Είναι αλήθεια ότι η χώρα μας βρίσκεται σ’ ένα κρίσιμο σταυροδρόμι : από τη μία συνεχίζονται οι μνημονιακές πολιτικές, παρ’ όλες τις διαβεβαιώσεις του πρωθυπουργού για έξοδο από τα μνημόνια και από την άλλη βρίσκονται οι αντιμνημονιακές δυνάμεις με επίκεντρο το ΣΥΡΙΖΑ, που καλούνται να απαντήσουν στα κρίσιμα διλήμματα για την έξοδο της χώρας μας από την κρίση.
Σ’ αυτή τη συγκυρία, με τη φτωχοποίηση του μεγαλύτερου μέρους της ελληνικής κοινωνίας, την ανεργία να καλπάζει, τα εργατικά δικαιώματα να συρρικνώνονται, την εξοντωτική φορολόγηση και την απαξίωση της δημόσιας υγείας και παιδείας, βλέπουμε στον ευρύτερο χώρο της Μεσογείου και των Βαλκανίων να διαμορφώνεται μία έκκρυθμη κατάσταση, που δύναται να πυροδοτήσει εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή. Η Τουρκία παραβιάζει απροκάλυπτα τα κυριαρχικά δικαιώματα της Κυπριακής Δημοκρατίας. Με την ευκαιρία του Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας – Τουρκίας στις 5-12 θα πρέπει να ξεκινήσει ο διάλογος μεταξύ των δύο πλευρών, εξαντλώντας κάθε διπλωματική δυνατότητα, ώστε να αποκλιμακωθεί η ένταση. Ακόμη βλέπουμε τον εθνικισμό να φουντώνει στα Βαλκάνια και την εκρηκτική κατάσταση σε Συρία, Ιράκ, Λιβύη και τζιχαντιστές. Εδώ τονίζουμε ότι θα πρέπει να ενισχυθεί η συνεργασία Ελλάδας και Κύπρου με τις χώρες της Ανατολικής Μεσογείου και των Βαλκανίων για την κατοχύρωση της ειρήνης και της συνεργασίας. Δεν είναι δυνατόν σε μια τόσο ευαίσθητη περίσταση να δώσει τη βέλτιστη λύση μια τόσο εξαρτημένη και υποτελής κυβέρνηση χρησιμοποιώντας τα θέματα για επικοινωνιακούς λόγους.
Είναι αναγκαία για την Ελλάδα μία άλλη κυβέρνηση με ισχυρή λαϊκή εντολή για τη σωτηρία της πατρίδας και των ανθρώπων της, περιεχόμενο που είχε και η πρόσφατη επίσκεψη του προέδρου μας, Αλέξη Τσίπρα στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.
Σ’ αυτή τη δύσκολη πορεία δεν είμαστε μόνοι μας. Προσβλέπουμε και σε μία άλλη αρχιτεκτονική δομή των πολιτικών δυνάμεων στην Ευρώπη : Ήδη αριστερά κόμματα και κινήματα, όπως το Ποδέμος στην Ισπανία, το Σιν Φέϊν στην Ιρλανδία, η Ενωμένη Αριστερά στη Σλοβενία οι κινητοποιήσεις σε Ιταλία και Βέλγιο και η άνοδος των αριστερών κομμάτων στα γερμανικά κρατίδια μας δείχνουν ότι οι ευρύτερες συμμαχίες μιας αριστερής κυβέρνησης με κορμό το ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι άπιαστο όνειρο.
Προς αυτή την κατεύθυνση ήταν και η κοινή συνέντευξη τύπου του ακάματου ευρωβουλευτή μας Μανώλη Γλέζου και της γερμανίδας ευρωβουλευτή, Προέδρου ευρωομάδας της Αριστεράς Γκάμπι Τσίμερ για τις γερμανικές αποζημιώσεις. Γίνεται πλέον ευρωπαϊκή υπόθεση το ζήτημα των οφειλών της Γερμανίας προς την Ελλάδα με όρους αμοιβαίου σεβασμού μεταξύ των δύο λαών και σεβασμού προς τις αρχές του δικαίου και της ηθικής.
