Κόρη του Γεράσιμου Αρσένη και της Λούκας Κατσέλη, εγγονή του σπουδαίου δασκάλου της θεατρικής τέχνης Πέλου Κατσέλη και της ηθοποιού Αλέκας Κατσέλη, ανιψιά της πρόσφατα χαμένης ηθοποιού και αριστερής αγωνίστριας Κίττυς Αρσένη.
«Κοιμωμένη» η Αμαλία Αρσένη
Κοινωνία
03/07/2014 | 19:50

Στις φλέβες της 23χρονης Αμαλίας Αρσένη, η οποία μόλις επέστρεψε από ένα μεταπτυχιακό στη λονδρέζικη RADA (Royal Academy of Dramatic Art) και το καλοκαίρι ετοιμάζεται να οργώσει την Ελλάδα ως ωραία Κοιμωμένη στο θεατρικό της Ξένιας Καλογεροπούλου και του Θωμά Μοσχοπούλου «Η Κοιμωμένη ξύπνησε», ρέουν και η πολιτική και το θέατρο. Η ίδια ποτέ δεν αισθάνθηκε όμως το δίλημμα μεταξύ των δύο καταβολών της. «Επαιξε ρόλο το οικογενειακό ιστορικό μου, έχω ισχυρές επιρροές, αλλά ήταν και προσωπική απόφαση και προσωπική ανάγκη το θέατρο. Κάτι με οδηγούσε σε αυτό ούτως ή άλλως», αναφέρει η νεαρή ηθοποιός, η οποία απόψε και αύριο εμφανίζεται στο Θέατρο της Ρεματιάς, στην παράσταση που σκηνοθέτησε ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, ο άνθρωπος στον οποίο οφείλει το θεατρικό της ντεμπούτο πριν από δύο χρόνια. Τη Δευτέρα η «Κοιμωμένη» θα παρουσιαστεί, μεταξύ των 51 πανελλαδικών σταθμών της, στον Βύρωνα.

Οσο θυμάται τον εαυτό της, από παιδάκι, έβλεπε παραστάσεις. «Τη γιαγιά μου δεν την πρόλαβα όμως να παίζει». Τον παππού της Πέλο δεν τον πρόλαβε ούτε εν ζωή. Πρόφτασε ωστόσο και είδε πολλές παραστάσεις της αγαπημένης θείας της, Κίττυς. Πριν απ’ το μεταπτυχιακό στη RADA σπούδασε θέατρο στη Μασαχουσέτη. «Δεν έφυγα επειδή θεωρούσα ότι οι ελληνικές δραματικές σχολές δεν δίνουν τα κατάλληλα εφόδια. Ηταν μια προσωπική απόφαση. Ηθελα δύο πτυχία σε σύντομο χρονικό διάστημα». Παράλληλα με τη δραματική σπούδασε και επικοινωνία. «Επιπλέον, ήξερα πόσο σημαντικό είναι για να σταθεί στα πόδια του ένα νέο παιδί να φύγει κι εκτός Ελλάδας».

Στέκεται στις αβυσσαλέες διαφορές μεταξύ των αμερικανικών και των βρετανικών σπουδών θεάτρου. Οπως επισημαίνει: «Το αμερικανικό σύστημα ακολουθεί ακόμα τη μέθοδο που ξεκίνησε με την Στέλλα Αντλέρ, κι αντλεί από τα προσωπικά βιώματα και τις αναμνήσεις. Τα ανακαλεί και τα φέρνει πάνω στη σκηνή. Κάτι που μπορεί να είναι χρήσιμο αλλά θεωρώ ότι δεν είναι τόσο ακίνδυνο». Για την Αγγλία, αυτό που περιγράφει είναι «μια φοβερά κλασική εκπαίδευση», η οποία όμως στηρίζεται στο λόγο και στη μέθοδο Στανισλάβσκι και η οποία καταφεύγει ελάχιστα στην προσωπική εμπειρία. «Το συναίσθημα δεν το φοράς στο κείμενο. Μιλάμε για ένα πολύ εσωτερικό παίξιμο που δεν πιέζει το συναίσθημα». Η βρετανική προσέγγιση τη βοήθησε να κοντρολάρει την εξωστρέφειά της, η οποία γινόταν αισθητή και στην Αγγλία και στις ΗΠΑ. «Το εύκολο ήταν να είμαι συναισθηματική, αλλά το τιθάσεψα ειδικά στην Αγγλία». Κι όμως, ήταν μόλις 21 ετών όταν έκανε το 2012 το ντεμπούτο της στη σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου με το άπαιχτο μέχρι εκείνη τη στιγμή θεατρικό διαμάντι του Χαβιέρ Κρετς «Στάλερχοφ». Κι ενώ ακόμα δεν είχε θητεύσει στη RADA, έπλασε μια ελεγχόμενη και εσωτερικά δονούμενη 13χρονη με νοητική υστέρηση. Ολοι συζητούσαν για ένα νέο αστέρι.

