Τελειώνει σιγά-σιγά το Καλοκαίρι και πλησιάζει ο χρόνος για την επιστροφή των μαθητών στα σχολεία. Στο Αργοστόλι, η λειτουργία των νέων σχολικών κτηρίων στην περιοχή Φαραώ, που από φέτος θα στεγάσουν τα δύο Γενικά Λύκεια της πόλης, 1ο και το 2ο, αποτελεί σημείο σταθμό στα τοπικά αλλά και στα ευρύτερα ζητήματα οργάνωσης της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Και τούτο, επειδή η κατασκευή αυτή ουσιαστικά βάζει τον πήχη των απαιτήσεων του σύγχρονου σχολείου από πλευράς κτηριακής υποδομής. Το σχολικό αυτό συγκρότημα είναι ίσως το μοναδικό, ή ένα από τα ελάχιστα, που ολοκληρώθηκαν τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα και φαίνεται να καλύπτει με επάρκεια τις σύγχρονες ανάγκες διδασκαλίας, καθώς διαθέτει άφθονους χώρους, εσωτερικούς και εξωτερικούς, ανέσεις και δυνατότητες, που έχουν εκτενώς περιγραφείκαιπαρουσιαστεί από τον τοπικό τύπο και που εκπλήσσουν ευχάριστα τον επισκέπτη. Το ίδιο ευχάριστα πιστεύω θα εκπλαγούν και οι μαθητές που για πρώτη φορά θα το χρησιμοποιήσουν!
Επισκέφθηκα το σχολείο μας, το 1ο Λύκειο, χθες το μεσημέρι. Έχει μεταφερθείήδη το υλικό του σχολείου στο νέο κτήριο και εκτελούνται εργασίες καθαριότητας. Ποιος τις εκτελεί; Τις εκτελεί με αμέριστη αφοσίωση ο διευθυντής του σχολείου, ο κ. Γεράσιμος Μπούρης!
Όχι, δεν θέλω να πω με αυτό ότι ο Δήμος Κεφαλλονιάς, που παρέλαβε το σχολικό κτήριο, αδιαφορεί για την γενική καθαριότητα και την προετοιμασία του! Κάθε άλλο! Πιστεύω ότι όλοι προσπαθούν για το καλύτερο. Ήλθαν και δύο καθαρίστριες, όταν ήμουν εκεί, και ξεκίνησαν εργασία στα τζάμια. Υπάρχει άλλωστε η πρόθεση του Δήμου, όπως εκφράσθηκε την ημέρα της διοικητικής παραλαβής του κτηρίου, στις αρχές Ιουλίου, να αναθέσει σε εξειδικευμένο συνεργείο την συντήρησή του, πράγμα απολύτως αναγκαίο για ένα κτήριο με σύγχρονο μηχανολογικό εξοπλισμό και πολύπλοκη υποδομή.
Ο Διευθυντής του σχολείου όμως, ήταν εκεί με έναν βοηθό εργάτη, άμισθο καθώς μας είπε.Έξυνε ο ίδιος και έπλενε τις σκάλες και τις πλάκες του κτηρίου, να βγάλει τα τελευταία και πιο επίμονα υπολείμματα των οικοδομικών υλικών. Είχε βρει ειδικό υλικό για υπολείμματα σιλικόνης, ειδικό καθαριστικό για τις πλάκες, τις οποίες φρόντιζε ιδιαίτερα. Είχε τοποθετήσει σκαλωσιές, για να καθαρίσουν οι καθαρίστριες τα παράθυρα σε ένα δύσκολο σημείο του κτηρίου. Επέβλεπε κι έδινε οδηγίες: Να καθαριστούν πρώτα τα πλακάκια στις τουαλέτες και όχι μόνο οι νιπτήρες και οι λεκάνες, γιατί είχαν πάνω τους παχύ στρώμα σκόνης, να καθαριστούν και οι ποδιές των κουφωμάτων και όχι μόνον τα τζάμια, γιατί κι εκεί υπήρχε παχύ στρώμα σκόνης. Είχε καθαρίσει τις εξωτερικές βρύσες και είχε κόψει μέρος από τα χορτάρια, που είχαν καταλάβει τα παρτέρια. Μελετούσε τρόπους τοποθέτησης των παλιών πινάκων στις αίθουσες, ώστε να μην χρειασθεί να ανοίξει τρύπες, που θα παραμείνουν ίσως μετά σαν ανοιχτές πληγές, σαν έλθουν κάποιοι καινούργιοι πίνακες πουπεριμένει… Έχει περάσει τους μήνες της άδειάς του της καλοκαιρινής στο σχολείο και εργάζεται γι’ αυτό, γιατί θέλει να γίνουν όλα και να γίνουν εγκαίρως, γιατί δεν θέλει να υπάρχουν εκκρεμότητες την τελευταίαστιγμή. Την βοήθεια του Δήμου Κεφαλλονιάς την θέλει, την αναζητά και, σε γενικές γραμμές, την έχει. Αλλά βλέπει το σχολείο σαν το σπίτι του. Και επιζητεί το τέλειο!
Μελετούσε επίσης την λειτουργική οργάνωση, αλλά και την προοπτική του σχολείου. «Μια αίθουσα για τα παιδιά, για τον ελεύθερο χρόνο τους», «τις τουαλέτες όλες ανοιχτές», «δεν θα έχουμε φθορές από τα παιδιά του σχολείου, από εξωτερικούς ίσως»…
Στο σχολείο είδα και τον κ. Διονύση Πατρίκιο, καθηγητή Φυσικής, που πρόθυμα συμμετείχε στις εργασίες. Πιθανόν και άλλοι να είχαν βοηθήσει, που δεν έτυχαν εκεί.
Εγώ, αποχωρών πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου, πάντα επαινούσα και επιβράβευα τους ανθρώπους που αφοσιώνονται στη δουλειά τους και προσφέρουν περισσότερο από αυτό που προβλέπεται από τις συμβατικές τους υποχρεώσεις. Αποτελούν παραδείγματα προς μίμηση και ελπίδα για την κοινωνία μας και για το μέλλον. Γι’ αυτό και σήμερα δημοσιεύω αυτό το κείμενο.
Ποιος θα συγκινηθεί από το παράδειγμα αυτού του δασκάλου και ποιος (αρμόδιος ή αναρμόδιος) θα σπεύσει να τον βοηθήσει; Ποιος θα βραβεύσει αυτούς τους δασκάλους;
Διονύσης Γ. Γαρμπής