Στο πλαίσιο της ανάληψης της διαχείρισης και λειτουργίας του αεροδρομίου Κεφαλονιάς, η FraportGreece έχει καταρτίσει ένα ολοκληρωμένο πλάνο για τον εκμοντερνισμό και ανάπτυξη του
Ετσι θα γίνει το αεροδρόμιο της Κεφαλονιάς [εικόνες]
Πρωτοσέλιδα
22/03/2017 | 16:29

Στο πλαίσιο της ανάληψης της διαχείρισης και λειτουργίας των 14 αεροδρομίων, η FraportGreece έχει καταρτίσει ένα ολοκληρωμένο πλάνο για τον εκμοντερνισμό και ανάπτυξη τους. Το πλάνο της εταιρείας περιλαμβάνει άμεσες αλλά και σε βάθος χρόνου εργασίες και έργα ανάπτυξης των υποδομών στα αεροδρόμια, οι οποίες θα συμβάλλουν καθοριστικά στην αύξηση του αριθμού των επιβατών, αλλά και στη βελτίωση της ταξιδιωτικής τους εμπειρίας. Για το σύνολο των έργων ανάπτυξης η FraportGreeceθα επενδύσει μέχρι το 2021 τουλάχιστον το ποσό των 330εκατ. ευρώ. Στην υπόλοιπη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης θα πραγματοποιήσει επιπλέον έργα συντήρησης και αναβάθμισης στα αεροδρόμια, υλοποιώνταςσυνολικά επενδύσεις ύψους 1 δις. ευρώ περίπου.

Οι άμεσες εργασίες που θα πραγματοποιηθούν στα αεροδρόμια με την ανάληψη της λειτουργίας τους από τη FraportGreeceκαι πριν την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδουπεριλαμβάνουν:

  • Γενικό καθαρισμό
  • Βελτίωση του φωτισμού και της σηματοδότησης στους εσωτερικούς (τερματικοί σταθμοί) και εξωτερικούς χώρους των αεροδρομίων (χώρος στάθμευσης αεροσκαφών-διάδρομοι προσγείωσης-απογείωσης).
  • Αναβάθμιση και βελτίωση των εγκαταστάσεων υγιεινής
  • Βελτίωση παρεχόμενων υπηρεσιών συμπεριλαμβανομένης δωρεάν σύνδεσης με το διαδίκτυο(WiFi)
  • Εργασίες για τη βελτίωση της πυρασφάλειας σε όλους τους χώρους των αεροδρομίων

Οι παραπάνω παρεμβάσεις αναμένεται να βελτιώσουν άμεσα την ταξιδιωτική εμπειρία όλων των επιβατών στα αεροδρόμια μέχρι και την ολοκλήρωση των μεγάλων κατασκευαστικών έργων το 2021.

Στο πλαίσιο των έργων ανάπτυξης που θα υλοποιήσει η FraportGreeceστην πρώτη 4ετία θα κατασκευαστούν5 νέοι τερματικοί σταθμοί (αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Κεφαλονιάς, Κω,Μυτιλήνης), ενώ τoσυνολικό μέγεθος των 14 τερματικών σταθμών στα αεροδρόμια θα αυξηθεί κατά 100.000 m2σε 300.000 m2 περίπου.

Οι σημαντικές βελτιώσεις που θα πραγματοποιηθούν για την αύξηση τόσο της χωρητικότητας των αεροδρομίων όσο και της ποιότητας των υπηρεσιών  περιλαμβάνουν, επίσης, την αύξηση των σταθμών Check-Inαπό 213 σε 297 (+28%), την αύξηση των σημείων  ασφαλείας από 44 σε 84 (+47%), την αύξηση των πυλών από 103 σε 147 (+30%) και την αύξηση των θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών από 115 σε 150 (+23%).

Θα πραγματοποιηθεί πλήρης ανακαίνιση και των 15, συνολικά, διαδρόμων προσγείωσης-απογείωσης και όλων των τερματικών σταθμών (συνολικού εμβαδού 200.000 m2). Θα ανακαινιστούν, επίσης, στο σύνολό τους οι εγκαταστάσεις υγιεινής (συνολικό μέγεθος: 10.000 m2), οιπυροσβεστικοί σταθμοίτων αεροδρομίων (14 συνολικά), οι χώροι στάθμευσης των αεροσκαφών και οι γεννήτριες ηλεκτροδότησης (100 συνολικά).

Σε όλα τα αεροδρόμια θα εγκατασταθεί νέο, τελευταίας τεχνολογίας σύστημα ελέγχου και διαχείρισης αποσκευών (inlinesystem).

