Το Κοινωνικό Εργαστήρι Τραβέρσο σας προσκαλεί σε ένα κύκλο δέκα συναντήσεων με θέμα «Αναλύοντας την κινηματογραφική γλώσσα». Οι συναντήσεις θα γίνονται κάθε Τρίτη στο Σπίτι του Δασκάλου (Κεντρική Πλατεία Αργοστολίου) 7:00-10:00μμ. Η πρώτη συνάντηση θα γίνει την Τρίτη 15 Μαρτίου 2016.
Συντονιστής είναι ο Μαρίνος Σκλαβουνάκης. Ο Μ.Σκλαβουνάκης είναι φοιτητής στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό, ενώ έχει πιστοποιημένη εξειδίκευση στη φιλοσοφία, στην ψυχολογία και στην κλινική ύπνωση. Επίσης έχει παρακολουθήσει στο ΕΚΠΑ μαθήματα σκηνοθεσίας κινηματογράφου, ιστορίας κινηματογράφου και σεναρίου. Έχει κάνει την πρακτική του δίπλα στον Γιάννη Οικονομίδη (Σπιρτόκουτο, Το μικρό ψάρι, κ.ά.), ενώ θα συνεργαστεί μαζί του και σε επόμενες ταινίες του.
Στις συναντήσεις αυτές θα ασχοληθούμε με τα εξής:
Τι είναι σκηνοθεσία.
Αναγνώριση σκηνοθετικής ταυτότητας μέσω ανάλυσης και αποδόμησης ταινιών σπουδαίων δημιουργών.
Ιστορία κινηματογράφου και κινηματογραφικά ρεύματα.
Γραμματική του κινηματογράφου. Αποδόμηση της κινηματογραφικής γλώσσας.
Ποια είναι τα εργαλεία που έχει στη διάθεσή του ο σκηνοθέτης για να υλοποιήσει το όραμά του.
Ανάλυση ταινιών μικρού ή μεγάλου μήκους.
Ποια είναι τα στάδια παραγωγής μιας ταινίας και ποιος ο ρόλος του σκηνοθέτη σε αυτά.
Βασικοί συντελεστές/συνεργάτες του σκηνοθέτη σε μία κινηματογραφική παραγωγή και ποιος ο ρόλος τους σε κάθε στάδιο παραγωγής.
Eπεξήγηση ορολογίας (επιτέλους θα μάθουμε τι σημαίνει ντεκουπάζ, ρεπεράζ, όρντινο, ρακόρ, και πολλά άλλα!)
Φωτογραφικές ιδιότητες της εικόνας.
Παρουσίαση μηχανών και εξοπλισμού.
Πρακτική (εκτός των δέκα συναντήσεων και για όποιον επιθυμεί).
Λόγω περιορισμένου αριθμού συμμετεχόντων, για να έχετε σειρά προτεραιότητας θα θέλαμε να μας ενημερώσετε για το ενδιαφέρον σας πριν την έναρξη των συναντήσεων στα τηλέφωνα: 6930899696 (Δημήτρης), 6956632859 (Εύη) ή στο email info@e-traverso.gr Οι συμμετοχές δεν δηλώνονται για κάθε συνάντηση χωριστά, αλλά αφορούν όλη την σειρά συναντήσεων.
Η παρακολούθηση των συναντήσεων είναι δωρεάν.
Για επικαιροποιημένη ενημέρωση παρακαλούμε να παρακολουθείτε την ιστοσελίδα μας, την σελίδα μας στο facebook, καθώς και τα δελτία τύπου στα τοπικά ΜΜΕ.
Σας περιμένουμε για να διερευνήσουμε μαζί την μαγεία του κινηματογράφου, ενώ στο επόμενο καρέ μπαίνει η άνοιξη!
Κοινωνικό Εργαστήρι Τραβέρσο
https://www.facebook.com/events/1524843191151053/
www.e-traverso.gr
____________________________________________________________
Αναλυτικό Πρόγραμμα
Κινηματογραφικές παραγωγές στην Ελλάδα και στον κόσμο. Εμπλεκόμενοι: Σεναριογράφος-Παραγωγός-Σκηνοθέτης-Βοηθός σκηνοθέτη, Ηχολήπτης, Διευθυντής Φωτογραφίας-Μοντέρ-κτλ. Σινεμά των δημιουργών : Ποιος και γιατί θεωρείται ο δημιουργός μιας ταινίας. Κινηματογραφική κριτική : Τι αναζητάμε από μια ταινία; Ιστορία κινηματογράφου – Πρώτοι κινηματογραφιστές, Αδελφοί Λιμιέρ
Χόλυγουντ – Βουβός, κλασσική αφήγηση, έλευση ήχου, Νέα κινηματογραφικά είδη. Film Noir και Νέο-νουάρ.
Ιταλικός Νεορεαλισμός – Επιδράσεις Νεορεαλισμού – Ιρανικός νεορεαλισμός.
Πειραματικός κινηματογράφος . Avant Garde. Ντανταϊσμός – Σουρεαλιστικός κινηματογράφος –Εξπρεσιονισμός – Σοβιετικός κινηματογράφος- Ντοκιμαντέρ -Γαλλική Nouvelle Vague – Επιδράσεις της Nouvelle Vague – Δόγμα 95
Σασπένς – Αρχές αποτελεσματικού σεναρίου – Χίτσκοκ. Θέατρο και κινηματογράφος – Κινηματογράφος και ηθοποιία – Θεατρικό κείμενο και κινηματογράφος. Μπρέχτ και κινηματογράφος – Μπρεχτικές πρακτικές.
Μοντερνισμός – Μινιμαλιστική αισθητική – Jacques Tati – Robert Bresson, Μικελάντζελο Αντονιόνι. Σενάριο. – Ήρωες και χαρακτήρες- Στάδια σεναρίου
Σκηνοθεσία – Δομικά στοιχεία ταινίας. (πλάνο, καρέ, σεκάνς, σκηνή, πλάνο σεκάνς και πλάνο μονοπλάνο – Μοντάζ Μορφολογία κάδρου – Forma – Αποστάσεις κάδρων – (Γενικό πλάνο, γκρο πλάν κτλ) – Κινήσεις κάμερας – Γωνίες λήψης.
Κινηματογραφικός Χώρος – Φωτογραφικές ιδιότητες εικόνας – Φωτισμός – Προοπτική -Φακοί και εστιακή απόσταση.
Κινηματογραφικός χρόνος και αφήγηση- Flashback – Flashforward – Πολλαπλές πλοκές – Ταχύτητα – Ήχος – Σκηνογραφία – Μακιγιάζ – Σπέσιαλ εφέ – Visual effect.
Παρουσίαση εξοπλισμού. (κάμερες, φώτα, κτλ.)
Πέραν των 10 συναντήσεων, η ομάδα μπορεί να προχωρήσει σε δημιουργία μικρού μήκους ταινίας από το Α εως το Ω, δηλαδή σε:
Σενάριο
Παραγωγή
Προ-παραγωγή
Γυρίσματα
Μοντάζ
Post production
Διανομή