Ψήφος εμπιστοσύνης
Μετά την παρουσίαση του κοστολογημένου προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ στη ΔΕΘ και μπροστά στην αδιαμφισβήτητη πρωτιά του, οι επικεφαλής της συγκυβέρνησης Σαμαράς-Βενιζέλος προκάλεσαν συζήτηση στη Βουλή για την παροχή ψήφου εμπιστοσύνης, προκειμένου να πετύχουν μια τυπική επαναβεβαίωση και παράταση του βίου της κυβέρνησής τους για μερικούς μήνες και να αντιμετωπιστούν οι κραδασμοί από την αμφισβήτηση των ίδιων από το εσωτερικό των κομμάτων τους. Αντί, λοιπόν, οι κυβερνητικοί βουλευτές να προσπαθήσουν να πείσουν για την ακολουθούμενη πολιτική, λειτούργησαν αντιπολιτευτικά προς το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης και μάλιστα ορισμένοι έθεσαν θέμα κυβέρνησης «εθνικής ενότητας» ή «ειδικού σκοπού», έμμεσα δηλαδή ζήτημα αλλαγής κυβέρνησης και ηγεσίας στα κόμματά τους.
Νέο Μνημόνιο
Παρά λοιπόν τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού κατά τη συζήτηση για ψήφο εμπιστοσύνης για έξοδο από τα μνημόνια και επιστροφή στην ανάπτυξη, η αντιμετώπιση των δανειστών μας στην προπαρασκευαστική συνάντηση στο Παρίσι και στη Σύνοδο Κορυφής στις Βρυξέλλες ήταν αμείλικτη. Εντείνονται οι διεργασίες για επιβολή νέου Μνημονίου με άλλο όνομα : Πιστωτική Γραμμή με Ενισχυμένες Προϋποθέσεις (ECCL).
Ειδικότερα σημαίνει:
* υπογραφή Μνημονίου Συνεννόησης,
* αξιολόγηση κάθε τρίμηνο,
* παραμονή του ΔΝΤ στο «πίσω κάθισμα», όπως είχε προαναγγείλει και ο Γκ. Χαρδούβελης.
Όπως πάντα, οι τελικές αποφάσεις και λεπτομέρειες θα καθοριστούν, αφού πρώτα ολοκληρωθεί η αξιολόγηση της τρόικας και ψηφιστεί το πακέτο μέτρων που παρουσίασε η κυβέρνηση. Όπως και αν βαφτίσουν τη νέα συμφωνία, η κατάσταση δεν θα αλλάξει. Είτε μέχρι να γίνει το χρέος βιώσιμο, όπως υποστηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ, είτε μέχρι να εφαρμοστούν ολοκληρωτικά οι καταστροφικές μεταρρυθμίσεις.
Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα δεσμευτεί από καμμία απ’ αυτές τις συμφωνίες και θα ανατρέψει τα μνημόνια και τις πολιτικές λιτότητας.
Stress Test Τραπεζών
Οι πανηγυρισμοί για την αντοχή των τραπεζών γρήγορα πήραν τέλος, μια και αποδείχτηκε ότι είχαν κρύψει την πραγματική εικόνα της δυναμικότητάς τους, βαφτίζοντας τα «κόκκινα δάνεια» ως αναδιαρθρωμένα ή ρυθμισμένα.
