Άνοιξε ο δρόμος για την καθιέρωση των διοδίων ανάλογα με την χιλιομετρική χρήση των εθνικών οδών καθώς και της «εκτροπής» των βαρέων οχημάτων από το παράπλευρο οδικό δίκτυο
Έρχονται τα διόδια με το… χιλιόμετρο!
Κοινωνία
12/05/2016 | 20:24

Άνοιξε ο δρόμος για την καθιέρωση των διοδίων ανάλογα με την χιλιομετρική χρήση των εθνικών οδών καθώς και της «εκτροπής» των βαρέων οχημάτων από το παράπλευρο οδικό δίκτυο. Η σχετική τροπολογία που κατέθεσε ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης έγινε δεκτή κατά πλειοψηφία από τη Βουλή.

Με την τροπολογία αυτή θα δημιουργηθεί μια νέα αυτοτελής υπηρεσία Οδικών Τελών για την ανάπτυξη και λειτουργία του νέου ηλεκτρονικού συστήματος. Εξουσιοδοτήθηκε ο υπουργός για την έκδοση απόφασης με την οποία θα καθοριστούν οι κατηγορίες των οχημάτων, την τιμολόγηση των νέων τελών και την κατασκευή των νέων «τηλε» σταθμών διοδίων.

Με βάση διάταξη της τροπολογίας ορίζεται ότι η αναλογική χρέωση των τελών ανά κατηγορία οχήματος θα μπορεί να γίνει είτε ανά χιλιόμετρο χρήσης του δικτύου, είτε αναλογικά ανά χρονική περίοδο χρήσης του δικτύου, ημερήσια, εβδομαδιαία, μηνιαία, ετήσια κ.λπ. και σε σχέση με τις υφιστάμενες συμβάσεις παραχώρησης.

Επίσης στο εξής απαγορεύεται η διέλευση στο παράπλευρο οδικό δίκτυο όλων των φορτηγών, οχημάτων αγροτικής χρήσης, επαγγελματικής χρήσης και λοιπών βαρών οχημάτων, άνω των 3,5 τόνων μηχανημάτων έργου, εάν και έχει παραχωρηθεί στον υπουργό η εξουσιοδότηση να καθορίσει εξαιρέσεις από αυτή την απαγόρευση.

Από τις διατάξεις της τροπολογίας, την εξαίρεση την έχουν «κατοχυρώσει» για ειδικούς λόγους οι ιδιόκτητες τέτοιων οχημάτων που διαμένουν σε όμορες περιοχές, οι αγρότες για να έχουν πρόσβαση στις καλλιέργειές τους και στις μονάδες τους, τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ, καθώς και οχήματα για την εκτέλεση δημόσιων ή ιδιωτικών έργων.

Η τροπολογία αυτή βάζει τέλος και στην χρήση του παράπλευρου οδικού δικτύου και των φορτηγών με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας που χρησιμοποιούσαν κατά κόρον προκειμένου να αποφεύγουν την πληρωμή διοδίων.

Ο υπουργός Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπρίτζης ανέφερε πως «δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να πληρώνουμε εκατομμύρια ευρώ ως δημόσιο για τη συντήρηση του παράπλευρου οδικού δικτύου, από το οποίο διέρχονται ξένες νταλίκες… Το παράπλευρο δίκτυο είναι μόνον για τους πολίτες».

Την τροπολογία ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ, καταψήφισαν ΝΔ, ΚΚΕ και Ένωση Κεντρώων ενώ «παρών» δήλωσαν η Δημοκρατική Συμπαράταξη και το Ποτάμι. Οι βουλευτές της Χρυσής Αυγής απείχαν.

Οι αντιδράσεις των κομμάτων της Αντιπολίτευσης επικεντρώθηκαν κυρίως όχι ως προς το περιεχόμενο της τροπολογίας αλλά για το ότι για μια ακόμα φορά κλήθηκε να συζητήσει και να ψηφίσει ένα σοβαρό θέμα με την διαδικασία της τροπολογίας και η οποία μάλιστα κατατέθηκε εκπρόθεσμα από τον υπουργό Μεταφορών.

Κάτι στο οποίο συνηγόρησε, μιλώντας στην Ολομέλεια και ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Μάκης Μπαλαούρας ζητώντας από τους υπουργούς μεγαλύτερο σεβασμό στις κοινοβουλευτικές διαδικασίες.

 

eKefalonia
eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