Aποδέσμευση της πτήσης Αθήνα-Κεφαλονιά-Αθήνα από τον ενδιάμεσο σταθμό της Ζακύνθου, από 22 Νοεμβρίου έως 25 Μαρτίου 2013, τέσσερις φορές την εβδομάδα.
Αποκατάσταση των δρομολογίων της Olumpic Air
Κοινωνία
08/11/2013 | 21:21

Με ιδιαίτερη ικανοποίηση δεχτήκαμε την ανακοίνωση από τη διευθύντρια της Ολυμπιακής Αεροπορίας στο αεροδρόμιο Κεφαλονιάς, Μαρία Μαρκάτου, για την αποδέσμευση της πτήσης Αθήνα-Κεφαλονιά-Αθήνα από τον ενδιάμεσο σταθμό της Ζακύνθου, από 22 Νοεμβρίου έως 25 Μαρτίου 2013, τέσσερις φορές την εβδομάδα.
Η επικοινωνία μας τόσο με την Κεντρική Υπηρεσία του Εμπορικού Τμήματος της Ολυμπιακής στην Αθήνα όσο και με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και την αερολιμενάρχη Κεφαλονιάς, Μαρία Δούνα, μας έδωσαν τις κατάλληλες πληροφορίες, που βοήθησαν στην ανεύρεση λύσης στο ανωτέρω πρόβλημα. Η περαιτέρω τηλεφωνική και ηλεκτρονική επικοινωνία μας με την Υ.Π.Α και συγκεκριμένα με τη Διεύθυνση Αεροπορικής Εκμετάλλευσης Τακτικής Αεροπορίας Δ1 Τμήμα Β (Βασ. Γεωργίου 4 Γλυφάδα), μας εξασφάλισε επιπλέον πληροφορίες, που οδήγησαν στην κατάθεση Ερώτησης στη Βουλή από τη ΔΗΜ.ΑΡ και προς τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Χρυσοχοΐδη. Η θεσμική ρύθμιση του προβλήματος που αντιμετώπισε η Κεφαλονιά ως προς τα αεροπορικά δρομολόγια, μπορεί να προλάβει ανάλογα προβλήματα στην Ελληνική Επικράτεια. Από την άλλη μεριά, οι 28 περιοχές βάσει των πινάκων της Υ.Π.Α, που έχουν εξασφαλίσει τον χαρακτηρισμό «άγονη γραμμή», μπορεί να λειτουργήσει παραδειγματικά για την Κεφαλονιά, ώστε να διεκδικήσει έγκαιρα τον ανωτέρω χαρακτηρισμό.

 

Να υποβάλλει τα σχετικά έγγραφα που απαιτεί η Υ.Π.Α.
Η διαδικασία εξασφάλισης δημόσιας χρηματοδότησης του ναύλου αερομεταφοράς είναι χρονοβόρα διαδικασία, βάσει της Σύμβασης Υ.Π.Α και των άρθρων 16, 17 και 18 του κανονισμού (ΕΚ) αρ. 1008/2008. Απαιτείται υποβολή χρηματοοικονομικής μελέτης εκ μέρους των τοπικών φορέων, όσο και έγκριση από τα Ευρωπαϊκά προγράμματα, διαδικασία που μπορεί να χρειαστεί ένα έτος. Η Κεφαλονιά πρέπει άμεσα να υποβάλλει τα σχετικά έγγραφα που απαιτεί η Υ.Π.Α., αφού διαθέτει τον απαιτούμενο αριθμό διακινουμένων επιβατών εσωτερικού. Οι Στατιστικοί Πίνακες της Υ.Π.Α για το 2012 π.χ. αναφέρουν 43.382 επιβάτες εσωτερικού, που κινήθηκαν από και προς το αεροδρόμιο Κεφαλονιάς. Αναφέρουμε ενδεικτικά παραδείγματα από άλλες περιοχές της Ελλάδας που έχουν εξασφαλίσει τον χαρακτηρισμό «άγονη γραμμή» και τον αριθμό επιβατών εσωτερικού που διακινήθηκαν με στοιχεία 2012 βάσει της Υ.Π.Α:
Αθήνα-Ικαρία και Θεσσαλονίκη-Λήμνος–Ικαρία (38.282 η Ικαρία και 69.398 η Λήμνος).
Κέρκυρα-Θεσσαλονίκη (στην Κέρκυρα κινούνται 230.000 επιβάτες εσωτερικού συνολικά).
Αθήνα-Ζάκυνθος (κινούνται 23.389 επιβάτες εσωτερικού).
Η Κεφαλονιά μπορεί άμεσα να διεκδικήσει τη δημόσια χρηματοδότηση, με δεδομένο ότι διαθέτει και μεγάλο αριθμό φοιτητών που κινούνται από και προς την Αθήνα.

Σοφία Αράβου-Παπαδάτου
Ν.Ε. ΔΗΜΑΡ Κεφαλονιάς-Ιθάκης

olumpiakh

eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