Tα τελευταία χρόνια, o ελληνικός λαός έχει πληρώσει για τη στήριξη των τραπεζών άμεσα ή έμμεσα μέσω εγγυήσεων ποσά που ισοδυναμούν με σχεδόν μιάμιση φορά με το σημερινό ΑΕΠ. Θα μετακυλιστεί αυτή η στήριξη και προς τους δανειολήπτες που αδυνατούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους; Θα επιτελέσουν επιτέλους οι τράπεζες το βασικό τους σκοπό, που είναι η διοχέτευση ρευστότητας στην αγορά ή θα συνεχιστεί εκ μέρους της κυβέρνησης η υιοθέτηση αποκλειστικά τραπεζοκεντρικών λογικών εις βάρος των πολιτών;
Σε κάθε περίπτωση, το ελληνικό δημόσιο πρέπει να ασκήσει τα δικαιώματα του ως βασικός μέτοχος των συστημικών τραπεζών με σκοπό την παροχή ρευστότητας προς την αγορά και την ανακούφιση των δανειοληπτών.
Ρύθμιση Κόκκινων Δανείων
Σ’ ένα νομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης κατατέθηκε σε μορφή τροπολογίας 39 σελίδων η ρύθμιση των «κόκκινων δανείων» και στη συνέχεια εκπρόθεσμη και χωρίς να συζητηθεί στην αρμόδια Επιτροπή, κατατέθηκε τροπολογία της τροπολογίας κατ’ επιταγή της τρόϊκα, με την οποία εξαιρείται ο ΕΝΦΙΑ και ο φόρος εισοδήματος από τη ρύθμιση αυτή.
Παρά την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών με δημόσιο χρήμα, από τη ρύθμιση απουσιάζουν παντελώς τα κοινωνικά κριτήρια και γενικότερα η αντιμετώπιση του οφειλέτη ως ανθρώπου εν μέσω κρίσης. Επαφίεται στις τράπεζες να προσδιορίσουν τα κριτήρια για να ενταχθεί κάποιος ή όχι στη ρύθμιση, αν πρόκειται δηλαδή για επισφαλή επιχείρηση ή βιώσιμη. Ακόμη δεν προσδιορίζεται η ευθύνη των τραπεζών ως προς τη χορήγηση των επισφαλών δανείων.
«Για μια ακόμη φορά», σημειώνει ο ΣΥΡΙΖΑ, «επιλέγεται τραπεζοκεντρική διαχείριση του προβλήματος του ιδιωτικού χρέους, αφού η απόλυτη κυριαρχία και δικαιοδοσία απόφασης αναδιάρθρωσης των επιχειρήσεων αφήνεται στις τράπεζες χωρίς τη μεσολάβηση έστω και μιας υπηρεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης».
«Δηλαδή το σημαντικότερο είναι ότι θα αποφασίζουν οι τράπεζες την ταχεία εκκαθάριση των επιχειρήσεων που βρίσκονται σε δεινή οικονομική θέση και αντιμετωπίζουν προβλήματα βιωσιμότητας, χωρίς να υπάρχουν οποιαδήποτε αντικειμενικά κριτήρια και χωρίς να θεωρείται απαραίτητο να ληφθεί υπόψη αν οι επιχειρήσεις αυτές μπορούν να ενταχθούν σε ένα σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας, ή να διατηρούν θέσεις εργασίας για την καταπολέμηση της ανεργίας», παρατηρεί το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης και προσθέτει:
«Στην πραγματικότητα υλοποιείται το σχέδιο άλωσης της ιδιωτικής περιουσίας. Πολλές επιχειρήσεις, που δεν θα κριθούν βιώσιμες (δικαιοδοσία τραπεζών), θα εξαναγκαστούν σε εκκαθαρίσεις ή πωλήσεις μέρους ή του συνόλου των περιουσιακών τους στοιχείων.
Οι επιχειρήσεις που θα κριθούν από τις τράπεζες ότι είναι βιώσιμες, θα ενταχθούν στη νομοθετική ρύθμιση αλλά θα εξαναγκαστούν να κεφαλαιοποιήσουν μέρος των χρεών τους και ίσως οι μέτοχοι να χάσουν την πλειοψηφία των μετοχών της επιχείρησης, ενώ οι ρυθμίσεις, που σχεδιάζονται θα είναι κυρίως επιμήκυνση της περιόδου αποπληρωμής των οφειλών τους και ίσως κάποιες διαγραφές χρεών χωρίς να έχουν διευκρινιστεί κάποιοι περιορισμοί ή κανόνες για το είδος και τα ποσά των διαγραφών. Φαίνεται ότι απελευθερώνονται πλήρως οι αδιαφανείς διαδικασίες για ορισμένες χαριστικές διαγραφές χρεών, όπως για παράδειγμα σε υπερχρεωμένες επιχειρήσεις ΜΜΕ.
