Ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, καταπέλτης για την αποτελεσματικότητα των εκθέσεων
“Κεραυνοί” Γαλιατσάτου για την τουριστική προβολή
Τουρισμός
04/11/2014 | 14:08

«Τα λεφτά τα οποία θα δώσουμε στο Λονδίνο είναι λεφτά πεταμένα! Διότι, η όποια δουλειά θα γίνει εκεί, θα μπορούσε να γίνει με το να πάνε τρεις, πέντε, δέκα επαγγελματίες με τα τσαντάκια τους για να κάνουν τη δουλειά τους».

Αυτό απάντησε ο νέος αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Σπύρος Γαλιατσάτος, ερωτώμενος για την πολιτική που θα εφαρμόσει ο ίδιος από τα νέα του καθήκοντα όσον αφορά την τουριστική προβολή, τη συμμετοχή των Ιονίων στις τουριστικές εκθέσεις αλλά και το σχεδιασμό και το μάρκετιγκ τόσο για την επόμενη σαιζόν όσο και σε βάθος πενταετίας.

“Ο κ. Γαλιατσάτος, μάλιστα, ο οποίος τα προηγούμενα χρόνια με τις επαγγελματικές και συνδικαλιστικές του ιδιότητες (πρόεδρος των ξενοδόχων της Κεφαλονιάς για πολλά χρόνια έως και σήμερα, αντιπρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου, μέλος της διοίκησης του ΣΕΤΕ κλπ.) είχε ασκήσει εντονότατη κριτική στους αυτοδιοικητικούς φορείς για τον τρόπο με τον οποίο πορεύονταν μέχρι σήμερα.

Ερωτώμενος αν θεωρεί ότι, τελικά, δεν χρειάζεται η συμμετοχή μας στην έκθεση του Λονδίνου, έκανε λόγο για μύθους τους οποίους πρέπει να τους πεθαίνουμε: «Δεν κάνεις μάρκετιγκ με το περίπτερο στην έκθεση. Το περίπτερο είναι ένα σημείο που θα σε βρει κάποιος επαγγελματίας που θα σε βρει για να κάνεις επαφή μαζί του. 38.000 ευρώ για το περίπτερο –ο θεός να το κάνει περίπτερο- και οι πιο πολλοί που έρχονται κάνουν και κριτική στην Περιφέρεια. Με το κόστος του διαφημιστικού υλικού, με το κόστος της μεταφοράς του και όσοι θα ταξιδέψουν… Αυτά τα χρήματα πλησιάζουν τις 60.000 ευρώ! Δίνοντάς τα σε ένα γραφείο Δημοσίων Σχέσεων τη Μ. Βρετανία που είναι και κοινή αγορά και των τεσσάρων περιφερειακών ενοτήτων των Ιονίων, θα μας είχαν καθημερινώς στο βρετανικό Τύπο. Θα έρχονταν επί τόπου εξειδικευμένοι δημοσιογράφοι μεγάλων εφημερίδων και περιοδικών. Θα έγραφαν πίσω, όταν επέστρεφαν, με αξία άρθρου και όχι πληρωμένης καταχώρησης η οποία δεν έχει καμία απήχηση. Θα ερχόταν το BBC, το ITV… Λέω πράγματα τα οποία έχουν συμβεί, δεν είναι φανταστικά. Με 20.000€ κάθε χρόνο έχουν γίνει στην Κεφαλονιά. Αλλά στην Ελλάδα δεν κρατάνε τα θαύματα πολύ… Θα μπορούσαμε, λοιπόν, με αυτά τα 60.000€ και οι τέσσερις περιφερειακές ενότητες να έχουν προβολή όλο το χρόνο, να υποστηρίξουμε τα λεγόμενα info trips βάζοντας ένα mini bus με έναν καλό ξεναγό τρεις – τέσσερις μέρες σε κάθε νησί… Γιατί τα εισιτήριά τους τα προσφέρουν πάντα με προθυμία οι τουρ οπερέιτορ και κάνουμε δουλειά! Και μιλάω για τη βρετανική αγορά αλλά το ίδιο ισχύει για τη γερμανική, τη σκανδιναβική ή τη γαλλική αγορά, η οποία μάλιστα αυξάνεται συνεχώς στα νησιά μας και εδώ θα ήθελε ένα «τάισμα» δυνατό…»

