Με παρέμβαση της Αντιπολίτευσης το Δημοτικό Συμβούλιο απέτρεψε την απομάκρυνση του πλοίου της εταιρίας «Στρίτζης» από το Βαθύ.
Νέες “Ρουκέτες” Λιβιτσάνη στο Δήμαρχο Ιθάκης
25/04/2011 | 10:30

Αγαπητοί συμπατριώτες, φίλες και φίλοι,

Πριν λίγες ημέρες οι Δημοτικοί Σύμβουλοι Θανάσης Λιβιτσανης, Διονύσης Στανίτσας, Σπύρος Κανδηλιώτης, Γιάννης Μαρμάρης, Θόδωρος Σαρδελής, Μιχάλης Λιβάνης και Πάτροκλος Τσιντήλας ζητήσαμε, όπως έχουμε δικαίωμα σύμφωνα με το Νόμο, την Κατεπείγουσα σύγκληση του Δημοτικού Συμβουλίου ύστερα από την ενημέρωση που είχαμε για μια μυστική επιστολή αρ.πρωτ.10/6-4-11 που απέστειλε ο Δήμαρχος Ιθάκης κ.Κασσιανός στην Εταιρεία Στρίντζη, με την οποία καλούσε την Εταιρεία να τροποποιήσει τα δρομολόγια του Ε/Γ-Ο/Γ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ καθώς και να αλλάξει το λιμάνι εκκίνησης και λήξης δρομολογίων από το Βαθύ της Ιθάκης στη Σάμη και όλα αυτά χωρίς απόφαση αλλά και χωρίς τη στοιχειώδη ενημέρωση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Επιγραμματικά και με τίτλους η παράταξή μας ΙΘΑΚΗ – ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ, στο Έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο της Πέμπτης 14 Απριλίου υποστήριξε ότι:

