Πολλά έχουν γραφτεί και έχουν ακουστεί για τις μετεγγραφές φοιτητών την τρέχουσα ακαδημαϊκή περίοδο
Η απάτη με τις μετεγγραφές των φοιτητών
Πολιτική
03/10/2014 | 19:39

Του Χρήστου Άνθη*

 

Πολλά έχουν γραφτεί και έχουν ακουστεί για τις μετεγγραφές  φοιτητών την τρέχουσα ακαδημαϊκή περίοδο. Η ουσία όμως είναι ότι έχει στηθεί  εντέχνως και εκ των προτέρων κατασκευασμένο – σκηνοθετημένο, ένα βάρβαρο και απάνθρωπο  παιχνίδι εις βάρος γονέων και φοιτητών. Στο παιχνίδι αυτό, άλλοι επιβραβεύονται και άλλοι «εκτελούνται», όχι λόγω διαφορετικής οικογενειακής ή οικονομικής κατάστασης, αλλά χάριν της ευημερίας των αριθμών. Ουδόλως ενδιαφέρει τους κυβερνώντες  το συνταγματικό δικαίωμα της ισότητας των πολιτών, ούτε επίσης η βούληση ακόμη και των δικών τους βουλευτών, που την εξευτέλισαν στην συγκεκριμένη περίπτωση τελείως απροκάλυπτα και ωμά. Αντιθέτως, δρώντες ως σύγχρονοι ΤΖΙΧΑΝΤΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ,  εξαθλιώνουν για μια ακόμη φορά οικογένειες και παιδιά, χωρίς καμία αίσθηση δικαίου και ανθρωπιάς. Το Δίκαιο και ο Νόμος  γι αυτούς είναι οι αριθμοί, άσχετα ποιους αφορούν και τι συνέπειες έχουν, έτσι απλά. Για δε την καλύτερη κατανόηση όλων αυτών, παραθέτω πρώτα τα γεγονότα και δεδομένα της όλης κατάστασης, τα οποία είναι αυταπόδεικτα και εν συνεχεία αναφέρομαι στις απροκάλυπτες απάτες των συγκεκριμένων πολιτικών αποφάσεων.

ΓΕΓΟΝΟΤΑ & ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΑΠΡΙΛΙΟΥ – ΜΑΪΟΥ 2014

Απρίλιος 2014. Από το Υπουργείο  Παιδείας υπάρχουν διαρροές ότι οι μετεγγραφές φοιτητών για τις ειδικές ομάδες θα είναι ελεύθερες για όλους τους φοιτητές (νυν και μελλοντικούς). Και πράγματι κατατίθεται τροπολογία με ημερομηνία υπογραφής 28/4/2014 που επιβεβαιώνει αυτό (βλέπε ανάρτηση στο διαδίκτυο ΗΜΕΡΗΣΙΑ, Ε -PELLA  κλπ 30/4/2014). Η τροπολογία κατατίθεται στο γνωστό σχέδιο νόμου περί Λαϊκών Αγορών.

5 Μαϊου 2014. Την τελευταία στιγμή και προ της οριστικής ψήφισης του νομοσχεδίου περί Λαϊκών Αγορών, προστίθεται μέσω σημειώματος περί νομοτεχνικών βελτιώσεων στην τροπολογία για τις μετεγγραφές φοιτητών,  ΝΕΑ  ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 6 (δεν υπήρχε στην αρχικώς κατατεθείσα τροπολογία),  που προέβλεπε ότι οι μετεγγραφές δεν αφορούν και τους νυν, αλλά μόνο τους πρωτοετείς φοιτητές, που θα προκύψουν από τις πανελλαδικές εξετάσεις του Ιουνίου 2014.

Το νομοσχέδιο περί Λαϊκών Αγορών τελικά ψηφίζεται την 6/5/2014 με όλες τις επισυναπτόμενες σ’ αυτό τροπολογίες και φυσικά κανείς δεν παίρνει χαμπάρι τις προσθήκες της τελευταίας στιγμής στην τροπολογία για τις μετεγγραφές φοιτητών.

