Με νέο χαράτσι το οποίο θα φτάνει έως και τα 250 ευρώ το χρόνο θα βρεθούν αντιμέτωποι οι ιδιοκτήτες ΙΧ, σύμφωνα με το σχέδιο που εξετάζεται στο οικονομικό επιτελείο για επιβολή τελών κυκλοφορίας με το χιλιόμετρο.
Στόχος των αλλαγών, όπως υποστηρίζουν στο οικονομικό επιτελείο, είναι να γίνει πιο δίκαιο το σύστημα φορολόγησης της αυτοκίνησης και να γίνει πράξη η επιδίωξη για μείωση των φόρων στην κατοχή των αυτοκινήτων με αύξησή τους ανάλογα με τη χρήση.
Σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζεται η αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα κίνησης (βενζίνη, ντίζελ) κατά 10 έως 15 λεπτά του ευρώ, κάτι που θα ενισχύσει τα κρατικά έσοδα κατά περίπου 500 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Επίσης, το σχέδιο προβλέπει σημαντική μείωση των τελών κυκλοφορίας κυρίως για τα οχήματα μεγάλης ηλικίας και πολύ υψηλού κυβισμού.
Η λογική του οικονομικού επιτελείου είναι οι όποιες απώλειες εσόδων υπάρξουν από τη μείωση των τελών κυκλοφορίας να αντισταθμιστούν με αντίστοιχη αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα.
Ωστόσο, στην πραγματικότητα, όπως εκτιμά η αγορά, η αύξηση στην τιμή της βενζίνης κατά 10 έως 15 λεπτά το λίτρο, ουσιαστικά εκμηδενίζει τη σχεδιαζόμενη μείωση των τελών κυκλοφορίας σε υψηλού κυβισμού ΙΧ.
Οι μεγαλύτερο χαμένοι είναι όσοι «γράφουν» περισσότερα από 20.000 χλμ. το χρόνο. Ουσιαστικά, η λύση, για να «γλιτώσει» κάποιος είναι να έχει στην κατοχή του όχημα μεσαίου ή μεγάλου κυβισμού και να κάνει λιγότερα από 10.000 χλμ. το χρόνο.
Πάντως, αξίζει να σημειώσουμε πως το οικονομικό επιτελείο εξετάζει και τον εξορθολογισμός των τεκμηρίων διαβίωσης για τα οχήματα μεγάλου κυβισμού. Αυτό συνεπάγεται σημαντική μείωση του ετήσιου τεκμαρτού εισοδήματος για οχήματα άνω των 2.000 κυβικών.