Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων επιθυμεί να ενημερώσει τους συμπολίτες και τις συμπολίτισσες και ιδιαίτερα εκείνους της Ιθάκης και της Κεφαλονιάς, σχετικά με τις εξελίξεις στην προσπάθεια δρομολόγησης πλοίου στην γραμμή Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη.
Αρχικά και για την ιστορία αναφέρουμε τις μέχρι τώρα ενέργειες της ΠΙΝ σχετικά με το θέμα:
- τον Σεπτέμβρη του 2014 επισκέφθηκε τον τότε υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας ο α/περιφερειάρχης Κεφαλονιάς και Ιθάκης Π. Δρακουλόγγονας ,ο οποίος και του έθεσε την αναγκαιότητα ανοίγματος της γραμμής.
- Τον Οκτώβρη του 2014 το ΠΣ μετά από πρόταση του επάρχου Ιθάκης Σ. Τσιντήλα αποφασίζει ΟΜΟΦΩΝΑ να ζητήσει φθηνή ασφαλή και τακτική σε ολοχρονική βάση γραμμή Πάτρα-Σάμη-, γεγονός για το οποίο ενημερώνεται άμεσα ο ίδιος υπουργός.
- Τον Φεβρουάριο του 2015 ,λίγες ημέρες μετά την εγκατάσταση του νέου υπουργού κ. Δρίτσα , ο περιφερειάρχης Θ. Γαλιατσάτος επικεφαλής αντιπροσωπείας της ΠΙΝ μαζί με την βουλευτή Κεφαλονιάς-Ιθάκης κα Θεοπεφτάτου συναντώνται μαζί του και συζητούν αναζητώντας πρόσφορη λύση για το άνοιγμα της γραμμής. Επιβεβαιώνουν όλοι την πρόθεση τους να στηρίξουν οποιαδήποτε πρόταση που θα κάλυπτε ολοχρονικά και με αξιοπιστία το δρομολόγιο.
- Αμέσως μόλις ο υπουργός κ. Δρίτσας ευαισθητοποιημένος με το πρόβλημα προχώρησε στην δημόσια πρόσκληση ενδιαφέροντος για την γραμμή , η ΠΙΝ εξέδωσε δελτίο τύπου δίνοντας μεγαλύτερη δημοσιότητα στο γεγονός και εκφράζοντας την ικανοποίηση της για την θετική αυτή εξέλιξη.
Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων είχε και έχει σταθερά στις προτεραιότητες της την ακτοπλοϊκή επανασύνδεση της Ιθάκης και της Κεφαλονιάς με την Πάτρα και το αποδεικνύει με τις πράξεις της.
Τώρα και για την πρόσφατη αίτηση της συγκεκριμένης κοινοπραξίας :
η ΠΙΝ παρακολουθούσε με ενδιαφέρον τα δημοσιεύματα μερίδας του τύπου στην Κεφαλονιά και την Ιθάκη που μιλούσαν για προθέσεις πολυετούς εξυπηρέτησης της γραμμής γεγονός που αν επαληθεύονταν θα ήταν εξαιρετικά θετική εξέλιξη.
Τελικά η σχετική αίτηση που κατατέθηκε στον υπουργό και όχι στο γνωμοδοτικό όργανο του υπουργείου (ΣΑΣ) διέψευσε παντελώς τα συνεχιζόμενα δημοσιεύματα και ζήτησε τρίμηνη μόνο δρομολόγηση και μάλιστα με μειούμενα ανά μήνα δρομολόγια.
‘Οπως είναι φανερό αυτή η εξέλιξη είναι σε αρνητική κατεύθυνση και δεν εξυπηρετεί τις ανάγκες των συμπατριωτών μας.
Αφ’ ενός γιατί δεν καλύπτει το κύριο αίτημα της ολοχρονικής δρομολόγησης και αφ ετέρου γιατί η αποδοχή της θα δημιουργούσε αρνητικό προηγούμενο για την ολοχρονική δρομολόγηση. Ποιος “καλός” πλοιοκτήτης θα έβαζε πλοίο ολοχρονικά με μειωμένα κέρδη όταν θα μπορούσε κάθε Αύγουστο να έρχεται και να κερδίζει εκ του ασφαλούς;
Αμέσως μόλις η ΠΙΝ έλαβε γνώση του περιεχομένου της αίτησης της κοινοπραξίας ο περιφερειάρχης απέστειλε επιστολή στον υπουργό με την ελπίδα ότι θα συμμεριστεί τους ανωτέρω προβληματισμούς.
Η ΠΙΝ ενήργησε σύμφωνα με τις αρχές και τις θέσεις που έχει εξαγγείλει και υπηρετεί σταθερά έντεκα μήνες τώρα άπο την 1η Σεπτέμβρη του 2014.
