρχει μεγάλη αύξηση των τουριστικών ροών δεν παρατηρείται αντίστοιχη αύξηση των οικονομικών εσόδων της χώρας» σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Γαλιατσάτος.

Σε πρόσφατο έλεγχο που διενήργησε το ΣΔΟΕ στην Κεφαλονιά ανακάλυψε τουλάχιστον 300 παράνομα καταλύματα. «Πηγαίνουμε στο αεροδρόμιο που έρχονται οι πτήσεις και η αίθουσα είναι γεμάτη από άτομα που θα τα κατευθύνουν στα παράνομα, τις περισσότερες των περιπτώσεων, καταλύματα» προσθέτει ο ίδιος.

«Αιμορραγεί» το τουριστικό συνάλλαγμα

Ο Νικόλας Κελαϊτίδης από τον ΗΑΤΤΑ (Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων), σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, μεταξύ άλλων μίλησε για αιμορραγία τουριστικού συναλλάγματος, σημειώνοντας πως τα παράνομα καταλύματα που λειτουργούν χωρίς τιμολόγια είναι κατά 23% πιο ανταγωνιστικά από τους νόμιμους επιχειρηματίες, εμποδίζοντας με αυτόν τον τρόπο και τη λειτουργία του κλάδου των τουριστικών πρακτόρων της χώρας.

Την ίδια στιγμή ο κ. Κελαϊδίτης επισημαίνει την επέκταση της παράνομης αυτής δραστηριότητας και στον κλάδο των ξεναγήσεων. Οι εν λόγω ιδιοκτήτες προσφέρουν και ξεναγήσεις… μετά φιλοδωρήματος, όπως εξηγεί, χωρίς φυσικά να τηρούνται οι εκ του νόμου προϋποθέσεις.

Σε κάθε περίπτωση, οι τουριστικοί πράκτορες της χώρας έχουν προβεί σε καταγγελίες, στον ΕΟΤ, ΣΔΟΕ κ.λπ., χωρίς μέχρι σήμερα αποτελέσματα, όπως σημειώνουν.»

Θέλω επίσης να σας ενημερώσω ότι μετά από σχετική ερώτηση στο τοπικό γραφείο ΕΟΤ, δεν υπάρχει επίσημη καταγγελία για το προαναφερόμενο κείμενο σχετικά με τις 300 παράνομες επιχειρήσεις, από το ΣΔΟΕ προς τον ΕΟΤ.

Και κλείνοντας το θέμα, θέτω την ερώτηση και σε εσάς :

Πόσο πρέπει οι στυλοβάτες του Ελληνικού Τουρισμού που είναι οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις της παραδοσιακής ελληνικής φιλοξενίας των τουριστικών καταλυμάτων, να θυσιάζονται στο βωμό των πολυεθνικών εταιρειών των αλυσίδων των ξενοδοχείων;

Θα ήθελα επίσης να σας επισημάνω τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί για μια ακόμη χρονιά στον Κρατικό Αερολιμένα Κεφαλληνίας.

Έλλειψη ιατρού από το αεροδρόμιο αν και υπάρχει χώρος ιατρείου και είναι απαραίτητη η παρουσία του για λόγους ασφαλείας των επισκεπτών και επιβατών, αν  και προβλέπεται και από τους ελληνικούς και διεθνείς κανονισμούς.

Ενώ υπάρχουν δύο μηχανήματα για τον προσωπικό έλεγχο επιβατών και ατομικών αποσκευών, λειτουργεί μόνο το ένα, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ατέλειωτες ουρές στο χώρο εντός και εκτός αεροδρομίου.

Υπάρχει ένας απαράδεκτος κατά πολλούς επισκέπτες τρόπος συμπεριφοράς των υπαλλήλων της ΥΠΑ κατά την ώρα λήξης του ωραρίου λειτουργίας του αεροδρομίου, αν και βάσει κανονισμού (από όσο γνωρίζω)  παραμένει ανοικτό για λόγους εύρυθμης λειτουργίας μέχρι και μια ώρα αργότερα.

Ελλιπής λειτουργία του κλιματισμού, με αποτέλεσμα σε ώρες αιχμής να δημιουργείται αποπνικτική ατμόσφαιρα στο χώρο τόσο των αφίξεων, όσο και των  αναχωρήσεων των επιβατών.