ΓΕΓΟΝΟΤΑ & ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΙΟΥΝΙΟΥ 2014

Αφού, μετά το πέρας των διπλών εκλογών και εν όψει της συμπλήρωσης του μηχανογραφικού από τους μαθητές που έλαβαν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις Μαϊου – Ιουνίου 2014, γίνεται γνωστό το τι τελικά ψηφίστηκε για τις μετεγγραφές φοιτητών, αρχίζουν οι αντιδράσεις των βουλευτών για την εξόφθαλμη αδικία σχετικά με τους φοιτητές των παλαιότερων ετών που παραλόγως, αναιτίως και πάνω απ’ όλα  αδίκως αποκλείστηκαν από την όλη διαδικασία, για πρώτη φορά στα χρονικά.

Μάλιστα στις αντιδράσεις αυτές, πέραν των καθολικών από τα κόμματα της αντιπολίτευσης, κυρίαρχη παρουσία είχε  αυτή 17 βουλευτών της Ν.Δ. που υπερψήφισαν την σχετική τροπολογία και που απέδειξαν με την ερώτησή τους την 30/6/2014 στον Υπουργό Παιδείας, ότι δεν ήταν εις γνώση τους η προσθήκη της τελευταίας στιγμής, ΑΡΑ ΕΞΑΠΑΤΗΘΗΚΑΝ (γιατί αν ήταν εις γνώσιν τους και παρ’ όλα αυτά ψήφισαν την σχετική τροπολογία, τότε η επερώτηση τους ήταν  ο απόλυτος ευτελισμός του κοινοβουλίου και της βουλευτικής ιδιότητας που τους έδωσε ο Ελληνικός Λαός).

ΓΕΓΟΝΟΤΑ & ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΙΟΥΛΙΟΥ 2014 ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ

Υπάρχει όμως και συνέχεια. Ο νέος Υπουργός  – αν και συνταγματολόγος – όχι μόνο δεν διαπίστωσε τα αυτονόητα, αλλά υιοθέτησε τον νομικό παραλογισμό της παραγράφου 6. Προσέφερε δε στους πρωτοετείς επιπλέον  άλλο ένα 10% των εισακτέων με οικονομικό κριτήριο (5 έως 6 χιλιάδες μετεγγραφές περίπου κατ’ απόλυτο ανώτατο όριο, με πλήρη εξορθολογισμό ποσοστού αιτήσεων και ποσοστού υποδοχής των τμημάτων με βάση τον αριθμό εισακτέων, μειωμένου του αριθμού αυτού έως το ήμισυ περίπου σε περίπτωση ανορθολογισμού των παραπάνω ποσοστών, τον δε αριθμό των 500 θέσεων περίπου της κατηγορίας αυτής όπως ισχυρίζεται ο Υπουργός σε τελευταίες αναρτήσεις στο διαδίκτυο, μάλλον μαθηματικός αλχημιστής ή μάγος θα τον έχει προβλέψει), όταν  πέρσι όλες οι μετεγγραφές (οικονομικό κριτήριο σε συνδυασμό με τις ειδικές κατηγορίες),  στο σύνολο τους (πρωτοετείς έως τεταρτοετείς), δεν ξεπερνούσαν τo 15% των εισακτέων και  από τις οποίες μάλιστα προβλεπόμενες θέσεις μετεγγραφών (6.561), οι  2.779 θέσεις  δεν καλύφθηκαν ενώ υπήρχαν οι δυνατότητες, λόγω αποκλεισμού των φοιτητών μέσω του οικονομικού κριτηρίου σε συνδυασμό με τις ποσοστώσεις των τμημάτων υποδοχής (παραδοχή του Υπουργείου Παιδείας).

Δεν σταμάτησε όμως εδώ ο Υπουργός. Διατυμπάνιζε επίσης όλο το καλοκαίρι μέσω ίδιων δηλώσεων ή και διαρροών ότι αδέλφια φοιτητές θα σπουδάζουν στην ίδια πόλη, αφήνοντας να εννοηθεί ότι αυτό θα ίσχυε ανεξαρτήτως του πότε προέκυψε το γεγονός των αδελφών φοιτητών. Μάλιστα σε συνέντευξή του στην εκπομπή MEGA ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ  την 13/9/2014  επανέλαβε την ίδια διατύπωση περί αδελφών φοιτητών, σε ερώτημα δε του ενός παρουσιαστή αν αυτό θα ισχύει και για τους παλαιούς φοιτητές (όπου ο άλλος παρουσιαστής συμπέρανε ναι) δεν διατύπωσε κάτι διαφορετικό.