Οι ιδιώτες δανειολήπτες, που χρωστούν στεγαστικά, καταναλωτικά και πιστωτικές κάρτες αλλά διαθέτουν ακίνητα, δηλαδή τα σπίτια τους, δεν θα έχουν ευνοϊκές ρυθμίσεις. Για αυτούς επιλέγεται η λύση του ενοικίου, αφού πρώτα όμως θα έχει κατασχεθεί η κατοικία τους. Δηλαδή οδηγούνται σε κατασχέσεις των κατοικιών τους και το μόνο που θα κερδίσουν είναι να πληρώνουν ένα ενοίκιο για να μένουν για ένα χρονικό διάστημα στο σπίτι τους, που δεν θα τους ανήκει πλέον».
Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ
«Ο ΣΥΡΙΖΑ θεωρεί ότι το πρόβλημα της διαχείρισης του ιδιωτικού χρέους μπορεί να επιλυθεί μόνο με την ευθύνη της ίδιας της πολιτείας, που θα αναλάβει τη θεσμοθέτηση και την εποπτεία της εφαρμογής ενός απλού, αποτελεσματικού, διαφανούς και κοινωνικά δίκαιου προγράμματος ρύθμισης των κόκκινων δανείων, προσαρμοσμένου στις ανάγκες διαβίωσης και τις πραγματικές δυνατότητες αποπληρωμής των υποχρεώσεων των δανειοληπτών, το οποίο θα είναι δυνατό να επεκταθεί και στη διαχείριση των ληξιπροθέσμων οφειλών προς το Δημόσιο, τα ασφαλιστικά ταμεία και τις ΔΕΚΟ.
Επομένως με βάση αυτές τις επιλογές, για την αποτελεσματικότητα των λύσεων, είναι καθοριστική η δημιουργία ενός ενδιάμεσου δημόσιου, κοινωνικά ελεγχόμενου, φορέα διαχείρισης του ιδιωτικού χρέους, που να λογοδοτεί μέσω της πολιτείας στην ίδια την κοινωνία.
Παράλληλα η εξυγίανση των επιχειρήσεων θα έπρεπε να συνδυαστεί με ένα συνολικό σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας αλλά και με την προοπτική της καταπολέμησης της ανεργίας. Αν η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων κριθεί από τις τράπεζες και δεν τεθούν αντικειμενικά κριτήρια, τότε κινδυνεύει να καταστραφεί ακόμη περισσότερο η παραγωγική δομή της χώρας.
Επίσης η προστασία της πρώτης και μόνης κατοικίας αποτελεί άμεση προτεραιότητα και για το λόγο αυτό το πλαίσιο ρύθμισης θα πρέπει να περιλαμβάνει και διαγραφές οφειλών, αρχίζοντας από τις περιπτώσεις αντικειμενικής μόνιμης αδυναμίας αποπληρωμής, δηλαδή για χρέη, που δεν υπάρχει καμία δυνατότητα να αποπληρωθούν, με βάση συγκεκριμένα κοινωνικά κριτήρια.
Μόνο με την ολοκληρωμένη πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ θα είναι δυνατόν να βρεθούν λύσεις έτσι ώστε να επιτευχθεί η εξυγίανση των επιχειρήσεων, η ανακούφιση των υπερχρεωμένων δανειοληπτών αλλά και η εξυγίανση των τραπεζών», καταλήγει η ανακοίνωση.
