Δραστικές περικοπές δρομολογίων στις 28 άγονες αεροπορικές γραμμές προς τα ελληνικά νησιά αναμένεται να φέρει το νέο μειωμένο κατά 63% κονδύλι που ενέκρινε το υπουργείο Μεταφορών για την επιδότησή τους.
Η δραματική συρρίκνωση του οικονομικού αντισταθμίσματος και των επιδοτούμενων διαθέσιμων θέσεων των άγονων αεροπορικών γραμμών, επισημαίνουν κύκλοι του αεροπορικού κλάδου, «κάνει σχεδόν απαγορευτική τη συμμετοχή των εταιρειών» στον νέο διαγωνισμό που προκήρυξε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).
Κατά του συγκεκριμένου σχεδίου του υπουργείου Μεταφορών τάσσονται εκπρόσωποι από τον χώρο του τουρισμού αλλά και τοπικών κοινωνιών που προβλέπουν ότι οι δραστικές μειώσεις των δρομολογίων θα στερήσουν κυρίως από τα μικρά νησιά όχι μόνο τη δυνατότητα επικοινωνίας τους με την ηπειρωτική Ελλάδα αλλά και πολύτιμα έσοδα από τον τουρισμό.
Η καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης των προσφορών για την εκμετάλλευση των 28 άγονων γραμμών στο διάστημα από 1 Οκτωβρίου 2016 έως 30 Σεπτεμβρίου 2020 ορίστηκε για τις 3 Αυγούστου 2016.
Ωστόσο, το μέγιστο ετήσιο αντιστάθμισμα θα ανέρχεται μόλις στα 14,64 εκατ. ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι σε βάθος τετραετίας η μέγιστη συνολική επιδότηση θα ανέλθει στα 58,57 εκατ. ευρώ. Ομως η επιδότηση ενδέχεται να μειωθεί ακόμα περισσότερο καθώς ο διεθνής διαγωνισμός είναι μειοδοτικός.
Σημειώνεται ότι με τον προηγούμενο διαγωνισμό (αφορούσε το διάστημα Μάρτιος 2012 – Μάρτιος 2016) για τις άγονες γραμμές και έπειτα από τις προσφορές που είχαν υποβάλει οι εταιρείες Olympic, Astra, Sky Express και Aegean δαπανήθηκαν συνολικά 157,4 εκατ. ευρώ, δηλαδή 39,35 εκατ. ετησίως.