Επιπλέον, σε δημοσίευμα του ΒΗΜΑΤΟΣ (14/9/2014) καταγραφόταν  σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας 7 σημείων όπου μεταξύ αυτών αναφερόταν :  …… Επί δύο αδελφών η μετεγγραφή του δευτέρου γίνεται στο ίδρυμα που έχει εγγραφεί ο πρώτος, αν όμως πρόκειται για περιφερειακά ιδρύματα η μετεγγραφή γίνεται ελεύθερα και στο ίδρυμα του προσφάτως επιτυχόντος …….. ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΟΥΛΕΜΑ, γατί ; Σύμφωνα με το νόμο που ψηφίστηκε τον Μάϊο 2014, ο πρωτοετής πηγαίνει στη πόλη που σπουδάζει ο αδελφός του μόνο αν αυτή είναι διαφορετική από την κατοικία των γονέων τους. Δεν υπάρχει διάταξη που να επιτρέπει την μετεγγραφή αδελφών φοιτητών ελεύθερα για περιφερειακά ιδρύματα στον ψηφισθέντα νόμο του Μαϊου (απαιτείται νομοθετική ρύθμιση). Δεν υπάρχει επίσης διάταξη που να επιτρέπει την μετεγγραφή δευτεροετούς φοιτητή στην πόλη του αδελφού  πρωτοετούς φοιτητή (απαιτείται επιπλέον νομοθετική ρύθμιση), άρα στην περίπτωση αυτή θα έφερνε νομοθετική διάταξη που θα κάλυπτε και φοιτητές προηγουμένων ετών.

Μετά από την παράθεση των γεγονότων, τα οποία τονίζω ότι δεν επιδέχονται την παραμικρή αμφισβήτηση, εύκολα καταδεικνύονται οι εσκεμμένες απάτες του Υπουργείου Παιδείας και των δύο Υπουργών, του νυν και του τέως. Μάλιστα δε οι απάτες αυτές αποδεικνύονται από  τα στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας για τις περσινές μετεγγραφές. Βέβαια αν θα μου πείτε γιατί αυτά δεν καταδείχθηκαν, θα απαντήσω το απλό. Δυστυχώς και τα συστημικά ΜΜΕ ξέρουμε πως δρουν, αλλά και οι κυβερνητικοί βουλευτές ξέρουμε πως ψηφίζουν. Έχουμε και λέμε λοιπόν.

ΑΠΑΤΗ 1η . Αφού παραμυθιάζουν γονείς και φοιτητές με την δημόσια ανάρτηση στο διαδίκτυο την 30/4/2014 της προτεινόμενης τροπολογίας, περνούν στα μουλωχτά την παράγραφο 6 την τελευταία στιγμή την 5/5/2014, εκμεταλλευόμενοι το γεγονός του ενδιαφέροντος των ΜΜΕ επί του κυρίαρχου νομοσχεδίου περί Λαϊκών Αγορών, σε συνδυασμό φυσικά δε και με το γεγονός των  αμέσως μετά επερχόμενων δημοτικών και ευρωπαϊκών εκλογών.  Φανταστείτε τι θα γινόταν αν η παράγραφος 6 είχε περιληφθεί στο δημοσιευθέν την 30/4/2014 σχέδιο της τροπολογίας, όχι μόνο δεν θα ψηφιζόταν (βλέπε αντιδράσεις εκ των υστέρων κυβερνητικών βουλευτών από τον Ιούνιο και μετά), αλλά θα υπήρχε και έντονα αρνητικό κλίμα για τους κυβερνώντες στις επερχόμενες διπλές εκλογές, με τα ανάλογα αποτελέσματα φυσικά. Κάποιοι βέβαια που την πήραν χαμπάρι μετά εορτής (μετά την ψήφισή της – Ομοσπονδία Πολυτέκνων)  και είχαν μπερδευτεί από την διατύπωση της παραγράφου 6 (βλέπε παρακάτω) και δεν μπορούσαν μέσα στην όλη παρανόηση να την κάνουν ευρύτερα γνωστή, λόγω της απασχόλησης των ΜΜΕ με τις διπλές εκλογές (Δημοτικές & Ευρωεκλογές).

