Με τη συμμετοχή 560 μαθητών από 24 χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ολοκληρώθηκε στο Στρασβούργο το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Euroscola που διοργάνωσε με μεγάλη επιτυχία το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Πήραν μέρος παιδιά Β’ και Γ’ Λυκείου, ηλικίας 16-18 ετών, από το Βέλγιο, τη Βουλγαρία, την Τσεχία, τη Δανία, την Ολλανδία, την Εσθονία, την Ιρλανδία, την Ισπανία, τη Γαλλία, την Ιταλία, την Κύπρο, τη Λετονία, τη Λιθουανία, την Ουγγαρία, τη Γερμανία, την Αυστρία, την Πολωνία, την Πορτογαλία, τη Σλοβενία, τη Ρουμανία, τη Φινλανδία, τη Σουηδία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ελλάδα, η οποία εκπροσωπήθηκε από την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων με συνολικά 24 μαθητές.
Αυτοί ήταν αναλυτικά οι: Αγγελος-Αντώνιος Αθηναίος (2ο ΓΕΛ Κέρκυρας), Ευσταθία-Διονυσία Κεφαλλήνου (3ο ΓΕΛ Κατασταρίου Ζακύνθου), Γεράσιμος Παγώνης (ΓΕΛ Ληξουρίου), Αλεξάνδρα Ψαρρού (1ο ΓΕΛ Αργοστολίου), Δήμητρα Κούστα (1ο ΓΕΛ Κέρκυρας), Μαρία Μαρίνου (3ο ΓΕΛ Κατασταρίου Ζακύνθου), Λυδία Ράπτη (2ο ΓΕΛ Κέρκυρας), Αννα Τζουγανάτου (ΓΕΛ Ληξουρίου), Ζωή Γαζή-Κατσαϊτη (ΓΕΛ Νυδρίου Λευκάδας), Σπύρος Κοντοπριάς (2ο ΓΕΛ Λευκάδας), Γεράσιμος Μοντεσάντος (2ο ΓΕΛ Αργοστολίου), Σταύρος-Αντώνιος Μουδηλάς (1ο ΓΕΛ Ζακύνθου), Θοδωρής Αγγελόπουλος (1ο ΓΕΛ Λευκάδας), Αλεξάνδρα Λαβράνου-Μωραϊτη (2ο ΓΕΛ Κέρκυρας), Σταματία Σέρβου-Γαζή (ΓΕΛ Νυδριού Λευκάδας), Σωτηρία-Μαρία Σταύρακα (2ο ΓΕΛ Λευκάδας), Μαυρέτα Βαγενά (2ο ΓΕΛ Λευκάδας), Αντωνία Μανέντη (ΓΕΛ Πάστρας), Ειρήνη-Αντωνία Μπογδάνου (1ο ΓΕΛ Κέρκυρας), Βασίλης Πανδής (5ο ΓΕΛ Κέρκυρας), Χρυσαυγή Αναγνωστοπούλου (Λύκειο Κεραμειών), Μαριλένα Αποστολίδη (2ο ΓΕΛ Κέρκυρας), Γεωργία Γιαννούλη (2ο ΓΕΛ Κέρκυρας), Ιφιγένεια-Δάφνη Σολδάτου (ΓΕΛ Νυδριού Λευκάδας).
Η ελληνική αποστολή, συνοδευόμενη από τους εκπαιδευτικούς, Κωνσταντίνο Μικάλεφ και Αννα Κουταβά έφτασε από τις 8 το πρωί στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και μαζί με τις υπόλοιπες ομάδες είχε την ευκαιρία να ενημερωθεί από στελέχη του για την Ευρωπαϊκή Ενωση, για τη σύνθεση του Ευρωκοινοβουλίου και τις παρατάξεις του καθώς και για τον τρόπο λειτουργίας του. Παράλληλα, δόθηκε η δυνατότητα στα παιδιά να θέσουν τα δικά τους επίκαιρα ερωτήματα και έδειξαν ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένα αφού ζήτησαν να μάθουν τη θέση της Ευρώπης για σοβαρά ζητήματα όπως η τρομοκρατία, η φτώχεια, η μετανάστευση, ο πόλεμος στην Ουκρανία αλλά και το ενδεχόμενο… Grexit της Ελλάδας από το ευρώ.
Από κει και πέρα, οι μαθητές και καθηγητές ξεχωριστά χωρίστηκαν σε ομάδες και πήραν μέρος στο Eurogame – πρόκειται για ένα ερωτηματολόγιο, γραμμένο σε διάφορες γλώσσες – και εκείνες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες σωστές απαντήσεις βραβεύτηκαν στο τέλος της ημερίδας. Παράλληλα, οι μαθητές ανέπτυξαν τις θέσεις τους πάνω σε έξι θεματικές ενότητες που τους είχαν γνωστοποιηθεί όταν επιλέχθηκαν να μετέχουν στο πρόγραμμα. Αυτές αφορούσαν α) Το περιβάλλον και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, β) Το 2015 ως Ευρωπαϊκό Ετος για την Ανάπτυξη, γ) Το μέλλον της Ευρώπης, δ) Την ελευθερία της ενημέρωσης και την αγωγή του πολίτη, ε) Τη μετανάστευση και την κοινωνική ένταξη στ) Την εργασία για τους νέους. Μετά την ολοκλήρωση της Euroscola Day, η ελληνική αποστολή έκανε μια βραδινή περιήγηση στην πόλη του Στρασβούργου και αναχώρησε το πρωί της Παρασκευής από τη Γαλλία για να επιστρέψει στη βάση της την Κυριακή.