Μοναδική εμπειρία
Πάσχα στην Ιθάκη
Τουρισμός
15/04/2018 | 17:11

Πήγαμε το Πάσχα στο νησί του Οδυσσέα, στην Ιθάκη. Έχουμε επισκεφτεί το νησί αρκετές φορές, αλλά πρώτη φορά κάναμε Πάσχα εκεί. Ξεκινήσαμε το πρωί της Μ. Πέμπτης από την Αθήνα και σε 2 ώρες και κάτι ήμαστε στην Πάτρα. Πήραμε το καράβι στις 12.30 και φτάσαμε στον Πισαετό της Ιθάκης στις 4 το μεσημέρι περίπου, αφού έκανε μια στάση στη Σάμη της Κεφαλονιάς.

Η Ιθάκη είναι ένας εξαιρετικός προορισμός για μικρούς και μεγάλους. Είναι ένα μέρος πλούσιο σε παραδόσεις. Η περιφορά του Επιταφίου γίνεται παραλιακά στο Βαθύ και η συνάντηση των Επιταφίων στην κεντρική πλατεία στην παραλία. Ανάσταση κάναμε στην Ανωγή σε μια βυζαντινή εκκλησία του 12 ου αιώνα στις 9.30 το βράδυ γιατί ο ιερέας έπρεπε να πάει και σε άλλα χωριά. Η πρώτη Ανάσταση βέβαια έγινε το πρωί με τον παραδοσιακό τρόπο που σπάνε μέσα στην εκκλησία ποτήρια και πιάτα και χτυπάνε με δύναμη τα στασίδια, κάτι που σε κάνει να νιώθεις δέος, ενώ μικρά κορίτσια ξεκρεμούσαν τις μωβ κορδέλες από τους πολυέλαιους, που συμβολίζουν το πένθος, και τις έβγαζαν έξω από την εκκλησία.

Το βράδυ φάγαμε την φουρνιστή μαγειρίτσα και την Κυριακή όπως και οι περισσότεροι Έλληνες το αρνί μας με θέα όλο το Θιάκι κάτω από τον καταγάλανο ουρανό.
Το νησί είναι πανέμορφο και καταπράσινο με πολύ όμορφους ορμίσκους και πράσινα νερά. Εμείς φιλοξενηθήκαμε στο σπίτι φίλων μας αλλά διαθέτει καταλύματα και ωραία μαγαζιά για καφέ και γλυκό. Όσοι είναι φυσιολάτρες προσφέρεται για πεζοπορία στη σπηλιά του Εύμαιου , σε μονοπάτια χαραγμένα σε κατάφυτες πλαγιές, για μπάνιο στα σμαραγδένια νερά. Όσοι πάλι αγαπούν την Ιστορία και την Τέχνη θα ανακαλύψουν στις περιηγήσεις τους εκκλησάκια βυζαντινά που αρχίζουν να φέρουν στην επιφάνεια του τοίχου οι αρχαιολόγοι βυζαντινές τοιχογραφίες, μουσείο κτλ. Τα παιδιά ευχαριστήθηκαν πάρα πολύ τις περιηγήσεις τους, το ίδιο και η εννιάχρονη κόρη μου.
Πραγματικά ήταν από τα ωραιότερα Πάσχα της ζωής μας. Σε αυτό βέβαια βοήθησε και ο ανοιξιάτικος καιρός.
Πάντως, όσοι δεν έχετε επισκεφτεί το νησί αξίζει να το δείτε. Σίγουρα θα σας μείνει αξέχαστο.