ΑΠΑΤΗ 2η . Δεν φτάνει που πέρασαν την παράγραφο 6 στα μουλωχτά, αλλά έτσι όπως την διατύπωσαν θέλησαν να δημιουργήσουν μια επιπλέον σύγχυση σε όποιον την έπαιρνε χαμπάρι, ώστε να είχαν ανά πάσα στιγμή δικαιολογία για το οτιδήποτε. Θαυμάστε επ’ αυτού. Ενώ την 6/5/2014 ψηφιζόταν και η τροπολογία για γεγονός που θα επέρχονταν  μετά την ψήφισή της, δεν χρησιμοποίησαν την φράση «που θα λάβουν μέρος»  αλλά την φράση «που έλαβαν μέρος». Με λίγα λόγια η μεν διατυπωθείσα φράση στην αρχή της αφορούσε αποκλειστικά φοιτητές προηγουμένων ετών, στην δε κατάληξή της «του σχολικού έτους 2013-2014 και εντεύθεν» αφορούσε αποκλειστικά πρωτοετείς φοιτητές από τις επερχόμενες πανελλαδικές εξετάσεις. Θαυμάστε διατύπωση του Υπουργείου Παιδείας της Ελλάδος : ….. 6. Η εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου αφορά στους επιτυχόντες που έλαβαν μέρος στις εξετάσεις πανελλαδικού επιπέδου του σχολικού έτους 2013-2014 και εντεύθεν …… Και μην πει κανείς περί αστοχίας κλπ. Αν στο Ελληνικό Υπουργείο Παιδείας δεν ξέρουν πότε να χρησιμοποιήσουν την φράση «θα λάβουν» (ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ) και πότε την φράση «έλαβαν» (ΑΟΡΙΣΤΟΣ), τότε μην συζητάμε περαιτέρω για τα αυτονόητα και το τι κρύβεται πίσω απ’ όλα αυτά. Πέραν δε αυτών και μόνο  η διατύπωση της παραγράφου 6 εγείρει μείζον νομικό ζήτημα, γιατί άλλη βούληση εκφράζεται στην αρχή της και η τελείως αντίθετη βούληση στο τέλος της, σε συνδυασμό δε με την  σαφέστατη γενικότητα της παραγράφου 1 (Από το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015 οι επιτυχόντες …), η παράγραφος 6 δεν μπορεί να έχει ισχύ ούτε νομικά, εν τοις πράγμασι λόγω διατύπωσης, ούτε ηθικά, γιατί προσβάλει βάναυσα την νοημοσύνη των βουλευτών του Ελληνικού Κοινοβουλίου που την ψήφισαν.

ΑΠΑΤΗ 3η .  Διατυμπάνιζε ο Υπουργός ότι το νομοσχέδιο του Μαϊου ήταν άκρως προεκλογικό και θα δημιουργούσε πληθώρα μετεγγραφών. Αλήθεια, όταν πέρσι οι αιτούντες – δικαιούχοι πρωτοετείς των ειδικών κατηγοριών (ίδιες με αυτές του νομοσχεδίου του Μαϊου) ήταν περίπου 2.500 έως 3.000 (το 50 έως 60% του συνόλου αυτών), κρινόμενες μάλιστα πρώτα με το οικονομικό κριτήριο, πόσοι περισσότεροι θα ήταν φέτος  και με ελεύθερο το οικονομικό κριτήριο, όταν μάλιστα οι ειδικές αυτές κατηγορίες ανήκουν κατά πλειοψηφία στα μεσαία και χαμηλά οικονομικά στρώματα του πληθυσμού. Επιπλέον, λόγω  κατάργησης της ποσόστωσης και των μειωμένων βάσεων εισαγωγής των κατηγοριών αυτών, το πιθανότερο είναι ότι οι δικαιούχοι της κατηγορίας αυτής  θα είχαν πολύ μικρότερη επιτυχία στις φετινές εισαγωγικές εξετάσεις. Που είναι λοιπόν η πληθώρα αυτών, ας δημοσιοποιήσει τα στοιχεία το Υπουργείο, τα γνωρίζει.  Το μόνο πρόβλημα που μπορεί να δημιουργήσει αυτή η κατηγορία επιτυχόντων, είναι πράγματι η συσσώρευση φοιτητών σε κάποια λίγα τμήματα και η αντίστοιχη μείωση  κάποιων άλλων και αυτό για φέτος, μόνον στο πρώτο έτος σπουδών και εξ αιτίας του νόμου που ψηφίστηκε, αφού δεν λήφθηκε καθόλου υπ’ όψιν στην όλη διαδικασία η εκπαιδευτική δυνατότητα των ιδρυμάτων (θαυμάστε πρόνοια του Υπουργείου της  …Παιδείας).

