Μια παραίτηση και πυρ ομαδόν κατά της συμφωνίας. Έντονη αντίδραση Γαλιατσάτου κατά του ίδιου του Πρωθυπουργού.
Άνω – κάτω ο τοπικός ΣΥΡΙΖΑ στον απόηχο του 3ου σκληρού μνημονίου
Πολιτική
14/07/2015 | 17:01

Ανεξέλεγκτες είναι οι αντιδράσεις στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ ύστερα από τη συμφωνία που έφερε ο Πρωθυπουργός από τις Βρυξέλλες. Μετά το αρχικό μούδιασμα το ένα μετά το άλλο τοπικά στελέχη έχουν αρχίσει να βγαίνουν ανοιχτά εναντίον των χειρισμών του Αλέξη Τσίπρα ζητώντας να τα πάρει πίσω. Χαρακτηριστική είναι και η αντίδραση του Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων, ο οποίος ανήκει στην Αριστερή Πλατφόρμα, Θόδωρου Γαλιατσάτου ο οποίος με δημόσια παρέμβαση του κάλεσε τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα να αποσύρει την «επώδυνη και ταπεινωτική συμφωνία» όπως χαρακτηριστικά αναφέρει. galiatsatos_tsipras

Χαμός στη Νομαρχιακή – Παραίτηση Δημητράτου – Αναμένεται σκληρή ανακοίνωση

Εν τω μεταξύ συνεδρίασε σε βαρύ κλίμα χθες το βράδυ  η Νομαρχιακή του ΣΥΡΙΖΑ στο Αργοστόλι (απουσίαζε ο Θόδωρος Γαλιατσάτος στη Κέρκυρα και ο Παναγής Δρακουλόγκωνας) και το κλίμα μύριζε ..μπαρούτι. Στις τοποθετήσεις τους κανείς δεν στήριξε, έστω και στο ελάχιστο, τις επιλογές του Πρωθυπουργού ενώ οι περισσότεροι έβλεπαν με καχυποψία τις κινήσεις της βουλευτού Αφροδίτης Θεοπεφτάτου. Στη διάρκεια της συνεδρίασης υπέβαλε προφορικά την παραίτησή του από τη Ν.Ε ο Μάκης Δημητράτος, επικεφαλής της δημοτικής παράταξης του ΣΥΡΙΖΑ.
Τις επόμενες ώρες, ενδεχομένως και αύριο το πρωί αναμένεται σκληρή ανακοίνωση της Νομαρχιακής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ που θα καυτηριάζει τη νέα συμφωνία. syriza_psifodeltio9

Ποιοι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ από τα Επτάνησα θα ψηφίσουν τη νέα συμφωνία;

Ο παλμός των πολιτικών εξελίξεων στα νησιά μας είναι η Κέρκυρα. Εκεί το κλίμα είναι πολύ βαρύ για τους Προεδρικούς και για τους χειρισμούς τους τις τελευταίες ημέρες. Μπορεί ο βουλευτής Κέρκυρας Στέφανος Σαμοϊλης να ψήφισε ΝΑΙ με …αστερίσκο τη πρώτη φορά, πληροφορίες αναφέρουν ότι θα καταψηφίσει τα μέτρα που θα έρθουν τη Τετάρτη. Το ίδιο, κατά πάσα πιθανότητα, θα κάνει η δεύτερη βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Φωτεινή Βάκη. Κατά του 3ου μνημονίου τάσσεται ευθέως και η δυναμική αντιπεριφερειάρχης Κέρκυρας Νικολέτα Πανδή.
Αντίθετα, φαίνεται ότι ψηφίζουν τη νέα συμφωνία και στηρίζουν τον Αλέξη Τσίπρα οι βουλευτές Αφροδίτη Θεοπεφτάτου (Κεφαλονιά), Σταύρος Γρηγόρης (Λευκάδα) και Σταύρος Κοντωνής (Ζάκυνθος). theopeftatoy

Ματαράγκας: Πάλεψε ο Τσίπρας όσο μπορούσε αλλά μέσα στην ΕΕ ήταν μοιραίο να νικηθεί και να υποχωρήσει

