Τιμωρεί το χώρο του τουρισμού η RYANAIR με την απόφασή της να διακόψει το πρόγραμμά πτήσεων της στην Ελλάδα 2 μήνες νωρίτερα
Είναι καλύτερο να έχεις επιβάτες χωρίς φόρους ή φόρους χωρίς επιβάτες;
Τουρισμός
17/04/2016 | 17:18

Της Σίσσυς Αντωνάτου*

antwnatou

Τιμωρεί το χώρο του τουρισμού η RYANAIR με την απόφασή της να διακόψει το πρόγραμμά πτήσεων της στην Ελλάδα 2 μήνες νωρίτερα. Πάει η επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν στην οποία όλοι στόχευαν ακόμα και η αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού  κ. Κουντουρά. Και αναρωτιέμαι όταν είναι  πρόθεση της κυβέρνησης να επιβάλει νέους φόρους στο τουριστικό προϊόν, προκειμένου να κλείσει η αξιολόγηση, δεν το αποφασίζουν όλοι οι υπουργοί από κοινού; Και το υπουργείο Τουρισμού τι θέση πήρε στην πρόταση αυτή; Δεν έχει βαρύτητα η γνώμη του για το μοναδικό κλάδο, αυτό του τουρισμού, που φέρνει έσοδα κάθε χρόνο στα ταμεία του κράτους; Δεν στηρίζεται από το κράτος ούτε αυτή καθαυτή  βαριά βιομηχανία του τουρισμού;

Και αν χαθεί κι αυτή… τι θα μείνει σε αυτό το τόπο που λέγεται Ελλάδα;

«Έχουμε αποστείλει 25 επιστολές τα τελευταία δύο χρόνια, αλλά έχουμε λάβει μόλις τρεις απαντήσεις, σε καμία όμως από αυτές δεν υπάρχει ανταπόκριση, θετική είτε αρνητική, στις προτάσεις μας».λέει ο εμπορικός διευθυντής της ιρλανδικής αεροπορικής εταιρείας χαμηλών ναύλων κ. Ντέιβιντ Ο’ Μπράιεν, μιλώντας στο «Βήμα της Κυριακής». Και η απάντηση πάντα κατά τα λεγόμενα του εμπορικού διευθυντή της Ryanairστις προτάσεις αυτές για αύξηση των επισκεπτών κατά 5 εκατ. σε ορίζοντα τριετίαςη αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού κ.Κουντουράδήλωσε πάντα σύμφωνα με τον κ. Ο’ Μπράιεν, ότι «δεν εμπίπτουν στις αρμοδιότητές της».

Που αρχίζει η αλήθεια και που σταματά το ψέμα; Ας μας ενημερώσει κάποιος… γιατί με αυτά που γράφονται και με αυτά που ακούμε στο τέλος θα τρελαθούμε…

Ας γνωρίζουμε όμως κι εμείς τις προτάσεις που έχει διατυπώσει η αεροπορική εταιρεία.Μειωμένα τέλη και φόρους κατά τους μήνες εκτός highseason, με απαλλαγή των ναύλων για τα μικρά αεροδρόμια από το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίων, που ανέρχεται σε 12 ευρώ ανά επιβάτη, καθώς και μείωσή του κατά 50% στο αεροδρόμιο της Αθήνας. Εφόσον δε τα κίνητρα αυτά ισχύσουν για πέντε χρόνια, η Ryanair δεσμεύεται να φέρει επιπλέον 2 εκατ. επιβάτες στην Αθήνα και ακόμη 3,5 εκατ. στα περιφερειακά αεροδρόμια, εκ των οποίων τα 2 εκατ. στη χαμηλής ζήτησης περίοδο ως το 2018.Και κλείνει τις προτάσεις του λέγοντας χαρακτηριστικά, «είναι καλύτερο να έχεις επιβάτες χωρίς φόρους, παρά φόρους χωρίς επιβάτες».

Και συνεχίζοντας κ. Ντέιβιντ Ο’ Μπράιενλέει :«Αυτό λοιπόν που θα έπρεπε να κάνει η ελληνική κυβέρνηση, αντί να πουλάει για 1,23 δισ. ευρώ τα αεροδρόμια, ποσό που δεν σημαίνει κάτι στην οικονομική κατάσταση που είναι η χώρα, είναι να αρπάξει τη συνδεσιμότητα και τους επιβάτες από επιχειρήσεις όπως η Ryanair».

