Σε ανακοίνωσή της η Περιφέρεια "ξέχασε" να αναφέρει ότι βασικός εισηγητής του θέματος της ακτοπλοικής σύνδεσης της Ιθάκης με την Πάτρα, ήταν η Ελληνική Αυγή για το Ιόνιο.
Ελληνική Αυγή για το Ιόνιο: Σχετικά με τη μετακίνηση των κατοίκων της Ιθάκης
21/10/2014 | 09:52

Σε ανακοίνωσή της η Περιφέρεια “ξέχασε” να αναφέρει ότι βασικός εισηγητής του θέματος της ακτοπλοικής σύνδεσης της Ιθάκης με την Πάτρα, ήταν η Ελληνική Αυγή για το Ιόνιο.Ακολουθεί η εισήγηση:

Σχετικά με τη μετακίνηση των κατοίκων της Ιθάκης.

Είναι σε όλους γνωστό το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί στην Ιθάκη, με τη διακοπή της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με την Πάτρα. Ίσως όμως δεν έχει γίνει κατανοητό σε όλους, το μέγεθος και το εύρος των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι της Ιθάκης, εξαιτίας αυτής της έλλειψης άμεσης συγκοινωνίας με το μεγάλο λιμάνι της Πελοποννήσου.

   Επιγραμματικά θα αναφέρω τα εξής:

  • Οι Θιακοί  για να μεταβούν στην Πάτρα ή στην Αθήνα, θα πρέπει να κινηθούν είτε μέσω Κεφαλονιάς (Λιμένας Πόρου) – Δυτικής Πελοποννήσου (Λιμένας Κυλλήνης), είτε μέσω Δυτικής Στερεάς Ελλάδος (Λιμένας Αστακού). Αυτό σημαίνει, ότι το κόστος διπλασιάζεται και γι’ αυτούς που διαθέτουν μεταφορικό μέσο (παραπάνω χιλιόμετρα) αλλά και για όσους δεν διαθέτουν (λόγω της χρήσης υπεραστικού λεωφορείου ή ταξί). Παράλληλα αυξάνεται και η ταλαιπωρία των ανθρώπων από την εναλλαγή μέσων μεταφοράς και από τις καθυστερήσεις που προκύπτουν από αυτή τη διαδικασία.
  • Εύκολα μπορεί να αντιληφθεί ο καθένας τι μπορεί να σημαίνει αυτό για τις περιπτώσεις εκείνες που χρήζουν άμεσης και ταχείας μεταφοράς (θέματα υγείας, μετακινήσεις βρεφών ή ηλικιωμένων κτλ.).
  • Επίσης μπορεί εύκολα να γίνει κατανοητό τι επίπτωση έχει στον τουρισμό του νησιού ή για τον οποιονδήποτε θέλει απλά να μεταβεί στην Ιθάκη κι έχει να αντιμετωπίσει όλη αυτήν την ταλαιπωρία.
  • Οι γενικότερες επιπτώσεις άλλωστε είναι πολύπλοκες και αφορούν τη γενικότερη οικονομία του νησιού (αύξηση χρόνου και κόστους μεταφοράς των προϊόντων, που συνεπάγεται ακριβότερα προϊόντα και υπηρεσίες, αποτροπή επενδύσεων, φτωχοποίηση, μετανάστευση) και σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση που επήλθε από τις τραγικές κυβερνητικές επιλογές της μεταπολιτευτικής περιόδου και τα γενικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει τα τελευταία δύο χρόνια το νησί (κλείσιμο ή υπολειτουργία δημόσιων υπηρεσιών κλπ.) δημιουργούν ένα κλίμα ασφυξίας για τους κατοίκους του.