Με τίτλο «μας βρήκαν απροετοίμαστους» το κορυφαίο στέλεχος του τοπικού ΣΥΡΙΖΑ προσπαθεί με μια πρώτη ψύχραιμή ματιά να αποτιμήσει τις ραγδαίες πολιτικές εξελίξεις, το 3ο Μνημόνιο καθώς και τον Αλέξη Τσίπρα. Ο Στέλιος Ματαράγκας μέσα από μέσο κοινωνικής δικτύωσης φαίνεται πιο διαλακτικός και στηρίζει τον Αλέξη Τσίπρα. Τα λόγια του Στέλιου Ματαράγκα είναι τα εξής:
“Ο ΣΥΡΙΖΑ γιγαντώθηκε μέσα στα δύσκολα χρόνια πολύ γρήγορα χωρίς να έχει την απαιτούμενη οργάνωση και βρέθηκε τελικά πίσω από το λαϊκό κίνημα.
Η αιτία είναι η λαθεμένη αντίληψη της ηγεσίας του για την φύση της ΕΕ.
Έτσι προχώρησε χωρίς να οργανωθεί σωστά και κυρίως χωρίς να έχει προετοιμάσει το εναλλακτικό σενάριο της ρήξης.
Πάλεψε ο Τσίπρας όσο μπορούσε αλλά μέσα στα πλαίσια της ΕΕ ήταν μοιραίο να νικηθεί και να υποχωρήσει.
Διάλεξε μεταξύ της υποχώρησης και ενός ανεξέλεκτου Grexit, το μικρότερο κακό.
Στην ταξική πάλη, όταν ο συσχετισμός των δυνάμεων είναι ενάντια σου, όπως μας διδάσκουν και οι Μαρξ,Λένιν, πρέπει να υποχωρείς για να ανασυνταχθείς.
Τώρα πρέπει οι ριζοσπαστικές δυνάμεις να ανασυνταχθούν, να οργανωθούν καλύτερα, να βγάλουν τα σωστά συμπεράσματα, ιδίως για την φύση της ΕΕ, και να ετοιμαστούν για νέα αντεπίθεση.” mataragas

Λέμε “όχι” στην ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων

Ανακοίνωση της “Κοινής Πρωτοβουλίας ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των Περιφερειακών Αεροδρομίων”

