Τα στοιχεία της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων που δημοσιοποιήθηκαν πρόσφατα δείχνουν ότι η πτώση στην αποστολή σύντομων γραπτών μηνυμάτων που ξεκίνησε το 2011 συνεχίζεται με αμείωτη ένταση καθώς η αύξηση της δημοτικότητας των smartphones έχει αλλάξει τις συνήθειες των Ελλήνων ειδικά στις μικρότερες ηλικίες.
Συγκεκριμένα, το 2013 εστάλησαν μόλις 5,9 δισ. γραπτά μηνύματα, αριθμός που είναι σημαντικά μειωμένος σε σχέση με τα 7,3 δισ. SMS που είχαν σταλεί το 2012. Πρακτικά, η αποστολή των SMS έφθασε στο ζενίθ της το 2010 όταν και είχαν αποσταλεί 9,8 δισ. γραπτά μηνύματα για να αρχίσει στη συνέχεια μία εντυπωσιακά μεγάλη και σχετικά σταθερή πτώση, καθώς το 2011 ο αντίστοιχος αριθμός ήταν στα 8,5 δισ. μηνύματα.
Όσον αφορά τη φετινή χρονιά αναμένεται νέα πτώση αν κρίνει κανείς από τα σχετικά στοιχεία που έχει δώσει η Vodafone, ο μόνος πάροχος που έχει δημοσιοποιήσει νούμερα για την αποστολή μηνυμάτων. Βάσει αυτών των στοιχείων, στους πρώτους 9 μήνες του 2014 (Ιανουάριος – Σεπτέμβριος) οι πελάτες της Vodafone απέστειλαν 903 εκατ. μηνύματα, όταν στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2013 είχαν στείλει 977 εκατ. SMS.
Η πτώση δεν οφείλεται, φυσικά, στην κρίση αλλά στη χρήση άλλων υπηρεσιών άμεσης ανταλλαγής μηνυμάτων (instant messaging), εκ των οποίων εξαιρετικά δημοφιλή και στην Ελλάδα είναι το Facebook Messenger, το Google Hangout, το WhatsApp, το Viber και το Skype. Υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες και σε smartphones και είναι και σχεδόν δωρεάν, καθώς το μόνο που απαιτείται είναι να υπάρχει σύνδεση στο Διαδίκτυο. Μάλιστα, δεν είναι λίγοι οι αναλυτές που σχετίζουν την πτώση στην αποστολή SMS με την αύξηση της χρήσης των smartphones, τα οποία είναι ιδιαίτερα πρακτικά όσον αφορά την ανταλλαγή μηνυμάτων.