Σοβαρό πρόβλημα παρκαρίσματος μπροστά στην είσοδο του αεροδρομίου των αυτοκινήτων των rent a car, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να γίνει η επιβίβαση και η αποβίβαση των επιβατών και να δημιουργηθεί σοβαρό πρόβλημα ακόμα και ασφαλείας του αεροδρομίου π.χ. σε περίπτωση σεισμού.

Παρατηρείται έλλειψη στα καρότσια εξυπηρέτησης επιβατών.

Η τροφοδοσία του κυλικείου του αεροδρομίου δε πρέπει να γίνεται κατά τις  ώρες αιχμής.

Πολλοί αναρωτούνται  αν οι αερολιμενικοί και γενικά το προσωπικό της ΥΠΑ έχει προκαθορισμένο 8ωρο εργασίας λιγότερο ή περισσότερο καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Οι τουαλέτες του αεροδρομίου παρουσιάζουν εικόνα όχι  και τόσο αξιοπρεπή για το πολιτισμό του νησιού μας, με πολλές ελλείψεις  (βρύσες – νεροχύτες με σκουριές, χαρτί τουαλέτας…)

Πολύ ακριβές τιμές στο κυλικείο του αεροδρομίου. Δεν υπάρχει το valueformoney.

Εκτός λειτουργίας το ασανσέρ για τα ΑΜΕΑ κλπ

Πολύ περιορισμένος ο χώρος κίνησης των επιβατών στο χώρο του καταστήματος αφορολογήτων ειδών.

Λόγω της προτίμησης πολλών V.I.P. για τα νησιά μας, τα οποία τα θεωρούν μοναδικά για τις διακοπές τους, θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στις ημέρες  και στις  ώρες που ζητούν να προσγειωθούν στο αεροδρόμιο μας, από τους υπεύθυνους της ΥΠΑ,  ώστε να μην χάσουμε  αυτούς του υψηλού επιπέδου επισκέπτες που συνδυάζουν το  προϊόν Private & Yachting. Ας σημειωθεί ότι τα τελευταία 3 χρόνια η Κεφαλονιά έχει  ενσωματωθεί στο πρόγραμμα των διακοπών τους.

Η ΥΠΑ είναι ελεγκτικός μηχανισμός και λόγω της ιδιότητάς της αυτής πρέπει να αξιολογεί για λόγους ασφαλείας την ικανότητα των εργαζομένων των διαφόρων HANDLERS, ανάλογα με την ιδιότητά τους.

Ρυμουλκά ( Push-backκαι  Towbar ) δεν υπάρχουν στο αεροδρόμιο και είναι και η αιτία που δεν μπορούν να γίνουν διάφοροι χειρισμοί στα αεροπλάνα για να παρκάρουν, αλλά το βασικότερο δεν είναι διαθέσιμα και σε περίπτωση ανάγκης π.χ. σκάσιμο λάστιχου αεροσκάφους κατά την προσέγγιση του στο αεροδρόμιο κλπ…

Μετά από όλα αυτά βέβαια θα ήταν άδικο  να μην επισημάνουμε την υπεράνθρωπη  προσπάθεια των εργαζομένων στο αεροδρόμιο, για την εύρυθμη λειτουργία του,  παρά τις συνθήκες εργασίας που επικρατούν σε αυτό.

Κλείνοντας θα ήθελα να  σας επισημάνω ότι θα πρέπει να ενώσουμε όλοι τις δυνάμεις μας για ένα γενικότερο νοικοκύρεμα της μεγαλύτερης πύλης άφιξης του νησιού μας και να μην αρκεστούμε μόνο σε επισημάνσεις, σε λόγια και σε σχόλια, αλλά να φτάσουν στα «ευήκοα ώτα» όλων των αρμοδίων που παίρνουν τις αποφάσεις, ώστε αν μη τι άλλο να προσφέρουμε ασφάλεια στον κόσμο που μας προτιμά για τις διακοπές του και να του δημιουργήσουμε τις καλλίτερες εντυπώσεις για να μας επισκεφθεί ξανά.

Με  εκτίμηση

Αντωνάτου Σίσσυ

Πρόεδρος  Συλλόγου Τουριστικών Καταλυμάτων Δ.Ε. Αργοστολίου

Υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων Ομοσπονδίας  Τουριστικών Καταλυμάτων Κεφαλονιάς & Ιθάκης

Έφορος Δημοσίων Σχέσεων Συνομοσπονδίας Τουριστικών Καταλυμάτων Ελλάδος

eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