Ανέπτυξε τις προτεραιότητες της κυβέρνησης για την ενίσχυση του θαλάσσιου τουρισμού, στους τομείς, της κρουαζιέρας και του yachting, στην εκδήλωση του Οργανισμού Λιμένος Πατρών
Γ.Γ. Λιμένων Χρ. Λαμπρίδης: Χρειάζονται νέες μαρίνες σε Κεφαλονιά και Ζάκυνθο
Κοινωνία
15/11/2016 | 11:27

Τις προτεραιότητες της κυβέρνησης για την ενίσχυση του θαλάσσιου τουρισμού, στους τομείς, της κρουαζιέρας και του yachting ανέπτυξε ο Γ.Γ. Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Χρήστος Λαμπρίδης μιλώντας στην εκδήλωση του Οργανισμού Λιμένος Πατρών, στο πλαίσιο του 19ου Forum Aνάπτυξης/Μoney Show Πάτρας 2016. Μιλώντας για το νέο λιμάνι της Πάτρας υποστήριξε ότι υπάρχουν προοπτικές χρηματοδότησης του 3ου τμήματός του.

Όπως είπε, ο κ. Λαμπρίδης έχει δοθεί έμφαση στη θεσμική τακτοποίηση των δύο αυτών κλάδων, προκειμένου να μπει μία τάξη στη λειτουργία τους με παράλληλη πάταξη των παράνομων ναυλώσεων σκαφών αναψυχής.

Ο Γενικός Γραμματέας ανακοίνωσε ότι μέχρι τέλος του χρόνου θα είναι έτοιμο το ηλεκτρονικό μητρώο σκαφών, ενώ ολοκληρώνεται και η σύσταση της Συντονιστικής Εθνικής Επιτροπής Κρουαζιέρας που θα χαράξει τη στρατηγική και θα θέσει την ατζέντα για την ανάπτυξη του συγκεκριμένου τομέα, ο οποίος μέχρι σήμερα έχει αποφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη.

Μάλιστα, όσον αφορά στην κρουαζιέρα, ο κ. Λαμπρίδης τόνισε πως το ζητούμενο δεν είναι να αυξηθεί μόνο ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων, αλλά να ενισχυθούν τα οφέλη για την εκάστοτε περιοχή, κάτι που όπως είπε, μπορεί να γίνει μέσω της τροφοδοσίας των πλοίων στις περιοχές που ελλιμενίζονται, του home porting, αλλά και της σταθεροποίησης του περιβάλλοντος στην ευρύτερη περιοχή, εκτιμώντας πως λόγω των εξελίξεων στην Τουρκία έχουν αποδυναμωθεί τα τουριστικά πακέτα και η επόμενη χρονιά θα είναι δύσκολη.

Τόνισε ακόμη, πως στόχος του Υπουργείου είναι να εκσυγχρονιστεί το σύστημα λιμενικής διακυβέρνησης, αλλά και ενίσχυσης της πλοηγικής υπηρεσίας. Αναφέρθηκε, παράλληλα στην ανάγκη συγκρότησης ισχυρών φορέων διοίκησης, λέγοντας, πως τα Λιμενικά Ταμεία επειδή δεν έχουν προσωπικό, υπολειτουργούν, με αποτέλεσμα να μην εισπράττονται και τα προβλεπόμενα τέλη.

Επίσης, ο Γενικός Γραμματέας αναφέρθηκε και στην παραχώρηση του θαλάσσιου μετώπου, λέγοντας πως η «Πάτρα έδωσε το καλό παράδειγμα μέσω της συνεργασίας των τοπικών φορέων. Η πόλη έχει ανάγκη από λιμενικές υποδομές, όπως είναι απαραίτητο να δρομολογηθεί άμεσα η κατασκευή του 3ου τμήματος του Νέου Λιμανιού, το οποίο και θα γίνουν προσπάθειες να ενταχθεί στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών προς χρηματοδότηση».

ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΤΟ ΙΟΝΙΟ

Το ευνοϊκό περιβάλλον του Ιονίου για τον ελλιμενισμό μικρών και μεγάλων σκαφών, επεσήμανε στη διάρκεια της τοποθέτησής του, ο Δημήτριος Κουτσοδόντης, Διευθυντής Μαρίνας Γουβιών Κέρκυρας.

Ο κ. Κουτσοδόντης, έκανε αναφορά στις υποδομές του θαλάσσιου τουρισμού, ιδιαίτερα των Μαρίνων, καταγράφοντας λεπτομερώς τις προδιαγραφές που πρέπει να πληρούν, τόσο για τον ελλιμενισμό, όσο και για την αποθήκευση και επισκευή σκαφών. Τόνισε, ότι η περιοχή του Ιονίου, διαθέτει οκτώ οργανωμένες Μαρίνες που συνολικά διαθέτουν 3.600 θέσεις ελλιμενισμού και 2.800 θέσεις στη στεριά, επισημαίνοντας ότι παρατηρείται ένα έλλειμμα όσον αφορά στις υποδομές φιλοξενίας σκαφών άνω των 30 μέτρων.

Εκτίμησε, πως οι υφιστάμενες υποδομές δεν επαρκούν και με δεδομένο ότι τα σκάφη στο Ιόνιο θα αυξάνονται, λόγω των ευνοϊκών συνθηκών (νησιωτικό περιβάλλον, ιδανικές καιρικές συνθήκες, γεωγραφική θέση) πρότεινε να αξιοποιηθούν όλες οι υποδομές και να δημιουργηθούν νέες, διασφαλίζοντας περισσότερες θέσεις, ακόμη και στα λιμανάκια της περιοχής.

«Για κάθε 100 θέσεις ελλιμενισμού δημιουργούνται έξι νέες θέσεις εργασίας. Οφείλουμε να ενισχύσουμε τις θαλάσσιες υποδομές, γιατί μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί. Χρειάζονται όμως και συνδυαστικές παρεμβάσεις. Για παράδειγμα, το Αεροδρόμιο του Αράξου θα προσέδιδε ακόμη μεγαλύτερη αξία στη Μαρίνα της Πάτρας κι όχι μόνο. Χρειάζονται επίσης, Μαρίνες στη Ζάκυνθο και στην Κεφαλονιά. Ας μην ξεχνάμε ότι το 35% των εσόδων της Μαρίνας πάει στο κράτος, ενώ έχουμε και έναν τουρισμό υψηλότερου επιπέδου», τόνισε.

ΟΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΠΑΤΡΩΝ

Την εκτίμηση πως το Λιμάνι της Πάτρας έχει προοπτικές, υπό προϋποθέσεις όμως, έκανε ο Πρόεδρος & Δ/νων Σύμβουλος Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ, Νικόλαος Κοντοές. Ανάμεσα σε αυτές τις προϋποθέσεις είναι, οι ολοκληρωμένες  λιμενικές και χερσαίες υποδομές και εξυπηρετήσεις, η εκμετάλλευση του γεγονότος πως είναι το μοναδικό λιμάνι στη δυτική χώρα με σιδηροδρομική σύνδεση και  δυνατότητα συνδυασμένων μεταφορών, να επεκταθεί η χωρική εμβέλεια στη Ν.Α. Ευρώπη μέσω συνεργασιών (π.χ. λιμάνι Περαιά), να διευρυνθούν οι λιμενικές λειτουργίες (LNG, Υδροπλάνα, Mega Yachts)  και να καταστεί σε σημαντικό τουριστικό προορισμό.

Ο κ. Κοντοές, στην αρχή της εισήγησής του, τόνισε πως η  μεταφορική  κίνηση παρουσιάζει  κάμψη  μετά το 2006, εντονότερα μετά το 2008 , ενώ φαίνεται να σταθεροποιείται  την τελευταία διετία και να  παρουσιάζει ισχνά αλλά ορατά σημάδια ανάκαμψης όσον αφορά τα φορτηγά και ιδίως τα ασυνόδευτα.