Η φιλοσοφία που διέπει τις επεξεργασίες του ΣΥΡΙΖΑ είναι «να επιτρέψουμε στον κάθε άνθρωπο να εξυπηρετεί το δάνειό του με βάση τη σημερινή του δυνατότητα», όπως υπογραμμίζει αρμόδιος παράγοντας, εξηγώντας ότι «δεν είναι λογικό από κάποιον που συνήψε ένα δάνειο όταν είχε αποδοχές άλφα να ζητείται να εξυπηρετεί το δάνειό του σαν να μην έχει επέλθει η καταστροφή που έχει επέλθει». Ετσι, σημειώνει, «σε περιπτώσεις όπου αποδεδειγμένα δεν υπάρχει περίπτωση να εξυπηρετήσουν τα δάνειά τους οι σκέψεις που υπάρχουν είναι είτε να δίνονται μακρές περίοδοι χάριτος είτε να αντιμετωπίζεται με αυστηρά κοινωνικά κριτήρια η διαγραφή του χρέους, δηλαδή μια νέα σεισάχθεια».
Αμεσο μέτρο για τη διαχείριση των «κόκκινων δανείων» είναι η προστασία της πρώτης κατοικίας με τη θεσμοθέτηση της απαγόρευσης των πλειστηριασμών και την απαγόρευση πώλησης των «κόκκινων δανείων» από τις τράπεζες ώσπου να αρχίσει να εφαρμόζεται το πλαίσιο ρύθμισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών που προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ.
Κεντρικό στοιχείο της πρότασής του είναι η δημιουργία ενός ενδιάμεσου φορέα διαχείρισης του ιδιωτικού χρέους που θα αναλάβει τη θεσμοθέτηση και την εποπτεία εφαρμογής ενός «απλού, αποτελεσματικού, διαφανούς και κοινωνικά δίκαιου προγράμματος ρύθμισης» των «κόκκινων δανείων». Το πρόγραμμα αυτό θα είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες διαβίωσης και στις πραγματικές δυνατότητες αποπληρωμής των υποχρεώσεων των δανειοληπτών, το οποίο θα είναι δυνατόν να επεκταθεί και στη διαχείριση των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο, τα ασφαλιστικά ταμεία και τις ΔΕΚΟ.
Χαριστικές ρυθμίσεις
Παρά τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για πάταξη της
φοροδιαφυγής, συνεχίζουν να εξοντώνονται φορολογικά οι Έλληνες πολίτες, ενώ μέσα από νομοθετικές ρυθμίσεις-τροπολογίες μερικών γραμμών, ψηφίζονται νομοθετικές ρυθμίσεις φοροαπαλλαγών, με τις οποίες παύουν ποινικές διώξεις για ανοιχτές υποθέσεις, απαλάσσονται στελέχη του Δημοσίου και Τραπεζών για ποινικές ευθύνες και δίνεται ασυλία σε όσους εμπλέκονται σε ιδιωτικοποιήσεις δημόσιων περιουσιακών στοιχείων, όπως επισημαίνεται και σε σχετικό έγγραφο του Σώματος Ελεγκτών – Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης.
ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ
Προτάσεις Νόμου
o «Αποκατάσταση του κατώτατου μισθού και του δικαίου της συλλογικής διαπραγμάτευσης και των συλλογικών συμβάσεων εργασίας»
o Ρυθμίσεις ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία – Άμεσα μέτρα για την προστασία των οφειλετών και άλλες διατάξεις
Τοπικά Θέματα
o Συνάντηση με Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων για την αποκατάσταση των σχολείων στην Κεφαλονιά, ειδικά θέματα μαθητών και φοιτητών στην Κεφαλονιά και αποκατάσταση ιερών ναών
o Συνάντηση με Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κο Μ. Βαρβιτσιώτη με τον αντιπεριφερειάρχη Κεφαλληνίας και Ιθάκης, τον Δήμαρχο Ιθάκης και λοιπούς αντιπροσώπους του νησιού για την διασφάλιση της καθημερινής σύνδεσης Σάμη – Ιθάκη – Πάτρα.