Σε αναζήτηση γραφείου εξειδικευμένου στη διαχείριση κρίσεων Ο κ. Γαλιατσάτος προανήγγειλε επίσης την δημιουργία δομής διαχείρισης κρίσεων: «Πρέπει να έχουμε crisis management διότι, όσο και να χτυπήσουμε ξύλο, θα μας συμβεί μια πυρκαγιά σε κάποιο νησί, μια πλημμύρα, ένας σεισμός, ένας βιασμός, μία γαστρεντερίτιδα σε μία μονάδα… Αυτά πως τα αντιμετωπίζουμε; Με το να βγαίνω εγώ ή ο Περιφερειάρχης και να λένε, «α, δεν συμβαίνει τίποτα»; Και ποιος σε πιστεύει; Άλλο να έχεις ένα γραφείο μέσα από την αγορά και να βγουν οι κατάλληλοι δημοσιογράφοι να απαντήσουν και άλλο να απαντάς εσύ για τον εαυτό σου».

Λονδρέζικες… συνεντεύξεις Τύπου για την «Κουτσή Μαρία»! 

Με σαφείς αιχμές για το δήμαρχο Κεφαλονιάς Α. Παρίση αλλά και για όλους τους αυτοδιοικητικούς παράγοντες που θέλουν να πάνε στην έκθεση του Λονδίνου για «επαφές», τόνισε ότι είναι άχρηστη η εκεί παρουσία τους αν δεν έχουν να πουν συγκεκριμένα πράγματα, σοβαρές ειδήσεις, δεσμεύσεις και ανακοινώσεις στους ξένους παράγοντες του τουρισμού: «Να έρθει ο δήμαρχος της Κεφαλονιάς για παράδειγμα στο Λονδίνο, να του οργανώσουμε μία μεγάλη πρες κόνφερανς, να έρθουν μεγάλοι δημοσιογράφοι και κανάλια, να πει για την Κεφαλονιά, τί; Κάτι που δεν το ξέρουν οι τουρ οπερέιτορ, οι παράγοντες; Αν είναι κάτι που δεν το ξέρουν, πολύ ευχαρίστως να έρθει να το πει. Να έρθει και να πει ότι φέτος η Κεφαλονιά θα είναι ακόμα πιο καθαρή απ΄ ότι ξέρατε, θα έχει αυτό και αυτό το θέμα, να πει ότι ο δρόμος που πάμε στο Φισκάρδο και αποκόπηκε από το σεισμό –και ήταν μαρτύριο φέτος να κάνεις αυτή τη διαδρομή- την τάδε ημερομηνία και ώρα αν είναι δυνατόν, θα είναι έτοιμος… Αλλά και πάλι χρειάζεται εδώ ένα γραφείο Δημοσίων Σχέσεων γιατί, άντε, να έρθει εκεί στο «κούφιο» και να τον ακούσει μόνο η «κουτσή Μαρία».. Ο χρόνος που έχασε και τα έξοδά του πάνε στράφι…». Κάν’το όπως η… Σουηδία: στροφή στο διαδίκτυο και τα social media Όσο για τον τρόπο προβολής; Το διαδίκτυο, τα social media και η χρήση των ΜΜΕ των αγορών που στοχεύουμε, κατά τον Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού, είναι απείρως πιο σημαντικά από τη συμμετοχή στις ανά την Ευρώπη εκθέσεις. Μάλιστα, υποστήριξε ότι δεν μπορούν τα Επτάνησα να ρίχνουν όλο το βάρος, ό,τι κονδύλιο έχουν, στο 1% που είναι οι εκθέσεις και να αγνοούν το υπόλοιπο 99%: «Όταν η κυβέρνηση της Σουηδίας, ένα προηγμένο στην πληροφορική κράτος, έχει πει ότι δεν χαλάει ούτε μία κορώνα πέραν του ίντερνετ και των σύγχρονων στρατηγικών επικοινωνίας όπως είναι τα social media, τι γυρεύουμε εμείς από εκεί και πέρα; Κατ΄ αρχήν, εμείς είμαστε αναλφάβητοι ψηφιακά… Στο συνέδριο του ΣΕΤΕ μας έκαναν παρουσίαση το πως κλείνει σήμερα ο τουρίστας διακοπές με το smartphone ή το iphone και, εμείς, είμαστε πάρα πολύ πίσω».

«Έργο άνδρα δείκνυσι»! 