 

Σημαντικό χαρακτηριστικότης νέα εποχής των αεροδρομίων αποτελεί η  ανανέωση και ο εκμοντερνισμός της εσωτερικής και εξωτερικής τους όψης. Ο προσεγμένος και σε κάποιες περιπτώσεις νέος αρχιτεκτονικός σχεδιασμός θα προσφέρει μία νέα εικόνα στις 14 «πύλες» του ελληνικού τουρισμού δημιουργώντας μια ευχάριστη ταξιδιωτική εμπειρία σε εκατομμύρια επιβάτες κάθε χρόνο.

Παρακάτω, μπορείτε να βρείτε μια σύνοψη, ανά αεροδρόμιο (σε αλφαβητική σειρά), των αλλαγών που θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο του επενδυτικού προγράμματος της FraportGreeceμέχρι το 2021:

Αεροδρόμιο Ακτίου

  • Επέκτασηκατά 2.381m2 και ανακαίνιση τερματικού σταθμού
  • Εγκατάσταση συστήματος «HBS inlinescreening» για τον έλεγχο των αποσκευών
  • Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
  • Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης- στάθμευσης αεροσκαφών
  • 75% αύξηση των σταθμών Check-in (από 8 σε 14)
  • 60% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 5 σε 8)
  • Διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 4)

Αεροδρόμιο Ζακύνθου«Δ. Σολωμός»

  • Ανακαίνιση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού
  • Εγκατάσταση συστήματος «HBS inlinescreening» για τον έλεγχο των αποσκευών
  • Ανακαίνιση του πύργου ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας
  • Νέος πυροσβεστικός σταθμός
  • Μετεγκατάσταση των μετασχηματιστών και γεννητριών
  • Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
  • Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών
  • Ανακαίνιση του οδοστρώματος στην είσοδο του αεροδρομίου και στο χώρο στάθμευσης οχημάτων
  • Νέος σταθμός ασφάλειας & φύλαξης
  • 33% αύξηση των σταθμών Check-in (από 15 σε 20)
  • 150% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχουτου αεροδρομίου (από 2 σε 5)

Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης«Μακεδονία»

  • Νέος Τερματικός Σταθμός
  • Επέκταση τερματικού σταθμού κατά 30.988m2και δημιουργία νέας πρόσβασης
  • Ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού
  • Νέος πυροσβεστικός σταθμός
  • Επέκταση της εγκατάστασηςεπεξεργασίας λυμάτων ή σύνδεση με το δημοτικό δίκτυο
  • Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
  • Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών
  • Εγκατάσταση συστήματος «HBS inlinescreening» για τον έλεγχο των αποσκευών
  • 47% αύξηση των σταθμών Check-in (από 30 σε 44)
  • 75% αύξηση των ζωνών παραλαβής αποσκευών (από 4 σε 7)
  • 50% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 16 σε 24)
  • Διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 6 σε 12)

Αεροδρόμιο Καβάλας«Μ. Αλέξανδρος»

  • Επέκταση τερματικού σταθμού κατά 2.029m2
  • Aναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού
  • Εγκατάσταση συστήματος «HBS inlinescreening» για τον έλεγχο των αποσκευών
  • Αναδιαμόρφωση και επέκταση του πυροσβεστικού σταθμού
  • Επέκταση της εγκατάστασηςεπεξεργασίας λυμάτων ή σύνδεση με το δημοτικόδίκτυο
  • Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
  • Ανακαίνισητου οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών
  • 20% αύξηση των σταθμών Check-in(από 8 σε 10)

Αεροδρόμιο Κέρκυρας «Ι. Καποδίστριας»

  • Νέος Τερματικός Σταθμός
  • Επέκταση τερματικού σταθμούκατά 10.294m2και ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού
  • Εγκατάσταση συστήματος «HBS inlinescreening» για τον έλεγχο των αποσκευών
  • Ανακαίνιση και αναβάθμιση του πυροσβεστικού σταθμού
  • Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
  • Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσηςστάθμευσης αεροσκαφών
  • 27% αύξηση των σταθμών Check-in (από 22 σε 28)
  • 33% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 9 σε 12)
  • 33%αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχουτου αεροδρομίου (από 6 σε 8)

Αεροδρόμιο Κεφαλονιάς «Α. Πολλάτου»

  • Νέος Τερματικός Σταθμός
  • Επέκταση και ανακαίνιση τερματικού σταθμού
  • Εγκατάσταση συστήματος «HBS inlinescreening» για τον έλεγχο των αποσκευών
  • Μετατόπιση του συστήματος ύδρευσης και αποχέτευσης
  • Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
  • Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών
  • 71% αύξηση των σταθμών Check-in (από 7 σε 12)
  • 100% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 3 σε 6)
  • Διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 4)