 

Όσον αφορά τα περιφερειακά αεροδρόμια, μία από τις προτάσεις της Ryanair ήταν η χρηματοδότηση μελέτης σχετικά με τη χωρητικότητά τους, δεδομένου ότι βασικό επιχείρημα της ιδιωτικοποίησης ήταν οι απαιτήσεις αυξημένης δυναμικότητας. «Οι Γερμανοί αυτό που θα κάνουν θα είναι να αυξήσουν τις υποδομές, οι οποίες εκτός υψηλής σεζόν θα είναι άδειες. Κατόπιν, ως μονοπώλιο, θα αυξήσουν τα τέλη των αεροδρομίων. Αυτοί θα καταστρέψουν τον τουρισμό των νησιών προσελκύοντας περισσότερους ΤourΟperators μόνο για δύο μήνες, ενώ αυτό που πραγματικά χρειάζονται τα νησιά είναι περισσότερους επιβάτες για περισσότερους μήνες» Συγχρόνως, εκφράζει ανησυχίες για τη δημιουργία καρτέλ στις χρεώσεις των αεροδρομίων, δεδομένου ότι «η εταιρεία που αναλαμβάνει τα αεροδρόμια (εννοώντας τη Fraport) έχει ήδη δηλώσει ότι οι χρεώσεις θα είναι στα επίπεδα όλων των χωρών της Μεσογείου. Με λίγα λόγια, λέει ότι θα πρέπει να είναι υψηλότερες». Όπως σχολιάζει, τα αποτελέσματα του μονοπωλίου φαίνονται στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», που είναι από τα ακριβότερα αεροδρόμια της Ευρώπης.

«Παρά το γεγονός ότι η εταιρεία μας φέρνει στην Αθήνα 2,5 εκατ. επιβάτες, το αεροδρόμιο έχει 18 εκατ. επιβάτες, τη στιγμή που θα έπρεπε να έχει 30 εκατ., καθώς βρίσκεται στην καρδιά πολύ δημοφιλών τουριστικών προορισμών, ενώ το αεροδρόμιο του Δουβλίνου – πόλη μόλις 1 εκατ. κατοίκων – δέχεται 25 εκατ. επιβάτες». Η εξήγηση που δίνει ο κ. Ο’ Μπράιεν είναι ότι «έχει δοθεί στο μονοπώλιο μιας ιδιωτικής εταιρείας, όπου το κράτος φορολογεί 12 να κερδίζει κάτι». Και κλείνοντας λέει : «είναι το λιγότερο ενοχλητικό να μην μπαίνουν στον κόπο οι αρμόδιοι να στείλουν μια απάντηση επί των προτάσεών μας, όταν για εφέτος η εταιρεία μας αντιπροσωπεύει ποσοστό 41% της αύξησης της επιβατικής κίνησης της Ελλάδας για το πρώτο εξάμηνο». Απάντηση που αν είναι αρνητική «θα εξηγεί σε εμάς τους λόγους και στην ελληνική κοινωνία γιατί αρνούνται συνολικά 10 εκατ. επιβάτες τα επόμενα τρία χρόνια» και καταλήγει, αφήνοντας αιχμή ότι μοιάζουν μάλλον φοβισμένοι ότι θα προσβάλουν τους εταιρικούς τους φίλους.

Κι εγώ αναρωτιέμαι σαν απλός κάτοικος του όμορφου νησιού μας… «γιατί»;

Εμείς δεν είμαστε αυτοί που αναζητούσαμε αύξηση των αφίξεων σε βάθος χρόνου για δημιουργία νέων σύγχρονων υποδομών και βελτίωση της παροχής υπηρεσιών για να κρατήσουμε τους πελάτες μας όσο πιο πολύ ευχαριστημένους γινόταν με στόχο την επανάληψη των διακοπών τους στο νησί μας, γιατί θα είναι οι καλύτεροι διαφημιστές μας; Που πήγαν όλα αυτά τα μεγαλόπνοα σχέδια; Δεν έχει ενημερώσει κάποιος το υπουργείο για την αγωνία των επιχειρηματιών του τουρισμού για αύξηση της πληρότητάς τους πέρα και της κλασσικής τουριστικής σεζόν; Και αν ναι, γιατί το υπουργείο δεν είναι αρωγός της αγωνίας αυτής…. Μόνο έσοδα θα έχει και κέρδος…!

 ΓΙΑΤΙ;

Ας μας λύσει κάποιος την απορία; Γιατί διαφορετικά δεν υπάρχει λόγος να συνεχίσουμε τον αγώνα μας για το τίποτα… μόνο για υποχρεώσεις και πληρωμές φόρων πρέπει να έχουμε ενημέρωση;

*Η Σίσσυ Αντωνάτου είναι Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Τουριστικών Καταλυμάτων Κεφαλονιάς και Ιθάκης

eKefalonia
eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