Αν δεν γίνουν αυτά; «Τότε, εγώ δεν έχω λόγο να λέγομαι αντιπεριφερειάρχης τουρισμού. Βάζουμε έναν υπάλληλο και όλα αυτά τα διεκπεραιώνει όπως μέχρι σήμερα. Και δεν είναι αιχμή για τους εργαζόμενους, αλλά για τους πολιτικούς που πρέπει να εγκαλούμε και οι οποίοι κάθε φορά γυρίζουν με ένα «πιασάρικο» δελτίο Τύπου κάθε φορά! Παραφράζοντας το αρχαίο ρητό, «έργο άνδρα δείκνυσι»! Το αποτέλεσμα! Μπορούμε να καταστήσουμε τα Ιόνια Νησιά ελκυστικά στις τουριστικές επενδύσεις; Εκεί θα φανεί»! Σοβαρές καταγγελίες για την οικονομική διαχείριση στην Εταιρία Τουρισμού Ιονίων Νήσων Γαλιατσάτος: Πηγή σκανδάλων η ΕΤΙΝ! Για εικονικά τιμολόγια, υπερτιμολογήσεις ταξιδιών αλλά και τιμολογήσεις ταξιδιών που δεν έγιναν ποτέ κάνει λόγο ο νέος Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Σπύρος Γαλιατσάτος, ο οποίος μάλιστα υποστηρίζει ότι έχει «μια τσάντα έγγραφα» για την ΕΤΙΝ! «Μπορούμε να ζήσουμε και χωρίς την ΕΤΙΝ. Γιατί, μέχρι τώρα με την ΕΤΙΝ τί έγινε; Πηγή σκανδάλων ήταν η ΕΤΙΝ! Έχω μία τσάντα εικονικά και υπερτιμολογημένα τιμολόγια ταξιδείων. Τα οποία, είτε δεν έγιναν, είτε υπερτιμολογήθηκαν», δήλωσε ο κ. Γαλιατσάτος στο Corfu Free Press. Προαναγγέλλει, μάλιστα, έκτακτη γενική συνέλευση, ενδελεχή διαχειριστικό έλεγχο και αναζήτηση ευθυνών.

Όσο για το μέλλον της Εταιρίας Τουρισμού Ιονίων Νήσων; Μάλλον αβέβαιο, αφού υπογραμμίζει ότι αφού διερευνηθεί και αποσαφηνιστεί η σημερινή της κατάσταση, θα εξεταστεί (σε συνεργασία με τους υπόλοιπους μετόχους) ακόμα και η διάλυσή της με αντικατάσταση από μία άλλη ευέλικτη μορφή φορέα, όπως μία εταιρία κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Για το θέμα, ο Αντιπεριφερειάρχης τόνισε: «Εγώ στην ΕΤΙΝ είμαι ένα μέλος απλό του Δ.Σ. και η Ένωση Ξενοδόχων την οποία εκπροσωπώ είναι ένας μικρομέτοχος. Υπάρχουν στην εταιρία αυτή ένα Δ.Σ. και είναι και οι μέτοχοι. Θα γίνει μία έκτακτη Γ.Σ. των μετόχων και, φυσικά, θα παρευρίσκεται το Δ.Σ., και των νέων εκπροσώπων. Ένας μεγαλομέτοχος, λόγου χάριν, είναι ο Δήμος Κέρκυρας. Είναι από τους μεγαλύτερους μετόχους. Η νέα δημοτική αρχή θα ορίσει εκπρόσωπο, το ίδιο και ο Δήμος Λευκάδας. Θα κάνουμε τη γενική αυτή συνέλευση η οποία θα πρέπει να αναζητήσει το λεγόμενο «position», δηλαδή ποια είναι η καθαρή θέση της εταιρίας αυτής. Και αν υπάρχουν ευθύνες για αυτή την αρνητική θέση –γιατί είναι πολύ αρνητική η θέση της-, θα αποδοθούν εκεί που πρέπει να αποδοθούν. Γιατί, συν τοις άλλοις, πέραν του ηθικού κομματιού, κινήθηκε με χρήμα του Δημοσίου και ο λαός που φορολογείται αγρίως οφείλει να μάθει τί έγιναν τα χρήματα. Από εκεί και πέρα, θα δούμε αν θα πρέπει αυτή η εταιρία να συνεχίσει να υπάρχει ή αν θα πρέπει να κλείσει και να δημιουργηθεί στη θέση του ένα ευέλικτο όργανο το οποίο θα ανταποκριθεί στις σημερινές απαιτήσεις. Θα μπορούσε να είναι ακόμα και μια αστική εταιρία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Ότι χρειάζεται ένα ευέλικτο όργανο, χρειάζεται. Αλλά θα πρέπει να ακολουθηθεί η διαδικασία την οποία περιέγραψα».

 

eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