Ανακοίνωση της “Κοινής Πρωτοβουλίας ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των Περιφερειακών Αεροδρομίων”
ΤΟ “ΟΧΙ” ΤΗΣ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ, ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΓΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ
Καλούμε την κυβέρνηση τις κρίσιμες αυτές ώρες, να αποσύρει την κατάθεση στο Ελληνικό Κοινοβούλιο του τρίτου Μνημονίου της υποταγής, που αφενός υποθηκεύει με ακόμα χειρότερο τρόπο το μέλλον των επόμενων γενεών, αφετέρου ακυρώνει τους αγώνες του συνόλου της ελληνικής κοινωνίας για την εκποίηση των αναπτυξιακών υποδομών και της δημόσιας γης – περιουσίας της χώρας.
Τέτοιες καταδικαστικές για την Ελλάδα αποφάσεις, είναι αδύνατο να φέρουν την υπογραφή των προοδευτικών δυνάμεων της κοινωνίας μας. Είναι αδύνατο να μεθοδεύονται από την κυβέρνηση της Αριστεράς που μέχρι πρότινος έδινε δρακόντειες μάχες για την υπεράσπιση των κοινωνικών και ανθρώπινων δικαιωμάτων.
Καλούμε την κυβέρνηση να μην υποχωρήσει στους διεθνείς και εγχώριους εκβιασμούς και να μείνει σταθερή στις προεκλογικές της δεσμεύσεις, την καθαρή εντολή της 25ης Ιανουαρίου 2015 και να σεβαστεί το ηχηρό “ΟΧΙ” του δημοψηφίσματος της προηγούμενης Κυριακής. Το “ΟΧΙ” στα Μνημόνια, τη λιτότητα και την υποταγή.
Καλούμε την κυβέρνηση να μην προχωρήσει στην εκποίηση των κοινόχρηστων πραγμάτων, των δασών και των αιγιαλών, των υδροβιοτόπων και των περιοχών Natura, των περιφερειακών αεροδρομίων, των λιμανιών, της ΤΡΕΝΟΣΕ, του ΑΔΜΗΕ και ότι άλλο έχει μπει στο στόχαστρο των νεοφιλελεύθερων πολιτικών της ΕΕ. Πρόκειται περί ευθείας παραβίασης του Συντάγματος της Ελλάδας, περί υποθήκευσης των αναπτυξιακών και παραγωγικών υποδομών του λαού, περί παραχώρησης εθνικής κυριαρχίας.
Η ιδιωτικοποίηση των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων της χώρας, συνιστά μέγιστο πολιτικό και οικονομικό σκάνδαλο.
Η Fraport AG – Slentel Ltd για τη συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση, θα πληρώσει εφάπαξ στο ελληνικό δημόσιο 1,234 δις ευρώ, τη στιγμή που η γερμανική εταιρεία διαχείρισης του αερολιμένα Αθηνών (Hochtief), χρωστάει 1,4 δις. ΦΠΑ στο κράτος. Τα 1,234 δις ευρώ, ισοδυναμούν με τα τριετή καθαρά έσοδα του κράτους από τα αεροδρόμια.
Το εφάπαξ αυτό “τίμημα” στην πραγματικότητα περιορίζεται σε περίπου 0,7 δις ευρώ, διότι με την ιδιωτικοποίηση, το δημόσιο θα κληθεί να επιστρέψει στην Ε.Ε. – να χρεώσει δηλαδή σε βάρος εθνικών πόρων του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων – τα 520 εκατ. ευρώ έργων ΕΣΠΑ που ήδη “τρέχουν” στα αεροδρόμια της Θεσ/νίκης και των Χανίων.
Το ετήσιο μίσθωμα που θα καταβάλει η Fraport AG – Slentel Ltd είναι 0,023 δις. Αυτό ισοδυναμεί για παράδειγμα, με τον ετήσιο περίπου τζίρο του Κρατικού Αερολιμένα Κέρκυρας, είναι δε λιγότερο από τα ετήσια έσοδα του κράτους από τις εμπορικές και μόνο χρήσεις σε όλα τα αεροδρόμια.
Ο ιδιώτης ενώ στη σαρανταετία θα εισπράξει πάνω από 22 δις ευρώ, θα αποδώσει στο κράτος μόνο 3,85 δις, την ίδια στιγμή που το δημόσιο μόνο από το “σπατόσημο” θα έχει στη σαρανταετία έσοδα 8 δις ευρώ.
