Ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας προανήγγειλε νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ, χαρακτηρίζοντας τις αλλαγές που έρχονται «συγκλονιστικές».
Αλλάζουν όλα στις Πανελλήνιες Εξετάσεις
Κοινωνία
15/03/2015 | 11:49

Ριζικές αλλαγές σχεδιάζει να κάνει το υπουργείο Παιδείας, όσον αφορά στις εισαγωγικές εξετάσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας, Αριστείδης Μπαλτάς, προανήγγειλε νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ, χαρακτηρίζοντας τις αλλαγές που έρχονται «συγκλονιστικές».

Αποσυνδέεται το Λύκειο από τα πανεπιστήμια

Από την αρχή της θητείας της, η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει γνωστοποιήσει -αν και συγκρατημένα- το «όραμά» της για ελεύθερη πρόσβαση στα πανεπιστήμια.

Προ ημερών, ο κ. Μπαλτάς, μιλώντας στα «Επίκαιρα» κατακεραύνωσε τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, ως σύστημα, και έκανε γνωστή την πρόθεση του να αποσυνδέσει το Λύκειο από τα πανεπιστημιακά ιδρύματα.

Αναφερόμενος στο ισχύον σύστημα, ο υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι «δουλεύει μόνο για τις εισαγωγικές εξετάσεις, λες και πρόκειται για πόλεμο» και πρόσθεσε:

Δεν μου αρέσει το λύκειο να είναι ένα κακό φροντιστήριο για το πανεπιστήμιο. Και για τον μαθητή και για τον δάσκαλο, που νιώθει εξαιρετικά εγκλωβισμένος.

Στη συνέχεια, ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει το επόμενο μεγάλο βήμα, το οποίο θα περιλαμβάνει τη μετατροπή του Λυκείου σε αυτόνομη μονάδα, χωρίς ωστόσο να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες και να διευκρινίσει πως θα γίνει η μετάβαση.

«Σε πρώτο επίπεδο, θα αποσυνδεθεί το λύκειο από τα πανεπιστήμια. Τα λύκεια θα αποκτήσουν αυτόνομο ρόλο και άξιο πτυχίο, ανεξαρτήτως αν μετά οι απόφοιτοι θελήσουν να περάσουν ή όχι στα πανεπιστήμια. Η τελευταία τάξη του λυκείου και το πρώτο έτος του πανεπιστημίου μπορεί να έχουν πολλά κοινά», είπε χαρακτηριστικά.

Επειδή οι Πανελλήνιες, όσα προβλήματα κι αν έχουν, έχουν αποδειχθεί αδιάβλητες, είναι λογικό να υπάρξουν αντιδράσεις από την τυχόν κατάργησή τους.

Έτσι, ο κ. Μπαλτάς στο συγκεκριμένο θέμα εμφανίζεται αρκετά συγκρατημένος, τονίζοντας πως θα προηγηθεί εξαντλητικός διάλογος με όλους τους φορείς και θα επιμηκυνθεί ο χρόνος υλοποίησης μιας τόσο βαθιάς τομής. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε άλλα ζητήματα, όπως αυτό της αριστείας, οι εξαγγελίες της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας δεν περιβάλλονται από τόση εγκράτεια.

Επιπλέον, ο υπουργός Παιδείας επεσήμανε πως «αν αυτή τη στιγμή ανοίξουν για όλους τα πανεπιστήμια, τότε η Ιατρική θα έχει δέκα χιλιάδες φοιτητές και άλλες σχολές θα είναι κενές. Ήδη σχεδιάζουμε το επόμενο μεγάλο βήμα. Υπάρχει η σκέψη, αλλά προέχει η αναμόρφωση του Λυκείου. Σε δύο χρόνια θα είμαστε έτοιμοι να αλλάξουμε ριζικά και ουσιαστικά τη μέθοδο εισαγωγής στα πανεπιστήμια».

Σύμφωνα λοιπόν αυτό το χρονοδιάγραμμα, οι μαθητές της Γ’ Λυκείου τα επόμενα δύο χρόνια θα δώσουν Πανελλαδικές με το υπάρχον σύστημα, καθώς οι όποιες αλλαγές θα αφορούν όσους φοιτούν φέτος στη Γ’ Γυμνασίου.

Ο «πονοκέφαλος» του υπουργείου

Την ίδια ώρα, το υπουργείο Παιδείας είναι αντιμέτωπο με το πρόβλημα του νέου συστήματος, το οποίο θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά το 2016, από τους μαθητές της φετινής Β’ Λυκείου.

H προθεσμία μέσα στην οποία εκ του νόμου έπρεπε να έχει ανακοινωθεί σε ποιο από τα έξι πεδία θα συμπεριληφθεί κάθε σχολή έχει εκπνεύσει. Ωστόσο, το ζήτημα ακόμη μελετάται.

Φέτος, οι υποψήφιοι θα εξεταστούν σε έξι βασικά μαθήματα, προκειμένου να διεκδικήσουν μια θέση στις σχολές, που είναι κατανεμημένες βάσει αντικειμένου σε πέντε επιστημονικά πεδία. Οι υποψήφιοι έχουν τη δυνατότητα να δηλώσουν σχολές από δύο πεδία.

Βάσει του νέου εξεταστικού συστήματος, το οποίο στηρίζεται στο «Νέο Λύκειο», από το 2016 οι υποψήφιοι θα εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα, ενώ οι σχολές θα χωρίζονται σε πέντε πεδία, που θα διαφέρουν από τα ισχύοντα. Επιπλέον, οι υποψήφιοι θα μπορούν να δηλώσουν σχολές μόνο από ένα πεδίο.

Πρόθεση της νέας ηγεσίας του υπουργείου είναι να εισαχθεί ως εξεταζόμενο μάθημα η Πληροφορική και να αυξηθεί ο αριθμός των σχολών που μπορεί να δηλώσει ο κάθε υποψήφιος από 60 έως 140 ανά κλάδο.

Εντούτοις, έχουν ήδη εκφραστεί αντιδράσεις από ενώσεις καθηγητών, αλλά και από ιδιοκτήτες μονοθεματικών φροντιστηρίων. Παράλληλα, σημειώνεται ότι σε περίπτωση αλλαγής της δομής του νέου Λυκείου, η χώρα μας καλείται να επιστρέψει κονδύλια στην ΕΕ ύψους 7,5 εκατ. ευρώ.

Έτσι, μελετάται η προσθήκη ενός πέμπτου μαθήματος – μπαλαντέρ, το οποίο θα αυξάνει τον αριθμό των επιλογών των υποψηφίων, ή η διατήρηση του ισχύοντος συστήματος με μείωση των μαθημάτων σε πέντε.

Εκτός αν δούμε τις «συνταρακτικές» αλλαγές νωρίτερα, μιας και το υπουργείο Παιδείας, όπως έχει αφήσει να εννοηθεί πολλές φορές, δεν θεωρεί «φετίχ» τις Πανελλήνιες.

Πηγή: newpost.gr

eKefalonia
eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