ΤΟ “ΟΧΙ” ΤΗΣ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ, ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΓΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ
Καλούμε την κυβέρνηση τις κρίσιμες αυτές ώρες, να αποσύρει την κατάθεση στο Ελληνικό Κοινοβούλιο του τρίτου Μνημονίου της υποταγής, που αφενός υποθηκεύει με ακόμα χειρότερο τρόπο το μέλλον των επόμενων γενεών, αφετέρου ακυρώνει τους αγώνες του συνόλου της ελληνικής κοινωνίας για την εκποίηση των αναπτυξιακών υποδομών και της δημόσιας γης – περιουσίας της χώρας.
Τέτοιες καταδικαστικές για την Ελλάδα αποφάσεις, είναι αδύνατο να φέρουν την υπογραφή των προοδευτικών δυνάμεων της κοινωνίας μας. Είναι αδύνατο να μεθοδεύονται από την κυβέρνηση της Αριστεράς που μέχρι πρότινος έδινε δρακόντειες μάχες για την υπεράσπιση των κοινωνικών και ανθρώπινων δικαιωμάτων.
Καλούμε την κυβέρνηση να μην υποχωρήσει στους διεθνείς και εγχώριους εκβιασμούς και να μείνει σταθερή στις προεκλογικές της δεσμεύσεις, την καθαρή εντολή της 25ης Ιανουαρίου 2015 και να σεβαστεί το ηχηρό “ΟΧΙ” του δημοψηφίσματος της προηγούμενης Κυριακής. Το “ΟΧΙ” στα Μνημόνια, τη λιτότητα και την υποταγή.
Καλούμε την κυβέρνηση να μην προχωρήσει στην εκποίηση των κοινόχρηστων πραγμάτων, των δασών και των αιγιαλών, των υδροβιοτόπων και των περιοχών Natura, των περιφερειακών αεροδρομίων, των λιμανιών, της ΤΡΕΝΟΣΕ, του ΑΔΜΗΕ και ότι άλλο έχει μπει στο στόχαστρο των νεοφιλελεύθερων πολιτικών της ΕΕ. Πρόκειται περί ευθείας παραβίασης του Συντάγματος της Ελλάδας, περί υποθήκευσης των αναπτυξιακών και παραγωγικών υποδομών του λαού, περί παραχώρησης εθνικής κυριαρχίας. syriza_aerodromio
Η ιδιωτικοποίηση των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων της χώρας, συνιστά μέγιστο πολιτικό και οικονομικό σκάνδαλο.
Η Fraport AG – Slentel Ltd για τη συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση, θα πληρώσει εφάπαξ στο ελληνικό δημόσιο 1,234 δις ευρώ, τη στιγμή που η γερμανική εταιρεία διαχείρισης του αερολιμένα Αθηνών (Hochtief), χρωστάει 1,4 δις. ΦΠΑ στο κράτος. Τα 1,234 δις ευρώ, ισοδυναμούν με τα τριετή καθαρά έσοδα του κράτους από τα αεροδρόμια.
Το εφάπαξ αυτό “τίμημα” στην πραγματικότητα περιορίζεται σε περίπου 0,7 δις ευρώ, διότι με την ιδιωτικοποίηση, το δημόσιο θα κληθεί να επιστρέψει στην Ε.Ε. – να χρεώσει δηλαδή σε βάρος εθνικών πόρων του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων – τα 520 εκατ. ευρώ έργων ΕΣΠΑ που ήδη “τρέχουν” στα αεροδρόμια της Θεσ/νίκης και των Χανίων.
Το ετήσιο μίσθωμα που θα καταβάλει η Fraport AG – Slentel Ltd είναι 0,023 δις. Αυτό ισοδυναμεί για παράδειγμα, με τον ετήσιο περίπου τζίρο του Κρατικού Αερολιμένα Κέρκυρας, είναι δε λιγότερο από τα ετήσια έσοδα του κράτους από τις εμπορικές και μόνο χρήσεις σε όλα τα αεροδρόμια.
Ο ιδιώτης ενώ στη σαρανταετία θα εισπράξει πάνω από 22 δις ευρώ, θα αποδώσει στο κράτος μόνο 3,85 δις, την ίδια στιγμή που το δημόσιο μόνο από το “σπατόσημο” θα έχει στη σαρανταετία έσοδα 8 δις ευρώ.
Αν εκποιηθούν τα οικονομικά εύρωστα αεροδρόμια, που χρηματοδοτούν σήμερα τα οικονομικά αδύναμα (Κάρπαθος, Ικαρία, Χίος, Νάξος, Σητεία, Σύρος, Αστυπάλαια, Κύθηρα, Κάσος, Καστελλόριζο, Λέρος, Λήμνος, Μήλος, Πάρος, Σκύρος, Αλεξανδρούπολη, Ιωάννινα, Καλαμάτα), τότε δημιουργείται άλλη μια «τρύπα» στον κρατικό προϋπολογισμό. Με δεδομένο το γεγονός των χαμηλών προσόδων πολλών μικρών αερολιμένων, η βιωσιμότητά τους σε συνθήκες αγοράς και ανταγωνισμού θα είναι αδύνατη.
Με καθαρά οικονομικούς όρους, το ελληνικό κράτος θα έχει από την εν λόγω ιδιωτικοποίηση τετραπλάσια έως και πενταπλάσια απώλεια εσόδων.
Επιπρόσθετα, η νησιωτικότητα κάποιων Περιφερειών της Ελλάδας, καθιστά τα αεροδρόμια άκρως αναγκαία για την ενδοπεριφερειακή κοινωνική συνοχή, την αναπτυξιακή προοπτική των νησιών και την εθνική ασφάλεια. Αν σκεφτούμε ότι στις νησιωτικές περιφέρειες ο βαθμός εξάρτησης του Τουρισμού από τις αερομεταφορές, κυμαίνεται από 85% έως 90%, τότε εύκολα διαπιστώνουμε τον έλεγχο που μπορεί να επιβάλει στο τουριστικό κεφάλαιο το οποιοσδήποτε ιδιωτικό μονοπώλιο, εν προκειμένω της Fraport AG – Slentel Ltd. Επιπρόσθετα, κανένα ιδιωτικό αεροδρόμιο δεν θα κρατήσει χαμηλά τα τέλη χρήσης, ώστε να αυξηθεί η τουριστική κίνηση ή να εξυπηρετηθούν οι κοινωνικές ανάγκες μιας περιοχής.
Η γεωπολιτική θέση των νησιωτικών περιφερειών και οι καταιγιστικές πολιτικές εξελίξεις στα Βαλκάνια και τη Μεσόγειο, υπογραμμίζουν τον σημαντικό ρόλο των κρατικών αεροδρομίων στα θέματα εθνικής άμυνας και στρατηγικής.
Καλούμε την κυβέρνηση:
1. Να ακυρώσει άμεσα τις άκρως επιζήμιες αποκρατικοποιήσεις των Κρατικών Αερολιμένων.
2. Να καταργήσει άμεσα το ΤΑΙΠΕΔ ή οποιοδήποτε άλλο fund επιβληθεί από τους δανειστές.
3. Να αναβαθμίσει άμεσα την ΥΠΑ και τη λειτουργία των αεροδρομίων.
4. Να διατηρήσει τον κρατικό έλεγχο και τη δημόσια διοίκηση που εγγυάται την εθνική ασφάλεια και την αναπτυξιακή προοπτική του τόπου προς όφελος όλων.
5. Να περιφρουρήσει τον τριτογενή τομέα και τον τουριστικό κλάδο στις νησιωτικές Περιφέρειες της Ελλάδας.
6. Να αποδείξει ότι η διαχείριση της δημόσιας περιουσίας πρέπει να είναι ΔΙΑΦΑΝΗΣ και ΕΛΕΓΚΤΕΑ.
7. Να κινήσει άμεσα διαδικασίες σύστασης Εξεταστική Επιτροπή στην Ελληνική Βουλή για τη διερεύνηση του οικονομικού σκανδάλου της εν λόγω ιδιωτικοποίησης.
8. Να μην προβεί σε παράνομες και αντισυνταγματικές πράξεις, ενάντια στα συμφέροντα της Ελλάδας και του λαού.
Οι 161 θεσμικοί φορείς και συλλογικότητες, της “Κοινής Πρωτοβουλίας ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των Περιφερειακών Αεροδρομίων”. syriza_ithaki2

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