  1. Μυστικά και παρακάμπτοντας το Δ.Σ. αν είναι δυνατόν (!!!!) ο Δήμαρχος Ιθάκης ζητάει από την Εταιρεία Στρίντζη να πάρει το πλοίο από την Ιθάκη και να το πάει στη Σάμη.
  2. 2.       Προφασιζόμενος την τελική διευθέτηση της ζώνης λιμένος, την αποσυμφόρηση του Λιμανιού από τα βαριά οχήματα και την άνετη πρόσδεση των μεγάλων γιότ και θαλαμηγών εν όψει του Καλοκαιριού, προχωράει αδιαφορώντας για την ομόφωνη και ομόθυμη αντίδραση του Λαού της Ιθάκης, όταν άλλοι Δήμαρχοι κατεβάζουν τον κόσμο στα λιμάνια για να διαμαρτυρηθούν για τα πλοία που φεύγουν. 
  3. 3.       Αποκρύπτει & αδιαφορεί και για την αρνητική απάντηση του Λιμεναρχείου στην αίτηση της Εταιρείας.
  4. Επιμένει σε μια πρόταση η οποία δεν προέρχεται ύστερα από Δημόσιο διάλογο, ούτε ύστερα από έναν ευρύτερο σχεδιασμό ή από μια διαπαραταξιακή συναίνεση, ούτε μετά από κάποια νέα δεδομένα, αποτελώντας μια προσωπική του απόφαση που θα έχει μόνο αρνητικά αποτελέσματα για το νησί μας.
  5. 5.       Αμέσως μετά το Πάσχα ξεκινάει το μεγάλο έργο του λιμανιού του Πίσω Αετού που εμείς προωθήσαμε, με 7.000.000 ευρώ, με αποτέλεσμα να τίθεται σε κίνδυνο το μεσημεριανό δρομολόγιο του πλοίου όταν τα έργα βρεθούν σε προχωρημένο στάδιο και έτσι ο Δήμαρχος προτείνοντας να φύγει η πρωινή αναχώρηση και η βραδινή άφιξη του πλοίου από το Βαθύ, κινδυνεύουμε να μείνουμε χωρίς απ’ ευθείας δρομολόγιο με την Πάτρα και η μόνη λύση που θα μας παρουσιαστεί τότε από τον κ. Κασσιανό θα είναι η παντόφλα. Δεν πρόκειται ποτέ βέβαια να επιτρέψουμε στον κ. Κασσιανό μετά από 30 και πλέον χρόνια να μετατρέψει την συγκοινωνία μας σε πορθμείο.
  6. 6.       Ήταν μεγάλη η χαρά μας ιδιαίτερα για το ότι 3 συνάδελφοι της πλειοψηφίας ο κ.Σαρδελής, ο κ. Λιβάνης και ο κ. Τσιντήλας συμφώνησαν άμεσα με την πρότασή μας για την σύγκληση του Έκτακτου Δημοτικού Συμβουλίου για αυτό το σοβαρό ζήτημα, γιατί πέρα από τον πρακτικό λόγο του ότι χωρίς αυτούς δεν θα μπορούσε να συγκληθεί το Δημοτικό Συμβούλιο, είναι σημαντικό γιατί αποδεικνύεται ότι διαφορετικοί άνθρωποι, διαφορετικές ιδέες και απόψεις όταν υπάρχει διάλογος και διαβούλευση μπορούν να συναντηθούν και να συμφωνήσουν στα σημαντικά προβλήματα του τόπου μας.
  7. Ζητήσαμε από τον κ.Κασσιανό να συμμορφωθεί με την υπόδειξη του λαού αλλά και του Δ.Σ. που καταδίκασε αυτή την δόλια ενέργεια που στρέφεται κατά της καθημερινότητας όλων των Θιακών, αποτελεί πλήγμα για την τουριστική ανάπτυξη του νησιού μας, ταυτόχρονα δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια και την υγεία των Θιακών συμπατριωτών μας και ετοιμάζεται να θέσει σε κίνδυνο την καλύτερη συγκοινωνία που έχει νησί του μεγέθους και του πληθυσμού της Ιθάκης συγκριτικά και πάντα σε σχέση με όλη την Ελληνική νησιωτική επικράτεια. 
  8. Με την συνταρακτική παρουσία του ο λαός της Ιθάκης σε ένα κατάμεστο Μορφωτικό Κέντρο, δήλωσε παρών στις εξελίξεις, ΒΡΟΝΤΟΦΩΝΑΖΟΝΤΑΣ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΟΧΙ στην πισώπλατη μαχαιριά που κατάφερε ο κ.Κασσιανός, ο οποίος έδειξε στην πράξη ότι με την ανεξέλεγκτη συμπεριφορά του μπορεί να γίνει επικίνδυνος για τα συμφέροντα του λαού και του νησιού μας, όταν μέσα στην οικονομική κρίση που συσσωρεύει προβλήματα και για τους πολίτες του νησιού μας, προσθέτει ένα ακόμη, ανοίγοντας μια πληγή στη σάρκα του νησιού που δεν πρόκειται να επουλωθεί ποτέ.
  9. Ξεγυμνώσαμε από επιχειρήματα κάποιες “διάνοιες” δίπλα στον Δήμαρχο που προσπάθησαν να διασπάσουν το νησί σε Βόρειους και Νότιους υποστηρίζοντας, μάταια βέβαια, ότι οι συμπατριώτες μας της Βόρειας Ιθάκης συμφωνούν με αυτή την πρόταση του Δημάρχου νομίζοντας ότι μπορούν να παίζουν αυτά τα παιχνιδάκια στην πλάτη του λαού της Ιθάκης συνολικά. Αναδείχτηκε περίτρανα βέβαια ότι κανένας δεν συμφωνεί με αυτή την ενέργεια, κι αν σε κάποιους έχει δημιουργηθεί σύγχυση, ξεκαθαρίστηκε περίτρανα ότι ο Δήμαρχος με την επιστολή του δεν στέλνει το πλοίο στον Πίσω Αετό, αλλά το διώχνει από την Ιθάκη και το στέλνει στη Σάμη επιφυλάσσοντας στο νησί που τον εμπιστεύτηκε  την μεγαλύτερη Τοπική Ντροπή της τελευταίας 30κονταετίας.
  10. Καταγγείλαμε ότι λειτουργεί αντιδημοκρατικά και αντιδεοντολογικά, αφού ανεξέλεγκτα και χωρίς να ρωτήσει ούτε καν τους συνεργάτες του, αυξάνει τις στρατιές των ψευτοεθελοντών, των ειδικών και “ανειδίκευτων” συμβούλων (85.000 €), θα μείνει στην ιστορία ως ο Δήμαρχος που ξήλωσε και έκλεισε χωρίς λόγο το Δημαρχείο (110.000 €), μεταφέροντας σαν τσαντίρι τους υπαλλήλους (70.000 € για την μεταφορά), ο Δήμαρχος του ψευτοκτηματολογίου των 100.000 € και του ψευτοχωροταξικού των 100.000 €, της οικογενειοκρατίας που κυβερνάει αντ’ αυτού, που κλείνει χώρους για άχρηστα πάρκινγκ (70.000 €), εξυπηρετώντας ιδιωτικά συμφέροντα, χωρίς μια νόμιμη προκήρυξη λες και είναι κτηματομεσίτης, δεσμεύει τον Δήμο μας με οικονομικές υποχρεώσεις απέναντι σε επαγγελματίες ή εργολάβους με προμήθειες ή εργασίες για τις οποίες δεν θα πληρωθούν νόμιμα, αποφασίζει και διατάζει κάθε τόσο για πρόσωπα και πράγματα για τα οποία δεν έχει καμιά αρμοδιότητα, καμιά εξουσιοδότηση, εξοφλάει γραμμάτια και όλα αυτά από την τσέπη των θιακών πολιτών και μάλιστα τους 3 πρώτους μήνες της θητείας του.
  11. Τέλος, με προσωπική έκκληση πρότεινα στον κ.Κασσιανό, στη λήξη της συνεδρίασης, να αποσύρει την επιστολή του και το Δημοτικό Συμβούλιο να μην λάβει απόφαση που πιθανά θα αποτελούσε πλήγμα στον θεσμό του Δημάρχου, λαμβάνοντας βέβαια την κατηγορηματική άρνησή του. Ύστερα από αυτά κατέθεσα την πρόταση της παράταξής μας η οποία έγινε αποδεκτή με μεγάλη πλειοψηφία αφού υπερψηφίστηκε αυτούσια και είναι η εξής:

