Αξιότιμοι κύριοι αρμόδιοι,
Ο σκοπός αυτής της επιστολής είναι να σας αναφέρουμε την αναγκαίοτητα άμεσης λήψης μέτρων για τα προβλήματα που ταλανίζουν την μαθητική κοινότητα του νόμου μας.
Αρχικά οι ταξικοι φραγμοι στην εκπαιδευση εχουν αποτέλεσμα πολλα παιδια να στερουνται την δυνατοτητα πραγματοποιησης εξωσχολικων μαθηματων, λογω των δυσκολων οικονομικων συνθηκων. Επίσης δεν θα μπορουσαμε να παραλειψουμε να αναφερουμε το πληθος των προβληματων σχετικά με τη σχολικη υποδομη(ανθυγιεινές συνθήκες,στέγαση σε προκάτ) αλλα και την ελλειψη διδακτικου προσωπικου που συχνα καταφθανει λιγο πριν την ολοκληρωση του 1ου τετραμηνου.
Εδω προβαλλει αδηριτη η αναγκη αντισεισμικης θωρακισης των σχολειων που ειναι πεπαλαιωμενα.
Θα επιθυμούσαμε σε αυτο το σημείο να αναφερθούμε στο ζητημα της ποσοστωσης, διοτι εχουν ειπωθει διάφορες ανακρίβειες.
Είναι αναγκαίο να κατανοησουμε την σημασια και των τριων ταξεων του λυκειου για την επιτυχή εισαγωγη στην τριτοβαθμια εκπαιδευση.Επομενως, με αυτο εχουμε ως αποτελεσμα την δημιουργια μαθησιακων κενων στους μαθητες.
Συν τοις αλλοις,περα του γεγονοτος οτι διαγωνιζομασταν στην 1η Λυκειου με το συστημα της Τραπεζας Θεματων προεκυψαν και οι καταστροφικοι σεισμοι στις αρχες του 2014.Αρα με την παραμονη των κλειστων σχολειων σε ολο το νησι εξ’αιτίας των σεισμών, χαθηκε υλη που θα ‘πρεπε να ειχε ολοκληρωθει στην προηγουμενη ταξη,συγκεκριμενα στην 1η Λυκειου.
Τελικα τα κενα απο την πρωτη λυκειου προστεθηκαν στην Δευτερα Λυκειου και τωρα στην Τριτη Λυκειου υπαρχουν κενα που εχουν επισυσσωρευτει απο τις δυο προηγουμενες τάξεις που καθιστουν αδυνατη την επι ισοις οροις συμμετοχη μας στις Πανελληνιες.
Αξιζει να αναφερθει ακομη η επιδραση των πλημμυρων του περασμενου φθηνοπωρου που προκαλεσαν προβληματα,καταστροφες και ειχαν ως αποτελεσμα το χαρακτηρισμο του νομου σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης .
Τα προηγουμενα δυο χρονια επιλεχθηκε ως εμπρακτη αποδειξη της στηριξης της Πολιτειας το καθεστως της Ποσοστωσης με το οποιο για καθε σχολη απελευθερωνονταν μια επιπλεον θεση εισακτεου για εναν μαθητη απο την Κεφαλλονια(το λεγομενο +1).Απο αυτο δεν προκυπτει καποια δημοσιονομικη επιβαρυνση για το κρατος ενω πρεπει να καταρριφθει ο μυθος οτι με αυτον τον τροπο μαθητες απο αλλες περιοχες αδικουνται.
Το θεμα ειναι να καταλαβουμε οτι μεγιστη σημασια ειναι να κανεις αυτο που αγαπας και θα διαπρεψεις, οπως το απεδειξαν οι πρωτοετεις φοιτητες απο την Κεφαλλονια φετος που στην συντριπτικη τους πλειοψηφια εχουν περασει τα μαθηματα που δινουν..
Θελουμε να ξεκαθαρισουμε οτι δεν απαιτουμε αλλα ζηταμε οπως και οι 2 προηγουμενες ταξεις της Γ Λυκειου και εμεις που φοιτουσαμε τοτε στην 1η Λυκείου την Ποσοστωση.