Σεβασμός στην δημοκρατία και την συλλογικότητα, σεβασμός στην ανάγκη των μη προνομιούχων συμπολιτών μας.
Ποιο είναι το κοινό αίτημα του Περιφερειακού Συμβουλίου; της λαϊκής συνέλευσης των κατοίκων της Σάμης και της λαϊκής συνέλευσης των κατοίκων της Ιθάκης που έγιναν σε ανύποπτο χρόνο; η ασφαλής και τακτική σε ολοχρονική βάση ακτοπλοϊκή σύνδεση της Ιθάκης και της Σάμης με την Πάτρα. Αυτό είναι το παλλαϊκό αίτημα που υπηρετεί τόσο η επιστολή του περιφερειάρχη στον υπουργό όσο και συνολικά οι ενέργειες των στελεχών της ΠΙΝ.
Και για να τελειώνουμε,ας μιλήσουμε καθαρά: ΙΔΟΥ Η ΡΟΔΟΣ ! Αν η κοινοπραξία θέλει να εξυπηρετήσει την γραμμή μπορεί μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή 31/7 που θα συνεδριάσει το ΣΑΣ να καταθέσει νέα αίτηση με ετήσιο χρονοδιάγραμμα και τις νόμιμες εγγυήσεις.
Η ΠΙΝ θα επικροτήσει πανηγυρικά.
Υ.Γ συγκεκριμένα ΜΜΕ της Κεφαλονιάς εξέμεσαν ,ευκαιρίας δοθείσης, λάσπη και ασύστολα ψέμματα και προσωπικές προσβολές σε βάρος του περιφερειάρχη, επικαλούμενοι δήθεν καλά πληροφορημένες πηγές.
Τους ακολούθησαν προσπαθώντας να τους ξεπεράσουν ορισμένα πολιτικά και κομματικά στελέχη καθώς και κάποιοι εμφανιζόμενοι ως τοποτηρητές της κοινοπραξίας.
Για τους τελευταίους , “άξιος ο μισθός τους”.
Για τα πολιτικά και κομματικά στελέχη , ας το πάρουν απόφαση , οι εκλογές έληξαν την 25η Μαΐου 2014 και τα αποτελέσματα τους με τον θρίαμβο της ΑΝ.Α.Σ.Α στα Ιόνια Νησιά ισχύουν δυστυχώς γι αυτούς , για πέντε χρόνια.
Όσο για τα πολύ συγκεκριμένα ΜΜΕ, που λειτουργούν επί του θέματος ως τοπικές μονταζιέρες, θα χρειαστεί η παρέμβαση της δικαιοσύνης. Γιατί “πιάστηκαν με την γίδα στην πλάτη”.
Ακολουθεί η επιστολή του περιφερειάρχη στον υπουργό την 22/07/2015
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑ 23/07/2015
ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΑΡΙΘΜ. ΠΡΩΤ.: οικ.169/68889
Ταχ. Δ/νση : Αλυκές Ποταμού
Ταχ. Κώδικας: 49100 ΠΡΟΣ: Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας
Πληροφορίες : Υποδομών,Ναυτιλίας &Τουρισμόυ(Τομέας Τουρισμού)
Τηλέφωνο : 26610-39606/31696 Κο Θοδωρή Δρίτσα.
ΗΛ/ΚΟ ΤΑΧ/ΜΕΙΟ: pin@pin.gov.gr ΚΟΙΝ: Αναπληρωτή Γεν.Γραμματέα Οικονομίας,
Υποδομών,Ναυτιλίας & Τουρισμού(Τομέας Ναυτιλίας)
Κο Ιωάννη Θεοτοκά
Δ/νση Θαλάσσιων Συγκοινωνιών – τμήμα 1ο
ΘΕΜΑ : “ Δρομολόγηση πλοίου στη γραμμή ΠΑΤΡΑ – ΣΑΜΗ – ΙΘΑΚΗ “
κ. Υπουργέ, έχοντας υπόψη τις τελευταίες εξελίξεις αναφορικά με τη δρομολόγηση πλοίου στη γραμμή Πάτρα – Σάμη – Ιθάκη και ειδικότερα την αίτηση της εταιρείας Ionian Group Ferries που κατατέθηκε σε εσάς την 22.07.2015, θα θέλαμε να σας επισημάνουμε τα εξής:
Πάγια θέση της Περιφερειακής Αρχής, όπως επανειλημμένα έχει εκφραστεί δημόσια, αλλά και στις συναντήσεις τόσο με εσάς όσο και με τον προκάτοχό σας, συναντήσεις στις οποίες συμμετείχαν είτε ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων είτε ο Αντιπεριφερειάρχης Κεφαλονιάς και Ιθάκης, είναι ότι αποτελεί άμεση προτεραιότητα και επιτακτική ανάγκη τόσο για την Κεφαλονιά όσο και για την Ιθάκη η δρομολόγηση πλοίου στη συγκεκριμένη γραμμή. Οι λόγοι που επιβάλουν τη δρομολόγηση αυτή είναι πλήρως γνωστοί σε εσάς και συνεπώς θεωρούμε περιττό να τους επαναλάβουμε στην παρούσα επιστολή.
