Από παρθένο ελαιόλαδο, γλυκά του κουταλιού και ότι άλλο μπορείς να φανταστείς η Janis και οι συνεργάτες της αναδεικνύουν την ελληνική κουλτούρα και παράδοση.
Μια πανέμορφη μητέρα επτά παιδιών άνοιξε στην Ιθάκη ένα από τα ωραιότερα μαγαζιά της Ελλάδας
Κοινωνία
22/07/2014 | 16:04

Τα pop-up stores άνοιξαν τις πόρτες τους στους καταναλωτές την δεκαετία του ’90, συστήνοντας μας το λιανικό, εποχιακό εμπόριο, σύντομης διάρκειας και ταξιδεύοντας από την μακρινή Αμερική, το Τόκιο και την Αυστραλία, μέχρι τις γειτονικές Χώρες της Ευρώπης. Μεγάλα ή μικρότερα καταστήματα, όπου ο καθένας πουλάει την ”πραμάτεια” του, την Τέχνη του, ή τις νοστιμιές του, έχουν καθιερωθεί παγκοσμίως.

Πριν ένα χρόνο η Janis Tripodakis άνοιξε ένα καταπληκτικό pop-up store, στο γραφικό Βαθύ της Ιθάκης. Η Janis γεννημένη στην Αμερική και μητέρα επτά (!) παιδιών, μέσα από το δημιούργημά της Ηomer & Cο επιχειρεί να προβάλλει την ”νόστιμη” και ευρηματική πτυχή της χώρας μας. Με το όνομα ”Όμηρος” και με άριστης ποιότητας εγχώρια και αυθεντικά προϊόντα, μας ταξιδεύει από το Νησί του Οδυσσέα σε όλη την Ελλάδα, την Σπάρτη, την Κρήτη, τη Σύρο κ.α. Με λογότυπο την Κουκουβάγια, το σύμβολο της σοφίας, του πνεύματος και της γνώσης, υποδέχεται τους επισκέπτες της στο κατάστημά της, παρουσιάζοντας στο κοινό νέους και παλαιότερους παραγωγούς, σχεδιαστές, κατασκευαστές, δημιουργούς και καλλιτέχνες.

Από παρθένο ελαιόλαδο, γκουρμέ πιάτα, γλυκά του κουταλιού, μαρμελάδες και λιαστές ντομάτες, μέχρι περίτεχνες συσκευασίες, χειροποίητα κοσμήματα, πετσέτες θαλάσσης, πλεκτά μαγιό και έργα τέχνης η Janis και οι συνεργάτες της αναδεικνύουν την ελληνική κουλτούρα και παράδοση, μέσα από μια μοντέρνα και φρέσκια αποκάλυψη. Προτρέπει την οικοδόμηση βιώσιμων σχέσεων με τους παραγωγούς και του τεχνίτες, εμπνέει και εμπνέεται μέσα από την δεύτερη πατρίδα της, από τα αγροκτήματα, τα εργαστήρια, τη φύση, τη συλλογικότητα και το ομαδικό πνεύμα που διακατέχει τους Έλληνες. Ευελπιστεί το έργο της αυτό να ταξιδέψει σε διεθνείς προορισμούς όπου η Τέχνη και η φαντασία θα συναντήσουν την εργατικότητα και το όραμα.

magazi_ithaki magazi_ithaki2

Μετά από ένα χρόνο λειτουργίας και εν μέσω οικονομικής κρίσης, πώς εξελίσσεται η ιδέα ενός pop-up store; Οι Έλληνες και ξένοι καταναλωτές προτιμούν τα ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα; Ποια είναι η στάση των παραγωγών; Στις αρχές της λειτουργίας του Homer & Co οι ντόπιοι κρατούσαν εμφανώς αποστάσεις από την ιδέα ενός pop-up store. Οι παραγωγοί δεν πίστευαν στην επιτυχία ενός καταστήματος με ιδιαίτερο χαρακτήρα και οι μόνιμοι κάτοικοι της Ιθάκης προτιμούσαν να κάνουν τις αγορές τους σε γνωστές αλυσίδες καταστημάτων. Μέσα σε ένα χρόνο υπάρχει, ωστόσο, σημαντική αύξηση στις πωλήσεις μας αλλά και στην κίνηση των παραγωγών. Οι Θιακοί μας φέρνουν συνέχεια προϊόντα τους και θέλουν να συνεργαστούν μαζί μας με μεγάλη χαρά!

Πώς κάνετε την επιλογή των προϊόντων που πουλάτε στο κατάστημά σας; Η επιλογή των προϊόντων γίνεται πάντα σύμφωνα με την ποιότητα και τη ζήτηση. Για παράδειγμα έχουμε δύο παραγωγούς που μας προμηθεύουν με γλυκά του κουταλιού αλλά στην επιλογή του ελαιόλαδου είμαι πιο αυστηρή. Βασικά επιθυμούμε κάθε προϊόν που πουλάμε να έχει άρωμα Ελλάδας, να είναι πρωτότυπο και ευρηματικό.