ΑΠΑΤΗ 4η . Διατυμπάνιζε ο Υπουργός ότι στο «προεκλογικό» νομοσχέδιο του Μαϊου δεν προβλέφθηκε διάταξη για τους οικονομικά αδύνατους και το έκανε. Η διάταξη όμως που έφερε, είναι ουσιαστικά αυτή που ενδεχόμενα δημιουργεί την πληθώρα  αιτήσεων και δικαιούχων (λόγω και της καθίζησης του οικογενειακού εισοδήματος από την οικονομική κρίση) και όχι τόσο αυτή που ψηφίστηκε τον Μάϊο 2014.  Σκεφτείτε απλά το εξής, πέρσι όλοι οι αιτούντες – δικαιούχοι  πρωτοετείς δικαιούνταν το 30% επί του συνόλου 15% των εισακτέων, δηλαδή το 4,5% των θέσεων, άρα οι δικαιούχοι μόνο του οικονομικού κριτηρίου θα έπαιρναν περίπου το 2 % των συνολικών θέσεων. Φέτος με την νομοθετική διάταξη του Ιουλίου δικαιούνται το 10% των θέσεων, πενταπλάσιο ποσοστό από πέρσι (αύξηση δηλαδή 400% ). Αντίθετα οι δικαιούχοι των ειδικών κατηγοριών θα έχουν αύξηση 100% και λίγο παραπάνω (με βάση τα περσινά στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας).

ΑΠΑΤΗ 5η .   Η πρόβλεψη του Υπουργείου Παιδείας για πληθώρα αιτήσεων και δικαιούχων μετεγγραφών (ξεκίνησαν από 20 χιλιάδες και φτάσανε μέχρι και τις 40 χιλιάδες) το πιθανότερο διαφαίνεται να είναι  πλασματική και ενδεχόμενα  «εντέχνως κατασκευασμένη», προκειμένου να καλυφθούν οι προφανείς προκλητικές και αντισυνταγματικές αδικίες των ψηφισθέντων νομοθετημάτων. Φανταστείτε άλλωστε, όταν πέρσι οι κατηγορίες πρωτοετών φοιτητών των ειδικών κατηγοριών (πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, δίδυμα – πολύδυμα τέκνα, φοιτητές με αδελφό φοιτητή, πάσχοντες και τέκνα πασχόντων κλπ),  μαζί με τους επιπλέον πρωτοετείς αιτούντες (οικογένειες με έναν φοιτητή), κρινόμενοι όλοι βάσει οικονομικού κριτηρίου, ήταν συνολικά 5.115 δικαιούχοι, πως είναι δυνατόν φέτος  ο αριθμός τους να εκτοξευθεί, όταν μάλιστα οι δικαιούχοι βάσει οικονομικού κριτηρίου φέτος αποτελούν ανεξάρτητη κατηγορία και πέρσι ήταν περίπου το 40 έως 50% του συνόλου των πρωτοετών, οι δε λοιποί δικαιούχοι ειδικών κατηγοριών ελευθέρας μετεγγραφής,  ακόμη κι αν υπερβαίνουν το οικονομικό κριτήριο  που δεν αποτελεί λόγο αποκλεισμού αυτών, βάσει των γνωστών δημογραφικών στοιχείων αλλά και των συνθηκών των φετινών εξετάσεων (κατάργηση του προνομιακού καθεστώτος εισαγωγής τους) αποκλείεται να είναι παραπάνω από το 50 έως 60% περίπου των περσινών αιτούντων πρωτοετών φοιτητών (βάσει στοιχείων του ίδιου του Υπουργείου Παιδείας).