Αυτό, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠΑ, οφείλεται στην προβληματική σύνδεση του λιμένα (και της Πάτρας) με  το οδικό δίκτυο της χώρας, στην απουσία  σιδηροδρομικής σύνδεσης που αποτελεί την πεμπτουσία της συνδυασμένης μεταφοράς για κάθε λιμάνι, στην ολοκλήρωση και λειτουργία της Εγνατίας (2007-9)  που είχε ως αποτέλεσμα η transit  κίνηση  (βαλκανικών και ανατολικών  χωρών)  να  εξυπηρετείται  μέσω του λιμένα της Ηγουμενίτσας,  που εξελίσσεται σε ανταγωνιστικός του λιμένα της Πάτρας, στην οικονομική κρίση κα και στις μέχρι πρότινος διαταραγμένες σχέσεις του Λιμένα με την Πόλη λόγω των διεκδικήσεων από αυτήν τμημάτων της ΧΖΛ.

Ο κ. Κοντοές αναφέρθηκε και στις νέες υποδομές του λιμανιού, λέγοντας πως τον ερχόμενο Φεβρουάριο θα παραδοθεί και η 5η νηοδόχος και τα κτίρια στο επιβατηγό τμήμα του νότιου λιμανιού, ενώ όσον αφορά στο εμπορικό λιμάνι, επεσήμανε πως είναι ώριμο από πλευράς μελετών και αδειών, ωστόσο, δεν έχει προς το παρόν ενταχθεί σε κανένα πρόγραμμα  χρηματοδότησης, (δεν συμπεριελήφθη στο «Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών 2014-2025» που συντάχθηκε και υποβλήθηκε στην Ε.Ε. το Νοέμβριο του 2014).

«Στρατηγικός  στόχος του ΟΛΠΑ  η κατασκευή του και σε αυτή την κατεύθυνση διερευνά τη ζήτηση και την τεκμηρίωση της βιωσιμότητας  της επένδυσης για την ανάδειξη και  στήριξη της αναγκαιότητας κατασκευής του», τόνισε ο κ. Κοντοές.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ εστίασε αρκετά και στην επιτακτική ανάγκη της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμένα, ενώ παρουσίασε και τις νέες δραστηριότητες στις οποίες στοχεύει ο Οργανισμός. Μεταξύ αυτών, είναι η ανάπτυξη  εγκαταστάσεων LNG στην ΝΑ Ευρώπη για τροφοδοσία των πλοίων, η βελτίωση των υποδομών υποδοχής των κρουαζιερόπλοιων με στόχο και τα  μεγάλα κρουαζιερόπλοια του Κύκλου Μεσόγειος – Αδριατική και τα μικρής απόστασης / διάρκειας κρουαζιέρα( Ιόνιο- Κορινθιακός), η ολοκλήρωση του υδατοδρομίου και η δημιουργία  κέντρου εξυπηρέτησης των υδροπλάνων (με τις σχετικές άδειες να βρίσκονται στο τελικό στάδιο),  το αγκυροβόλιο μεγάλων τουριστικών σκαφών (Mega Yachts) και η αξιοποίηση / εκμετάλλευση της πρώην Πειραϊκής- Πατραϊκής.

Στην εκδήλωση πραγματοποίησαν παρεμβάσεις ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδος, Απόστολος Κατσιφάρας, ο οποίος ανέφερε πως το λιμάνι της Πάτρας αποτελεί πηγή οικονομικής ανάσας, καθώς και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ν.Δ., πρώην Υπουργός, Γιάννης Βρούτσης, που επεσήμανε το σπουδαίο ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει το λιμάνι στον θαλάσσιο τουρισμό.
Συντονιστής της  εκδήλωσης ήταν ο  Κωνσταντίνος Καλογερόπουλος, Μέλος Διοικητικού Συμβουλίου Ο.Λ.ΠΑ. Α.Ε.

Πηγή: thebest.gr

eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