Αλλωστε δεν πρεπει να ξεχναμε το παραδειγμα του νομου Καλαματας που για 8 συναπτα ετη(1993-2001)οι μαθητες απο εκει εισαγονταν με το καθεστως της Ποσοστωσης λογω του σεισμου του 1993.
Οσον αφορα τις προθεσεις του αρμοδιου Υπουργου κ.Νικου Φιλη στην συναντηση του με αντιπροσωπεια μαθητων και καθηγητων απο την Κεφαλλονια ειχε δηλωσει οτι ηταν θετικος στο να δωθει για τριτη και τελευταια χρονια η Ποσοστωση,αν θεωρηθει αναγκαιο.
Επιπροσθετα το Δημοτικο Συμβουλιο αναγνωριζοντας το μεγεθος των προβληματων που εμφανιζουν τα σχολεια μας ψηφισε ομοφωνα υπερ του αιτηματος μας, με το Περιφερειακο Συμβουλιο να κινειται δυστυχως στον αντιποδα με τον μονο που ψηφισε υπερ του αιτηματος μας να ειναι ο αξιοσεβαστος Αντιπεριφερειαρχης Κεφαλλονιας και Ιθακης κος Παναγης Δρακουλογκωνας.
Θεωρουμε οτι και η αξιοτιμη Βουλευτης κα.Αφροδιτη Θεοπεφτατου-με την θεση που κατεχει μαλιστα ως γραμματεας της Κοινοβουλευτικης ομαδας του κομματος της-θα ηταν σε θεση να μας βοηθησει. Εντουτοις δεν εχουμε δει καποια στηριξη δικη της εν τοις πραγμασι παρα μονο καποιες αβεβαιες διαβεβαιωσεις του συμβουλου της οτι το θεμα εξεταζεται και οτι οταν υπαρξουν νεα θα ενημερωθουμε ενω στο αιτημα μας να συναντηθουμε με αυτη η μονιμη επωδος ειναι οτι απουσιαζει εκτος του νησιου.Ο συμβουλος της μαλιστα ειχε υποστηριξει οτι ενω αρχικα ηταν θετικα διακειμενη στο αιτημα μας μετα κατεφθασε μια επιστολη απο Κεφαλλονιτες εκπαιδευτικους(κυριως μελη του Συριζα) οτι δεν υπαρχει κανενα απολυτως προβλημα στα σχολεια του νησιου και δεν υπαρχει λογος να δωθει η ποσοστωση..Η υπαρξη της επιστολης αυτης παντως-συμφωνα και με την Ελμεκι-ειναι κατι παραπανω απο αμφιβολη καθως η συνταξη της θα ειχε γνωστοποιηθει στην εκπαιδευτικη κοινοτητα του νησιου.Δεν μπορουμε να αντιλήφθουμε τους λογους πισω απο τους οποιους κρυβεται η αναβλητικοτητα της Βουλευτου εν παση περιπτωσει ομως δεν θεωρουμε οτι ειναι δυνατον να γινομαστε αντικειμενα εξαπατησης και ορισμενοι να παιζουν με τους κοπους,τα ονειρα και τις προσδοκιες μας για ενα καλυτερο μελλον σε μια χωρα πλημμελως κατεστραμμενη.
Η Ποσοστωση ειναι μέτρο ανακούφισης των πληγέντων οικογενειών και των παιδιών τους.
Αποτελεί επίσης αναγνωριση εκ μερους του κρατους των αντικειμενικών δυσχερειών και των νοσηρων καταστασεων στην σχολικη κοινοτητα του νησιου μας,προβληματων που μεγιστοποιηθηκαν με το χτυπημα του Εγκελαδου στις αρχες του 2014 και το εχεγγυο για την προσβαση μας στην Τριτοβαθμια εκπαιδευση ωστε να ανοιξει μια νεα ελπιδοφορα σελιδα στην ζωη μας και απο εκει και μετα εναποκειται στη προσωπικη ευθυνη του καθενος και στις προσπαθειες του για το εαν θα καταφερει να αποφοιτησει.
Με σεβασμό,
Εκπρόσωποι Μαθητικής κοινότητας Κεφαλληνίας