ΑΠΑΤΗ 6η .  Ακόμη κι αν οι όποιες αντινομίες των ψηφισθέντων νομοσχεδίων δημιουργούν πράγματι πρόβλημα στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, αυτό αφορά ΜΟΝΟΝ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΕΤΕΙΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ. Δεν παίζει κανένα ρόλο στην εύρυθμη λειτουργία των ιδρυμάτων αυτών ένας εξορθολογισμένος αριθμός μετεγγραφών, αναφορικά κυρίως με δευτεροετείς  και λιγότερο με τριτοετείς – τεταρτοετείς φοιτητές, άλλωστε και τα προηγούμενα χρόνια κανένα πρόβλημα δεν δημιουργήθηκε εκ του λόγου αυτού. Γιατί λοιπόν να δημιουργηθεί φέτος. Γιατί λοιπόν ο και συνταγματολόγος Υπουργός Παιδείας  έφερε την συμπληρωματική διάταξη του οικονομικού κριτηρίου για τους πρωτοετείς φοιτητές αναγνωρίζοντας την παράλειψη του νόμου και δεν έφερε επιπλέον διάταξη και για τους προγενέστερους φοιτητές, όταν όλοι αναγνωρίζουν την εμφανώς προκλητική και άκρως αντισυνταγματική παράλειψη του νόμου ως προς την κατηγορία αυτή των φοιτητών. Αλήθεια τι διαφορά έχουν τα φετινά αδέλφια από τα περσινά, οι φετινοί τρίτεκνοι – πολύτεκνοι από τους περσινούς, οι φετινοί οικονομικά αδύνατοι από τους περσινούς.  Απλά ο τέως και ο νυν Υπουργός,  θεώρησαν τους φοιτητές αυτούς ως αριθμούς στο όλο μπάχαλο των μετεγγραφών των πρωτοετών φοιτητών, προκειμένου να καλύψουν  τις αντινομίες, τους παραλογισμούς και τα παρανοϊκά αποτελέσματα που δημιούργησαν τα νομοθετικά τερατουργήματά τους. Τιμωρούν τους παλιούς δικαιούχους, για να δικαιολογήσουν τα νομοθετικά τους εκτρώματα. Και δημιουργούν καταστάσεις ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ, ΜΑΖΟΧΙΣΜΟΥ και ΤΖΙΧΑΝΤΙΚΗΣ ΤΙΜΩΡΙΑΣ, για φοιτητές και οικογένειες λόγω … ακούστε και θαυμάστε, όχι της οικογενειακής και οικονομικής κατάστασης αυτών, αλλά  λόγω του έτους συμμετοχής των παιδιών στις εξετάσεις. Ένα απλό, άκρως ρατσιστικό και ιδιαιτέρως απάνθρωπο παράδειγμα. Δίδυμα ή πολύδυμα τέκνα που πέτυχαν φέτος, φοιτητής που πέτυχε φέτος και έχει ήδη αδελφό φοιτητή, τα επιβραβεύουμε. Οι αντίστοιχες περιπτώσεις περσινών φοιτητών, στον ΚΑΙΑΔΑ, γιατί κατά τον Υπουργό μας έτσι λέει ο Νόμος, δεν λέει όμως ότι ο πραγματικός λόγος, είναι ότι τα παιδιά αυτά  επηρεάζουν τους αριθμούς του παραλογισμού που δημιούργησαν με  τα νομοθετικά τερατουργήματά τους, αυτός και οι όμοιοι του, που τους ενδιαφέρει όχι το αν μπορούν να επιβιώσουν οικογένειες και να μπορούν να σπουδάσουν αξιοπρεπώς τα παιδιά τους, αλλά το πώς θα επιβιώσουν πολιτικά οι ίδιοι. Ο απόλυτος ορισμός του ΠΡΟΚΡΟΥΣΤΗ  πολιτικού, του ΑΠΑΝΘΡΩΠΟΥ και ΜΙΣΑΝΘΡΩΠΟΥ πολιτικού, του ΓΚΕΜΠΕΛΙΣΤΗ πολιτικού, του σύγχρονου νεοέλληνα  ΤΖΙΧΑΝΤΙΣΤΗ πολιτικού.