Κρατάτε ”ζωντανή” την pop-up μορφή που έχετε προσδώσει στην επιχείρηση σας; Δουλεύετε καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου με εποχιακά είδη; Το Homer & Co αποτελεί ένα pop-up κατάστημα που λειτουργεί 4 μήνες τον χρόνο. Ανοίγουμε τον Απρίλιο, λίγες μέρες μετά το Πάσχα και κλείνουμε την τελευταία μέρα του Καλοκαιριού, στις 31 Αυγούστου. Τα προϊόντα μας έχουν καλοκαιρινό χαρακτήρα και απευθύνονται σε τουρίστες αλλά και ντόπιους που θέλουν να δοκιμάσουν φρέσκες ελληνικές λιχουδιές και να θαυμάσουν τα καλαίσθητα έργα Ελλήνων καλλιτεχνών.

Ταξιδεύετε συχνά και βρίσκεστε για αρκετούς μήνες στην Αμερική. Πιστεύετε ότι τα ελληνικά προϊόντα ανταγωνίζονται πολλά αντίστοιχα ακριβά προϊόντα του εξωτερικού; Θα μπορούσαν οι Έλληνες παραγωγοί να στηριχθούν στις εξαγωγές; Θα είχαν θετική αντιμετώπιση από τους ξένους καταναλωτές; Τα ελληνικά προϊόντα δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τα ξένα, ούτε σε ποιότητα, ούτε σε γεύση, ούτε σε πρωτοτυπία, ωστόσο, λόγω της οικονομικής κρίσης που κλονίζει το εμπόριο, οι τιμές των ελληνικών προϊόντων ξεπερνούν κατά ένα μεγάλο βαθμό όσα βρίσκονται στα ράφια των ξένων καταστημάτων. Στην Αμερική, για παράδειγμα, από όπου και κατάγομαι, στα ράφια των super market θα βρεις μέτριας ποιότητας λάδι σε χαμηλές τιμές και παρθένα ελληνικά ελαιόλαδα στην διπλάσια σχεδόν τιμή. Φυσικά για αυτό δεν ευθύνεται μόνο η τάση των παραγωγών να ”φουσκώνουν” τις τιμές. Όλα ξεκινούν από την ακρίβεια στα έξοδα παραγωγής αλλά και στα έξοδα μεταφοράς, που δυσκολεύει σε κάθε περίπτωση την ανάπτυξη εμπορικών σχέσεων με το εξωτερικό αλλά και την μείωση τιμών στην πώληση των προϊόντων μας. Ωστόσο θεωρώ πως με ένα σωστό promotion και ένα πρωτότυπο packaging θα μπορούσαμε να ανταγωνιστούμε πολλούς ξένους προμηθευτές μεγάλων καταστημάτων.

magazi_ithaki magazi_ithaki2

Στο δικό σας ταξίδι μέσω του Homer&Co αντιμετωπίσατε αντίστοιχες δυσκολίες με τον Ομηρικό Οδυσσέα; Διαδικαστικά και γραφειοκρατικά προβλήματα δεν αντιμετώπισα! Δυσκολεύομαι ωστόσο να αποδεχτώ το ότι οι Έλληνες ακόμα και σήμερα ασπαζόμαστε αντιλήψεις του ’70. Για να αλλάξει η κατάσταση στην Χώρα μας, γιατί νιώθω και είμαι και εγώ Ελληνίδα, πρέπει να αλλάξουμε αντιλήψεις. Η νομιμότητα στον χώρο της Οικονομίας και του Εμπορίου θα προωθήσουν και θα ενδυναμώσουν την Ελλάδα. Πολλές φορές έχω απορρίψει προϊόντα γιατί οι παραγωγοί αρνούνται να κόψουν τιμολόγια. Πρέπει να καταλάβουμε όλοι ότι τέτοιες τακτικές επηρεάζουν αρνητικά και τις δικές μας δουλειές για τις οποίες εργαζόμαστε σκληρά.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας όνειρα; Ένα μελλοντικό μου πλάνο είναι να ”ταξιδέψω” με το Homer & Co σε όλο τον κόσμο. Μέσα στον επόμενο χρόνο η ιδέα μου θα γίνεται πράξη και στην Αμερική. Ένα ακόμα όνειρο που έχω είναι η Ελλάδα να ανακτήσει το όνομα που είχε. Να προβάλλει ξανά την ενέργεια της, το μεράκι, τη συμπόνοια, και τη ζεστασιά των ανθρώπων της. Να κερδίσουμε τον θαυμασμό και τον σεβασμό που μας αξίζει και να διεκδικήσουμε όσα μας ανήκουν, χωρίς πατριωτισμούς, αλλά με όραμα και ψυχή. Να σώσουμε ο,τι απέμεινε και να αναδείξουμε όλες τις ομορφιές της Χώρας μας με πάθος για δημιουργία.

Πηγή: popaganda.gr/

eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