Σύμφωνα με την αίτηση που κατατέθηκε σε εσάς, για το χρονικό διάστημα από 28.07.2015 μέχρι 21.09 θα υπάρχει καθημερινή λειτουργία της γραμμής με δύο δρομολόγια την ημέρα μέχρι 24.08, και με ένα δρομολόγιο την ημέρα από 25.08 μέχρι 21.09. Από 22.09 μέχρι 30.09, θα εκτελούνται, τέσσερα δρομολόγια την εβδομάδα και από 01.10 έως 31.10.2015 τρία δρομολόγια την εβδομάδα. Από 1η Νοεμβρίου 2015, σύμφωνα πάντα με την αίτηση, δεν προβλέπεται δρομολόγηση πλοίου. Είναι, ομοίως, γνωστό σε εσάς, καθόσον έχετε προκηρύξει σχετικό διαγωνισμό, ότι υπήρχε η δυνατότητα οποιοσδήποτε το επιθυμούσε να δρομολογήσει πλοίο στη συγκεκριμένη γραμμή για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο του ενός έτους (και μάλιστα κατ’ αποκλειστικότητα), έχοντας την δυνατότητα να αιτηθεί τη δρομολόγηση αυτή, οποτεδήποτε ακόμα και σήμερα, χωρίς να ισχύουν οποιδήποτε περιορισμοί αναφορικά με δρομολογήσεις πλοίων μέχρι την 31.10 εκάστου έτους.
Είναι προφανές λοιπόν, ότι η συγκεκριμένη αίτηση και η πιθανή, συνακόλουθη, δρομολόγηση πλοίου με βάση αυτήν, όχι μόνο δεν κατατείνει στην ικανοποίηση του πάγιου αιτήματος της Περιφερειακής Αρχής, αλλά και της Κεφαλονίτικης και Θιακής κοινωνίας, για δρομολόγηση πλοίου σε ετήσια βάση, αλλά αντίθετα, αφενός μεν δίνει την αίσθηση ότι εξυπηρετούνται συγκεκριμένα εφοπλιστικά συμφέροντα, τα οποία θα εκμεταλλευτούν την κερδοφορία της γραμμής κατά τους μήνες Αύγουστο και Σεπτέμβριο, αφετέρου δε, κατά πάσα πιθανότητα, θα δημιουργήσει περαιτέρω προβλήματα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών τους επόμενους χειμερινούς μήνες.
Η ευφορία που δημιουργείται στους κατοίκους των νησιών μας στην προοπτική να δρομολογηθεί πλοίο στη συγκεκριμένη γραμμή, μετά από τρία ολόκληρα χρόνια, δεν πρέπει να μας οδηγεί σε βιαστικές αποφάσεις που δεν καλύπτονται απο επαρκείς εγγυήσεις πλήρους και ουσιαστικής εξυπηρέτησης των αναγκών των νησιών μας και που θα έχουν με μεγάλη πιθανότητα ως άμεσο απότοκο αποτέλεσμα στο προσεχές μέλλον, η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μας να βρεθεί σε δυσχερέστερη θέση από ότι βρίσκεται σήμερα.
Ειναι φανερό κε υπουργέ οτι το ακολουθούμενο σύστημα καθορισμού και έγκρισης των γραμμών και δρομολογίων πάσχει και δεν επιτρέπει κάθε φορά την επιλογή της συμφερότερης λύσης επιτρέποντας στα κάθε είδους εφοπλιστικά συμφέροντα να θέτουν ψεύτικα διλλήμματα τόσο στον εκάστοτε υπουργό όσο και στις τοπικές κοινωνίες.Κρίνεται επιβεβλημένη η δημιουργία ενός δημόσιου φορέα με την συμμετοχή της αυτοδιοίκησης που ,μεταξύ αλλων θα έχει και την ευθύνη του καθορισμού των απαραίτητων γραμμών για την εξυπηρέτηση της ζωής και της οικονομίας στα νησιά και ταυτόχρονα θα έχει την δυνατότητα του ελέγχου για την πιστή και ποιοτική εφαρμογή της παροχής των καθορισμένων υπηρεσιών.
O ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΓΑΛΙΑΤΣΑΤΟΣ