Σε επιβεβαίωση δε όλων αυτών, παραθέτω και τα στοιχεία των περσινών μετεγγραφών, που δημοσιοποίησε το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας.

Α. ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ 2013-2014

ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΩΝ : 10.483

ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ  ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ : 8.438

ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΩΝ : 6.561

ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙΣΕΣ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ : 3.782

ΜΗ ΚΑΛΥΦΘΕΙΣΕΣ  ΘΕΣΕΙΣ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΩΝ : 2.779

Β. ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΩΝ ΤΡΙΤΕΚΝΩΝ – ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ 2013-2014

  1. ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΣΧΟΛ.ΠΕΡΙΟΔΟΥ 2009-2010 (ΤΕΤΑΡΤΟΕΤΕΙΣ)

ΑΙΤΗΣΕΙΣ : 305                   ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΝΤΕΣ  :  159

ΤΡΙΤΕΚΝΟΙ : 60                  ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΝΤΕΣ  :  29

ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ : 26             ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΝΤΕΣ  : 13

  1. ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΣΧΟΛ.ΠΕΡΙΟΔΟΥ 2010-2011 (ΤΡΙΤΟΕΤΕΙΣ)

ΑΙΤΗΣΕΙΣ : 894                   ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΝΤΕΣ  :  684

ΤΡΙΤΕΚΝΟΙ : 213                ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΝΤΕΣ  :  166

ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ : 44             ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΝΤΕΣ  : 39

  1. ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΣΧΟΛ.ΠΕΡΙΟΔΟΥ 2011-2012 (ΔΕΥΤΕΡΟΕΤΕΙΣ)

ΑΙΤΗΣΕΙΣ : 2.124                ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΝΤΕΣ  :  1.051

ΤΡΙΤΕΚΝΟΙ : 488                ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΝΤΕΣ  :  236

ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ : 277           ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΝΤΕΣ  : 152

  1. ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΣΧΟΛ.ΠΕΡΙΟΔΟΥ 2012-2013 (ΠΡΩΤΟΕΤΕΙΣ)

ΑΙΤΗΣΕΙΣ : 5.115                ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΝΤΕΣ  :  1.888

ΤΡΙΤΕΚΝΟΙ : 1.521             ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΝΤΕΣ  :  563

ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ : 596           ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΝΤΕΣ  : 262

 

ΣΥΝΟΛΟ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΑΙΤΟΥΝΤΩΝ : 8.438

ΣΥΝΟΛΟ  ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΩΝ ΤΡΙΤΕΚΝΩΝ – ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ : 1.460

ΣΥΝΟΛΟ  ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΩΝ ΛΟΙΠΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ : 2.322

Στις λοιπές κατηγορίες περιλαμβάνονται οι υπόλοιποι των ειδικών κατηγοριών – αδέλφια φοιτητές, μονογονεϊκές οικογένειες, πάσχοντες κλπ – και αυτοί με το οικονομικό κριτήριο μόνο.

Να σημειωθεί επίσης ότι πέρσι κάποιοι από αυτούς που υπέβαλλαν αίτηση με βάση μόνο το οικονομικό κριτήριο, πριμοδοτούνταν με το διπλάσιο αυτού του  κριτηρίου   (γονείς με 8 μήνες ανεργία το 2013 μεμονωμένα ή αθροιστικά), πράγμα που δεν ισχύει φέτος και έτσι εκ του λόγου αυτού, πολλοί που θα είχαν δικαίωμα φέτος με βάση τα περσινά δεδομένα, μένουν εκτός της όλης διαδικασίας και κατά συνέπεια μειώνεται ο αριθμός των φετινών αιτούντων – δικαιούχων του οικονομικού κριτηρίου.

 *Ο Χρήστος Άνθης είναι επικεφαλής του συνδυασμού “Επτανησίων Θέληση”

eKefalonia
eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