Αν εκποιηθούν τα οικονομικά εύρωστα αεροδρόμια, που χρηματοδοτούν σήμερα τα οικονομικά αδύναμα (Κάρπαθος, Ικαρία, Χίος, Νάξος, Σητεία, Σύρος, Αστυπάλαια, Κύθηρα, Κάσος, Καστελλόριζο, Λέρος, Λήμνος, Μήλος, Πάρος, Σκύρος, Αλεξανδρούπολη, Ιωάννινα, Καλαμάτα), τότε δημιουργείται άλλη μια «τρύπα» στον κρατικό προϋπολογισμό. Με δεδομένο το γεγονός των χαμηλών προσόδων πολλών μικρών αερολιμένων, η βιωσιμότητά τους σε συνθήκες αγοράς και ανταγωνισμού θα είναι αδύνατη.
Με καθαρά οικονομικούς όρους, το ελληνικό κράτος θα έχει από την εν λόγω ιδιωτικοποίηση τετραπλάσια έως και πενταπλάσια απώλεια εσόδων.
Επιπρόσθετα, η νησιωτικότητα κάποιων Περιφερειών της Ελλάδας, καθιστά τα αεροδρόμια άκρως αναγκαία για την ενδοπεριφερειακή κοινωνική συνοχή, την αναπτυξιακή προοπτική των νησιών και την εθνική ασφάλεια. Αν σκεφτούμε ότι στις νησιωτικές περιφέρειες ο βαθμός εξάρτησης του Τουρισμού από τις αερομεταφορές, κυμαίνεται από 85% έως 90%, τότε εύκολα διαπιστώνουμε τον έλεγχο που μπορεί να επιβάλει στο τουριστικό κεφάλαιο το οποιοσδήποτε ιδιωτικό μονοπώλιο, εν προκειμένω της Fraport AG – Slentel Ltd. Επιπρόσθετα, κανένα ιδιωτικό αεροδρόμιο δεν θα κρατήσει χαμηλά τα τέλη χρήσης, ώστε να αυξηθεί η τουριστική κίνηση ή να εξυπηρετηθούν οι κοινωνικές ανάγκες μιας περιοχής.
Η γεωπολιτική θέση των νησιωτικών περιφερειών και οι καταιγιστικές πολιτικές εξελίξεις στα Βαλκάνια και τη Μεσόγειο, υπογραμμίζουν τον σημαντικό ρόλο των κρατικών αεροδρομίων στα θέματα εθνικής άμυνας και στρατηγικής.
Καλούμε την κυβέρνηση:
- Να ακυρώσει άμεσα τις άκρως επιζήμιες αποκρατικοποιήσεις των Κρατικών Αερολιμένων.
2. Να καταργήσει άμεσα το ΤΑΙΠΕΔ ή οποιοδήποτε άλλο fund επιβληθεί από τους δανειστές.
3. Να αναβαθμίσει άμεσα την ΥΠΑ και τη λειτουργία των αεροδρομίων.
4. Να διατηρήσει τον κρατικό έλεγχο και τη δημόσια διοίκηση που εγγυάται την εθνική ασφάλεια και την αναπτυξιακή προοπτική του τόπου προς όφελος όλων.
5. Να περιφρουρήσει τον τριτογενή τομέα και τον τουριστικό κλάδο στις νησιωτικές Περιφέρειες της Ελλάδας.
6. Να αποδείξει ότι η διαχείριση της δημόσιας περιουσίας πρέπει να είναι ΔΙΑΦΑΝΗΣ και ΕΛΕΓΚΤΕΑ.
7. Να κινήσει άμεσα διαδικασίες σύστασης Εξεταστική Επιτροπή στην Ελληνική Βουλή για τη διερεύνηση του οικονομικού σκανδάλου της εν λόγω ιδιωτικοποίησης.
8. Να μην προβεί σε παράνομες και αντισυνταγματικές πράξεις, ενάντια στα συμφέροντα της Ελλάδας και του λαού.
Οι 161 θεσμικοί φορείς και συλλογικότητες, της “Κοινής Πρωτοβουλίας ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των Περιφερειακών Αεροδρομίων”