o Συνάντηση με Γενικό Γραμματέα Υπουργείου Οικονομικών και μετέπειτα συνάντηση με τους Γενικούς Γραμματείς των τριών Υπουργείων Οικονομικών, Ναυτιλίας & Αιγαίου και Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής και υπηρεσιακών στελεχών για την επίλυση των προβλημάτων των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στις χερσαίες ζώνες λιμένων των παραλιακών πόλεων και οικισμών.
o Συνάντηση με εκπροσώπους συλλόγων Κεφαλονιάς για την πορεία αποκατάστασης των ζημιών από τους σεισμούς
o Συνάντηση με εκπρόσωπο του Πανελλήνιου Συλλόγου Ιδιοκτητών Διατηρητέων Κτηρίων και Μνημείων για τη διαμόρφωση πρότασης για την προστασία και αποκατάσταση των διατηρητέων κτηρίων.
o Συνάντηση με τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ και κινητοποιήσεις στην Κέρκυρα, Αργοστόλι και Αθήνα για να αποτραπεί η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων
Τοποθετήσεις στη Βουλή
• Τοποθέτηση στην Ολομέλεια για την τροπολογία σχετικά με τις Εργατικές Κατοικίες Ληξουρίου
o Τοποθέτηση στην Ολομέλεια επί της τροπολογίας για τα αυθαίρετα για τα έσοδα από το Πράσινο Ταμείο και ειδικότερα την καθυστέρηση στην έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης από τους Υπουργούς Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Οικονομικών σχετικά με τη διάθεση του συνόλου των πόρων από τα αυθαίρετα στην Κεφαλονιά και Ιθάκη για δράσεις αποκατάστασης κοινόχρηστων χώρων, προστασίας και αποκατάστασης της πολιτιστικής κληρονομιάς και προστασίας του περιβάλλοντος
Ερωτήσεις
o Κλείσιμο της ΕΠΑΣ Β. Νοσηλευτών του Γενικού Νοσοκομείου Κεφαλληνίας (12.11.2014)
o Στο «κόκκινο» η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (5.11.2014)
o Σχετικά με την σχεδιαζόμενη συγχώνευση του Οργανισμού Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων (ΟΑΕΠ) (23.10.2014)
o Διαδικασία παραχώρησης περιφερειακών αεροδρομίων (20.10.2014)
o Εισοδηματική ενίσχυση σε οικογένειες που κατοικούν μόνιμα σε ορεινές και μειονεκτικές περιοχές κατά την έννοια της οδηγίας 75/268/ΕΟΚ (7.10.2014)
o Αδυναμία των πολιτών να καταβάλλουν στον Δήμο Ρεθύμνου εισφορές σε χρήμα που απορρέουν από την Πράξη Εφαρμογής του Σχεδίου Πόλης στην Πολεοδομική Ενότητα Περιβολίων (7.10.2014)
o Προσεισμικός έλεγχος κτιριακών μονάδων του ΑΤΕΙ Ιονίων Νήσων στην Κεφαλονιά (26.9.2014)
o Νέα διαδικασία αξιολόγησης των επενδυτικών σχεδίων (24.9.2014)
o Η ΥΠΑ λειτουργεί οριακά μετά την απόλυση των 249 εργαζομένων της. 19.9.2014
o Υποστελέχωση αστυνομικών υπηρεσιών σε Κεφαλονιά και Ιθάκη 16.9.2014
Αναφορές
o Αμεση ανάγκη για την τοποθέτηση δύο νέων αιθουσών ΠΡΟΚΑΤ στο χώρο του σχολείου από το Ολοήμερο Ειδικό Σχολείο Περατάτων (21.10.2014)
o Έλλειψη προσωπικού και χρηματοδότησης για τα στοιχειώδη λειτουργικά έξοδα του ΚΕΦΙΑΠ Κεφαλονιάς, με αποτέλεσμα την απομόνωση της πλειοψηφίας των ΑμεΑ. Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες «Ελπίδα» (2.10.2014)
Αργοστόλι, 15-11-2014
Αφροδίτη Θεοπεφτάτου