Χαρακτηρίζει τον εαυτό της «εξαιρετικά τυχερό» που ξανασυνεργάζεται με τον Θεοδωρόπουλο, έναν «ευαίσθητο και ρομαντικό άνθρωπο», και το θέατρό του, «ένα θέατρο-υπόδειγμα για τον τρόπο που συμπεριφέρεται στους ηθοποιούς. Είναι μια μεγάλη αγκαλιά». Η παράσταση της «Κοιμωμένης» «παρ’ ότι απευθύνεται σε παιδιά, επειδή είναι ένα εξαιρετικά επεξεργασμένο παραμύθι, αφορά όλες τις ηλικίες». «Το βασικότερο είναι ότι η Κοιμωμένη ξυπνά στη σύγχρονη εποχή μετά το φιλί ενός εφήβου που δεν είναι πρίγκιπας. Το έργο είναι ένα ταξίδι ενηλικίωσης για την ηρωίδα».

Δεν θεωρεί τυχαίο το ότι «σε μια περίοδο κρίσης το θέατρό μας έχει ανθήσει. Είναι μια νίκη του θεάτρου αυτή η ανάγκη να βρεθούμε μαζί και να υπάρξει ένας διάλογος ανάμεσά μας. Γιατί συμβολικά ανοίγει πάντα μεγάλα θέματα το θέατρο».

– Η πολιτική σάς αφορά;

«Δουλεύοντας στο θέατρο το κοινωνικό σύνολο και οι συμπολίτες μου με αφορούν. Δεν θεωρώ ότι διαφέρει η ανάγκη μου για αληθινή συμμετοχή στο κοινωνικοπολιτικό γίγνεσθαι αλλά ο τρόπος που την εκφράζω. Αλλωστε, η πολιτική μπορεί να γίνει είτε ξύλινη είτε ψεύτικη».

– Υπάρχει περίπτωση να σας δούμε να κατεβαίνετε, παρ’ όλα αυτά, και στον πολιτικό στίβο;

«Ποτέ μη λες ποτέ! Αλλά είμαι σχεδόν σίγουρη πως όχι».

– Την κατάσταση της χώρας πώς τη βρίσκετε;

«Θεωρώ ότι επικρατεί μεγάλη αβεβαιότητα και σύγχυση στον κόσμο. Μπορεί να υπάρχουν κάποιοι που προτείνουν “δρόμους”, αλλά προκαλούν μεγαλύτερη σύγχυση και χάος. Πρέπει όλοι μας να μπούμε σε μια συζήτηση, ανεξάρτητα από πολιτικές ταμπέλες, για το κοινό καλό. Σε αυτό το σημείο πάσχουμε σε σχέση με τους ξένους».

i info

Στην παράσταση «Η Κοιμωμένη ξύπνησε» παίζουν οι: Αμαλία Αρσένη, Ανθή Ευστρατιάδου, Χρήστος Πίτσας, Σταύρος Σβήγκος, Ευαγγελία Συριοπούλου, Ορέστης Τζιόβας, Φωτεινή Τιμοθέου.

arsenh

eKefalonia
eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