 

Το Δημοτικό Συμβούλιο:

  1. 1.                   κρίνει ως απαράδεκτη την επιστολή του Δημάρχου και το περιεχόμενό της απορριπτέο, αφού δεν απηχεί τις απόψεις του Δημοτικού Συμβουλίου και του λαού της Ιθάκης,
  2. 2.                   απαιτεί από τον Δήμαρχο να την αποσύρει από όπου την έχει αποστείλει,
  3. 3.                   λαμβάνει μια ξεκάθαρη θέση και απόφαση για το θέμα, υιοθετώντας ότι δεν πρέπει να γίνει καμιά αλλαγή υπό τις παρούσες συνθήκες των υφιστάμενων δρομολογίων και του λιμανιού εκκίνησης και λήξης των δρομολογίων από Ιθάκη στη Σάμη, απόφαση που θα αποτελεί τον μπούσουλα του Δημοτικού Συμβουλίου για όποτε προκύψει ξανά το θέμα και
  4. 4.                   θα αποστείλει την απόφαση στην εταιρεία Στρίντζη, στο Λιμεναρχείο, στο Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας και στο Βουλευτή και τον Περιφερειάρχη που οφείλουν κι αυτοί να κινητοποιηθούν προς την ίδια κατεύθυνση, καθώς και όπου αλλού χρειαστεί.

Η πρόταση πήρε:

9 ψήφους υπέρ (7 από την αντιπολίτευση: Λιβιτσάνης Θανάσης, Στανίτσας Διονύσης, Κανδηλιώτης Σπύρος, Μαρμάρης Γιάννης – Σκληρός Χρήστος, Δέτσιμας Δημήτρης – Μαυροκέφαλος Νώντας και 2 της πλειοψηφίας: Σαρδελής Θεόδωρος, Λιβάνης Μιχάλης)  

4 κατά από την πλειοψηφία (Βερώνης Γεράσιμος, Ραυτοπούλου Ελένη, Καρτάνος Στάθης, Κωστόπουλος Όμηρος)

2 παρόν από την πλειοψηφία (Φιλιππάτος Ιωάννης, Κάραλης Γιώργος)