 

Αεροδρόμιο Κω «Ιπποκράτης»

  • Νέος Τερματικός Σταθμός
  • Νέος πυροσβεστικός σταθμός
  • Ανακαίνιση/επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων
  • 201% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροδρομίου σε 24.000m2
  • 75% αύξηση των σταθμών Check-in(από 16 σε 28)
  • 125% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχουτου αεροδρομίου (από 4 σε 9)

ΑεροδρόμιοΜυκόνου

  • Επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού – 50% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού σε 13.350m2με την ανέγερση νέου τμήματος αεροσταθμού
  • Νέος πυροσβεστικός σταθμός
  • Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
  • 13% αύξηση των σταθμών Check-in (από12 σε 16)
  • 17% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 6 σε 7)
  • 25% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχουτου αεροδρομίου (από 4 σε 5)

ΑεροδρόμιοΜυτιλήνης«Οδ. Ελύτης»

  • Νέος Τερματικός Σταθμός
  • Νέος πυροσβεστικός σταθμός
  • Νέα εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων
  • Νέος χώρος στάθμευσης των αεροσκαφών
  • 185% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροδρομίου σε 7.185 m2
  • 29% αύξηση των σταθμών Check-in(από 7 σε 9)

Αεροδρόμιο Ρόδου«Διαγόρας»

  • Aναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού
  • Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
  • Νέος πυροσβεστικός σταθμός
  • 13% αύξηση των σταθμών Check-in (από 40 σε 45)
  • 13% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 16 σε 18)
  • 71% αύξηση των σημείωνασφαλείας καιελέγχου του αεροδρομίου (από 7 σε 12)
  • 25% αύξηση χώρων παραλαβής αποσκευών (από 4 σε 5)

Αεροδρόμιο Σάμου«Αρίσταρχος ο Σάμιος»

  • Επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού
  • Νέος πυροσβεστικός σταθμός
  • Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
  • 19% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού 9.605 m2
  • 40% αύξηση των σταθμών Check-in (από 10 σε 14)
  • 25% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 4 σε 5)
  • 50% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχουτου αεροδρομίου (από 2 σε 3)

ΑεροδρόμιοΣαντορίνης

  • Επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού
  • Νέος πυροσβεστικός σταθμός
  • Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
  • 236% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού 15.640 m2 με την αντικατάσταση τμήματος του υπάρχοντος και την ανέγερση νέου.
  • 113% αύξηση των σταθμών Check-in (από 8 σε 17)
  • Διπλασιασμόςτων ζωνών παραλαβής αποσκευών (από 1 σε 2)
  • 20% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 5 σε 6)
  • 250% αύξηση των σημείων ασφαλείαςκαι ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 7)
  • 250% αύξηση των ζωνών ασφαλείας του αεροδρομίου

Αεροδρόμιο Σκιάθου «Λ. Παπαδιαμάντης»

  • Επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού
  • Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
  • 39% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού σε 9.511 m2με την επέκταση υπαρχόντων κτιρίων
  • 11% αύξηση των σταθμών Check-in (από 9 σε 10)
  • 33% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 3 σε 4)
  • Διπλασιασμός των ζωνών παραλαβής αποσκευών (από 1 σε 2)

Αεροδρόμιο Χανίων«I. Δασκαλογιάννης»

  • Αναδιοργάνωση εσωτερικών χώρων αεροσταθμού
  • Αναδιοργάνωση του χώρου αναχωρήσεων
  • Νέο σύστημα ελέγχου αποσκευών
  • Επέκταση των διαδικασιών ασφαλείας
  • Επέκταση της εγκατάστασηςεπεξεργασίας λυμάτων ή σύνδεση με το δημοτικό δίκτυο
  • Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
  • Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης- στάθμευσης αεροσκαφών
  • 25% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 8 σε 10)
  • Διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 4 σε 8)

Το έργο παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων αποτελεί τη μεγαλύτερη επένδυσηστην εθνική βιομηχανία της χώρας, τον τουρισμό, με τεράστια οφέλη σε εθνικό και τοπικό επίπεδο. Πέρα από τα σημαντικά έσοδα για το ελληνικό κράτος σε μια δύσκολη και κρίσιμη περίοδοκαι τη σημαντική ώθηση που δίνεται στον ελληνικό τουρισμό, η επένδυση της FraportGreeceθα αποτελέσει «μοχλό ανάπτυξης» για τις τοπικές κοινωνίες συμβάλλοντας καθοριστικά στην οικονομική ανάπτυξη τους μέσω της αύξησης της τουριστικής κίνησης στις περιοχές αυτές αλλά και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας

 

Σχετικά με το έργο των 14 περιφερειακών αεροδρομίων – Μία επωφελής επένδυση και για τα δύο μέρη: 

  • Το έργο των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων αποτελεί μία μεγάλη ιδιωτική επένδυση και θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες παραχωρήσεις στην Ελλάδα. Παρέχει σημαντικές δυνατότητες και οφέλη για τον κλάδο του τουρισμού και το σύνολο της ελληνικής οικονομίας, καθώς και για τους κατοίκους των περιοχών που εξυπηρετούν τα αεροδρόμια και τα εκατομμύρια τουριστών που επισκέπτονται την όμορφη Ελλάδα κάθε χρόνο.
  • Στον ιδιαίτερα ανταγωνιστικό διεθνή κλάδο του τουρισμού, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια αποτελούν μία πύλη ζωτικής σημασίας σε έναν από τους πιο σημαντικούς κλάδους της χώρας. Τα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας περιλαμβάνουν 3 πύλες στην κύρια χώρα (Θεσσαλονίκη, Άκτιον, Καβάλα) και 11 αεροδρόμια στα νησιά (Χανιά, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κως, Μύκονος, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος και Ζάκυνθος). Όλα αυτά τα αεροδρόμια υποδέχτηκαν συνολικά περισσότερους από 23 εκατ. επιβάτες μέσα στο 2015 συνολικά (ετήσια αύξηση 6%). Το 73% αυτών των επιβατών αποτελούν διεθνείς ταξιδιώτες.
  • Στις αρχές του 2013 το ΤΑΙΠΕΔ ξεκίνησε ένα διαφανή, διεθνή διαγωνισμό για δύο παραχωρήσεις, 40-ετούς διάρκειας, για τη λειτουργία, τη συντήρηση και ανάπτυξη 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην Ελλάδα. Η κοινοπραξία Fraport –Κοπελούζου συμμετείχε στη διαγωνιστική διαδικασία που είχε προσελκύσει κορυφαίους διεθνείς ενδιαφερόμενους.
  • Το Νοέμβριο του 2014 το ΤΑΙΠΕΔ επέλεξε την κοινοπραξία Fraport- Κοπελούζου ως προτιμητέο πλειοδότη για τις παραχωρήσεις, 40-ετούς διάρκειας, για τις ομάδες Α και Β, με βάση την υψηλότερη προσφορά των 1,234 δισ. ευρώ και για τις δύο ομάδες.
  • Η Fraport και ο Όμιλος Κοπελούζου δημιούργησαν από κοινού την εταιρεία FraportGreece η οποία θα είναι ο παραχωρησιούχος για τις δύο παραχωρήσεις.
  • Στις 14 Δεκέμβρη του 2015, η FraportGreeceυπέγραψε συμβάσεις με το ΤΑΙΠΕΔ και το ελληνικό κράτος για τις παραχωρήσεις, 40-ετούς διάρκειας για τις δύο ομάδες. Οι συμβάσεις βασίζονται στις ίδιες ακριβώς προσφορές της κοινοπραξίας Fraport-Κοπελούζου που επέλεξε το ΤΑIΠΕΔ τον Νοέμβριο του 2014.
  • Κατά την έναρξη της παραχώρησης, θα καταβληθεί από τη FraportGreeceη συνολική αμοιβή παραχώρησης ύψους 1,234 δισ. Ευρώ.
  • Τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια δεν θα πωληθούν. Παραμένουν στην ιδιοκτησία του ελληνικού κράτους.
  • Στη διάρκεια της 40-ετούς περιόδου παραχώρησης, η FraportGreece θα είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία, τη συντήρηση και την ανάπτυξη των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων. Σύμφωνα με τη σύμβαση, η FraportGreece θα επενδύσει περίπου 330 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση των αεροδρομίων στα πρώτα χρόνια, και μέχρι το 2021. Στα επόμενα χρόνια, είναι δυνατό να πραγματοποιηθούν επιπλέον επενδύσεις για τη συντήρηση και πιθανή αύξηση της χωρητικότητας, με βάση τον όγκο κίνησης. Συνολικά, το ποσό των επενδύσεων θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ. (περιλαμβάνοντας την επένδυση των 330 εκατ. ευρώ για τις υποδομές στην αρχική φάση).
eKefalonia
eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