   Η γραμμή Ιθάκη – Πάτρα έχει άμεση σχέση με το έργο του νέου λιμένος του Πισαετού, τα έργα αποπεράτωσης του οποίου έχουν σταματήσει  και περιμένουμε να δούμε με ποιο τρόπο και πότε θα προχωρήσει το έργο, που αν δεν κάνω λάθος ήταν στις προτεραιότητες του Περιφερειάρχη, κυρίου Γαλιατσάτου και του Επάρχου Ιθάκης κυρίου Τσιντήλα κατά την προεκλογική περίοδο. Μήπως θα πρέπει να γίνει επιπλέον χρηματοδότηση και αυτού του έργου για να προχωρήσει, όπως προτείνει ο κύριος Τσιντήλας για το έργο του Μπρος Αετού; Δηλαδή η παράταξη που πρόσκειται στο ΣΥΡΙΖΑ και διεκήρυττε ότι ερχόμενη στην εξουσία θα άλλαζε τα κακώς κείμενα, για τα οποία κατηγορούσε την προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή, όπως για απ’ ευθείας αναθέσεις, υπερκοστολογήσεις, καθυστερήσεις και αναχρηματοδοτήσεις έργων,  έρχεται τώρα,  με το που ανέλαβε καθήκοντα, να συνεχίσει την τακτική και τις πρακτικές των προκατόχων της; Κάτι που βεβαίως σ΄ εμάς δεν προκαλεί καμία έκπληξη, άλλωστε το είχαμε προβλέψει.

   Η ουσία είναι ότι η Ιθάκη αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζει τεράστιο πρόβλημα, κανείς εκ των εφοπλιστών δεν δείχνει διάθεση νηολόγησης πλοίου στη γραμμή Ιθάκη – Πάτρα και η Περιφερειακή Αρχή δεν δείχνει αποφασισμένη και ικανή να κάνει κάτι προκειμένου να δώσει λύση στο πρόβλημα.

   Στο πρόγραμμά μας για την Περιφέρεια ήμασταν σαφείς και ξεκάθαροι για τους τρόπους που μπορεί να αντιμετωπιστεί το θέμα και τους επαναλαμβάνω:

1ον) Άμεση συνεννόηση με τις ακτοπλοϊκές εταιρίες για το πώς μπορεί να καταστεί η συγκεκριμένη γραμμή βιώσιμη. Σε περίπτωση που κρίνεται επιβεβλημένη η επιδότηση της γραμμής (αφού γίνει έρευνα από τη πλευρά της Περιφέρειας για τα πραγματικά κόστη, αντλώντας στοιχεία από την εταιρία που πραγματοποιούσε τελευταία την ακτοπλοϊκή σύνδεση Πάτρα – Σάμη – Ιθάκη), τότε να προχωρήσει αυτή η λύση.

2ον) Μίσθωση (ή ακόμα και αγορά) πλοίου από την Περιφέρεια ή τους Δήμους Κεφαλονιάς και Ιθάκης, στα πλαίσια της «συγκοινωνίας ως κοινωνικό αγαθό και της παροχής αυτής από τους κρατικούς φορείς προς τους φορολογούμενους πολίτες» καθώς και της συμβατικής υποχρέωσης των εταιρειών που έχουν συσταθεί σε Περιφέρεια και Δήμους για το σκοπό αυτό.

   Ζητώ από την Περιφερειακή Αρχή:

Α΄) Να ενημερώσει άμεσα το Περιφερειακό Συμβούλιο και τους πολίτες της Ιθάκης, για το αν και πότε ακριβώς θα συνδεθεί ξανά ακτοπλοϊκά η Ιθάκη με την Πάτρα και σε ποιες ενέργειες θα προχωρήσει για να το πετύχει αυτό.

 

Β΄) Να ενημερώσει άμεσα το Περιφερειακό Συμβούλιο και τους πολίτες της Ιθάκης, πότε ακριβώς θα παραδοθεί το έργο του νέου Λιμένος Πισαετού και να ελέγξει τον εργολάβο του έργου, υποχρεώνοντάς τον να τελειώσει το έργο που ανέλαβε, χρησιμοποιώντας κάθε νόμιμο μέσο, χωρίς να προβεί σε περεταίρω χρηματοδότηση του έργου, τηρώντας επακριβώς τους όρους, τα χρονοδιαγράμματα και τις ρήτρες της σύμβασης του έργου.